![]() |
Şef-şef yardımcılığı ve başhekimlik atamaları hakkında kanun teklifinin gerekçeli tam metni 3359 Sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu'nun ek 1'inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu fıkradan sonra gelmek üzere maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir: &Klinik şefi, klinik şef yardımcısı, başasistan ve asistan kadrolarına, açıktan atama izni alınmaksızın ilgili mevzuatı çerçevesinde atama yapılır. Bir eğitim ve araştırma hastanesi biriminde açık bulunan şeflik veya şef yardımcılığı kadrosu isteklilerin başvurması için ilan edilir. Bu kadrolara tıpta uzmanlık unvanını kazanmış profesör veya doçent olan adaylar müracaat edebilirler. Müracaat eden adayların durumlarını incelemek üzere Bakanlık tarafından varsa biri ilgili birim yöneticisi en az biri de o eğitim ve araştırma hastanesi dışından olmak üzere üç profesör veya şef tespit edilir. Bu profesör veya şefler adayların orijinal bilimsel araştırma yayın ve eserlerini inceleyerek adaylar hakkında ayrı ayrı mütalaalarını öncelik sıralaması yaparak Bakanlığa bildirirler. Bakanlık bu mütalaalara dayanarak atamayı yapar. Bu yolla yapılacak atamalar mevcut kadroların yüzde 35'ini geçemez. Kalkınmada öncelikli illerdeki eğitim ve araştırma hastanelerinde ilan edilen şef kadrolarına en az beş yıl şef yardımcısı olarak çalışmış kişiler de başvurabilir. Bu kişiler atandığı kadroda beş yıl fiilen çalışmadan kalkınmada öncelikli iller dışındaki illerin şeflik kadrolarına atanamazlar. Klinik veya laboratuvar şefi veya şef yardımcısı tabipler ile tıp alanında doçent veya profesör unvanlı tabipler eğitim ve araştırma hastanelerinde, uzman tabipler veya tıp alanında doktora yapmış tabipler veyahut hukuk, kamu yönetimi, işletme ve sağlık yönetimi alanında lisans, yüksek lisans veya doktora eğitimi almış tabipler diğer hastanelere baştabip olarak atanabilirler. GEREKÇE 5413 sayılı kanun ile Sağlık Bakanlığının eğitim ve araştırma hastanelerindeki klinik şefi ve şef yardımcısı unvanlı kadrolara yapılacak atamalarla ilgili düzenlemenin Anayasa Mahkemesince yürütülmesi durdurulmuştu. Anayasa Mahkemesinin yürürlüğü durdurma kararındaki gerekçeler de dikkate alınarak bu hususun objektif kriterlere bağlanması gerekli görüşmüştür. Bu suretle eğitim ve araştırma hastanelerinin şef ve şef yardımcılığı kadrolarına objektif ve bilimsel kriterlere göre atama yapılması Sağlık Bakanlığı ile üniversitelerde verilen uzmanlık eğitiminin aynı olması nedeniyle üniversitelerdeki doçentlik kadrolarına atama prosedürü ile paralel hale getirilmektedir. Böylece uzmanlık eğitiminde farklı kurumlar arısında (Sağlık Bakanlığı ve üniversiteler) eşdeğer uygulamanın sağlanması amaçlanmış ve kanun Teklifi bu gerekçelerle hazırlanmıştır. Kanun teklifi sahipleri: Cevdet Erdöl Necdet ünüvar 23-11-2007 |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 03:18 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.