Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Avrupa Birliği AET 1958'de üye devletlere ortak bir
pazar oluşturmak ve mal, personel ve hizmetlerin serbestçe taşınması amacıyla
kuruldu. Euratom da 1958'de kuruldu, amacı atom enerjisinin barışçı amaçla
kullanımını sağlamaktır. Başlangıçta her örgütün de altı üyesi vardı; Belçika,
Fransa, Federal Almanya, Hollanda, Lüksembourg ve İtalya-Altılar Avrupası.
Aynı altı ülke Avrupa Birliği'nin de üyelerini oluşturuyordu. Avrupa Birliği
kendisini oluşturan kuruluşların amaçlarına uymaya sürdürdü ve kendi uzun vadeli
hedefi olarak, ECSC, AET ve Euratom'um ayn ayn başarabileceğinden daha geniş
kapsamlı uluslararası politik işbirliği sağlandı.1 Ocak 1973'te
İngiltere, İrlanda ve Danimarka, Avrupa Birliği'ne üye oldular. Yunanistan 1
Ocak 1981'de Avrupa Birliği'nin onuncu üyesi oldu. İspanya, Portekiz ve
Türkiye'nin ileride üye olabilmeleri için görüşmeler sürmektedir. Şu anda üye
devlet sayısı 12'dir.Kuruluşu2. Dünya Savaşı'nı izleyen yeniden
kalkınma döneminde ortaya çıkan Avrupa işbirliği düşüncesi, başlangıçta
Doğu-Batı arasındaki anlaşmazlıktan geniş ölçüde etkilendi. Doğu bloku
ülkelerinin karşı çıktıktan Marshall Planı'nı uygulamak için 1948'de Avrupa
Ekonomik İşbirliği Örgütü (EEC), 1949'da Avrupa Konseyi kuruldu. Bunları 1952'de
ESCS izledi; bu tek tek hükümetlerden bağımsız olarak karar verebilen ilk
uluslararası kuruluştu.ECSC'nin baransı pek büyük olmadı. Özellikle
Fransa'nın geniş kapsamlı uluslararası güçlere karşı olması ve örgütün çelik
endüstrisindeki kartellere karşı durabilecek kadar güçlü olmaması yüzünden, öncü
niteliğinin getireceği sonuçlara ulaşılmadıysa da ekonomi politikası alanında
işbirliğine yönelik ilk adımlar atıldı ve 1957'de Roma'da AET ve Euratom'un
kurulmasını sağlayan anlaşmalar imzalandı.AET, 1970'den önce bir ortak
Pazar ve ortak bir tarım politikası gerçekleştirmenin yollarını aradı, tam bir
ekonomik bütünleşmeye 1970'li yıllar içinde varılacaktı. ECSC ile kazanılan
deneyimlerin ışığı altında, uluslararası olma niteliği bir ölçüde sınırlandı.
Yürütme organı olan komisyon, karar verme süresi içinde hazırlık çalışması
yapacak ancak, san kararlar Bakanlar Konseyi tarafından verilecekti. Bu durum
1967'de Avrupa Konseyi'nin kurulmasından sonra da geniş ölçüde
sürdürüldü.ÖrgütlenmeBakanlar Konseyi, karar verme ve yasama
görevini yürüten organ olarak genel ekonomi politikasını düzenler ve üye olmayan
devletlerle anlaşmalar yapar. En yüksek yargı organı, Avrupa politikasının ana
çizgilerini belirlemek için yılda üç kez toplanan devlet yöneticilerinin yan
resmi görüşme organı olan Avrupa Koııseyi'dir.Konseye ve Avrupa
Parlamentosu'na sunulan öneri ve kararlar Avrupa Birliği'nin etkin yürütme
organı olan Avrupa Komisyonu'nca hazırlanır. Komisyon'un, konsey kararıyla
belirlenen çerçeve içinde bağımsız karar verebilme yetkisi vardır. Yunanistan'ın
da katılmasıyla komisyon, üye devletler tarafından önerilen ve 4 yıl görevde
kalan 14 üyeden oluşmâktadır. Görev dağıtımı komisyonun kendi içinde
yapılır.Avrupa Birliği'nin sürekli bir merkezi yoktur, toplantılar
Brüksel, Lüksembourg ya da Strasburg'ta düzenlenir. Avrupa Parlamentosu ayda bir
kez Strasburg ve Lüksemburg'da toplanır. 1979'dan bu yana doğrudan seçimlerin
yapıldığı parlamentonun 410 üyesi vardır.Ulusal devletlerden Avrupa
Birliği'ne geçen yetkilerin çoğu konseyde ve komisyonda toplanır; hiçbir yasama
yetkisi olmayan yalnız danışma ve denetleme işlevi olan parlamentonun yetkisi
oldukça azdır. Bununla birlikte parlamento, komisyonu istifaya zorlama ve
konseyin hazırladığı bütçeyi geri çevirme yetkisiyle baskı uygulayabilir.
Parlamento bu yetkiyi 1979'da kullanmıştır.Avrupa Birliği'nin
Lüksembourg'da adalet mahkemesi biçiminde bir yargı organı bulunur. İki gruba
ayrılan mahkeme, Avrupa Birliği'nin yaptığı anlaşmaların uygulanmasını denetler
ve topluluk içindeki kurumlar, üye devletler ve bireyler arasındaki
anlaşmazlıklarda karar verir. Mahkeme üye devletleri Avrupa Birliğinin
kararlarına uymaya zorlayabilir. Önemli kararların alınmasında çoğunlukla fikir
birliği gerekir, ancak bazı durumlarda, bu durumda yetkili olan çoğunluğunun
oylama gerek vardır. Fransa, Federal Almanya, İngiltere ve İtalya'nın onar,
Hollanda ve Belçika'nın beşer, Danimarka, Yunanistan ve İrlanda'nın üçer,
Lüksembourg'un iki oy hakkı vardır.Çok uzun süren toplantılar artık
normal süreye inmiş ve çoğunlukla uzlaşma yoluyla sağlanan kararlar güç de olsa
alınabilmektedir. Avrupa Birliği'nin, ekonomik yapılan oldukça farklı olan 10
üyesi arasında karar verme işleminin giderek daha da zorlaşacağı ve fikir
birliği ilkesinden vazgeçmek zorunda kalınabileceği sanılmaktadır. Bu durumda
üyeler arasındaki birliğin korunup korunamayacağı belli
değildir.İşleyişİngiltere'nin Birlik'e geç üye olması en büyük
iki üye devlet olan Fransa ve Federal Almanya'nın etkinliği kendilerinde
toplamalarına yol açmıştır. İki ülke birlikte, Avrupa Birliği üyelerinin
toplamının üçte ikisini ellerinde tutuyorlardı ve aynı zamanda ekonomik yönden
en güçlü olan ülkelerdi.Federal Almanya ve Fransa arasındaki anlaşma
öteki ülkeleri pek çok konuda oldu bit tiye getiriyordu. Bu durum, küçük
devletler arasında geniş ölçüde huzursuzluğa neden oldu. İngiltere topluluğu
katıldığında, büyük güç olma niteliğini çoktan yitirmişti ve Federal Almanya ile
Fransa'nın üstünlüğünde önemli bir azalma olmadı.Tarım
PolitikasıDeğişik ekonomik sektörlere gösterilen ilginin ölçüsü
konusunda Avrupa Birliği kendi İçinde çelişkilere düşmektedir. Avrupa Birliği
bütçesinin dörtte üçü, işgücünün %10'undan azını karşılayan tarım sektörü için
ayrılmıştır.Tarım politikasının amacı, yeterli üretim değişmeyen
fiyatlar, yiyecek sağlanması ve çiftçiler için uygun bir gelirdir. Bu amaçlara
ulaşmak için Avrupa Birliği belli ürünlerin taban fiyatlarını dondurmuştur.
Bununla birlikte belirlenen düzeyler gerekenden fazla üretim yapılmasına neden
olmaktadır. (tereyağı üretiminde olduğu gibi)Başka bir olumsuz etken de
paylaştırmadaki eşitsizliktir. Az sayı da küçük çiftçi ve belli ürünlerin
alındığı verimli geniş çiftlikler. Bu tarım politikası, 1970'e kadar Avrupa
işbirliği alanında bir başarı olarak nitelendirildi. 1970'lerde ortaya çıkan
ekonomik durgunluk görüntüyü değiştirdi. Akaryakıt ve gübre fiyatları
yükselirken, tarımdaki fiyatlar düştü. Ürün fazlasından ve fiyatlardaki düşüşten
kurtulmak için getirilen önlemler yeterince başarılı olmadı.Avrupa
Birliği bütçenin tarım politikası, ekonomik politikanın büyük bir bölümü,
ekonomideki öteki alanların zararına tarım politikasına ayrıldı. Avrupa
Birliğinin iflas etmemesi için tarıma ayrılan payın azaltılması
zorunludur.Komisyon, tarım harcamalarının artışını durdurmayı ve böylece
artacak parayı yöresel fona ve artan işsizlik gibi toplumsal sorunlar karşılama
fonuna ayırmayı istemektedir. Bu politikanın uygulanması bakanlar konseyinin
etkisiyle büyük ölçüde engellenmektedir. Üye ülkelerin tarım bakanları kendi
tarım ödeneklerini azaltmadıkça, Avrupa Birliği tarıma ayrılan büyük
harcamalarının azaltılması için çok az şey
yapılabilir.VergilerOrtak bir pazar kurulması için dışalım
vergilerini kaldırmak ve birbirine benzer ulusal bir vergi düzenlemesi getirmek
gerekiyordu. 1968'de AET içinde yapılan ticarette gümrük vergileri tümüyle
kaldırıldı ve aynı zamanda AET dışı uygulanacak bir gümrük tarifesi
getirildi.Vergi konusu daha da zordu. En akla uygun önlem Fransız vergi
iadesi ya da katma değer vergisi sisteminin getirilişiydi. Uygulanan oran
değişmekle birlikti, bu 1972'den beri bütün üye devletlerle
geçerlidir.Davranış ÖzgürlüğüMalların serbestçe taşınması
konusuyla ilgili sınırlı da olsa bir ilerleme sağlandı. Ülke içi gümrük
vergileri ortadan kalkmakla birlikte gümrükle ilgisi olmayan çok sayıda engel
vardır. Tüm üye ülkelerde serbest yerleşme hakkı yasal olarak kabul edilmişti
ancak, burada hala mesleki niteliklerin farklı ülkelerde kabul edilme durumu
gibi pek çok sorun vardır.Serbest yolculuk olanakları ve herhangi bir
üye ülkede çalışma hakkı ile birlikte kişilerin hareket özgürlüğü de vardır.
Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde yaşayanlar, her yerde işsizlik sigortası, vergi
ve sağlık konusunda yasal olarak aynı haklardan yararlanır.Sermayenin
serbestçe yer değiştirmesi henüz bir kuram aşamasındadır. Avrupa Birliği'nin
henüz gerçekleşmemiş amaçlarından bir olan ekonomik ve mali işbirliği
kurulmasını sağlamak amacıyla üyeler kambiyo kurları konusunda işbirliğine
varmak için çalışmaktadır. Özellikle, sermaye yatırımlarının kar sağlayan birkaç
alanda toplanacağı ya da değersiz dövizlerle spekülasyon yaratmak için
kullanılacağı endişesiyle sermayenin serbestçe yer değiştirmesi
engellenmektedir.Bölgesel PolitikaAvrupa Birliği içinde belli
bölgeler bazı yönlerden gelişmemiştir. Bu yüzden Avrupa Komisyonu 1975'te
işlerlik kazanan bölgesel fonu kurmuştur. Fondaki en büyük pay İtalya'nındır.
Özellikle İtalya'nın güneyinde yoksulluk, yüksek oranda işsizlik, kötü yerleşme
koşullan ve yanlış gelişmiş yapı sıkıntısı çekilmektedir.Fonun para
kaynaklarının dağılımındaki çarpıcı özellik, Fransa ve İngiltere gibi oldukça
zengin ülkelerin, Yunanistan gibi gelişme yönünden geri ülkelerden daha büyük
paylan olmasıdır. Buna benzer bir soruna, daha da büyük ölçüde, Avrupa
Birliği'nin tarıma yönelik desteklemelerinin bölgesel dağılımında
rastlanır.1980'de Paris Havzası, Kuzeydoğu Almanya ve Güneydoğu
İngiltere'dekiler gibi gelişmiş tarım alanları, Kuzeydoğu İtalya ve Güney Fransa
gibi alanlarda %60'ın üzerinde Sicilya'dan %100'ün üzerinde daha fazla destek
görmekteydiler.Genel Görünümİngiltere'nin topluluğa katılması
ülkede geniş tepkiyle karşılandı. Norveç halkı ise yapılan oylamada üyeliğe
hayır deyince bu ülke topluluğa katılmadı. Sol görüşlü ülkeler, örgütün büyük
kapitalist ülkeler için bir araç olduğunu ileri sürerek Avrupa Birliği'ne karşı
çıkmalarının yanı sıra, ulusal etkinliğinin sınırlanacağı ve eski ulusal
geleneklerin yok olacağından korkan sağ görüşlü ülkeler de örgüte karşı
çıkmaktadırlar.Yunanistan'daki muhalefet, güçlü Avrupa ekonomileriyle
birleşmenin zayıf sekt6rlerde işsizliğe yol açacağından korkmaktadır. Ulusal
hükümetler etkin çıkar gruplarına, özellikle çiftçi birliklerine karşı her zaman
duyarlı olmuşlardır. Tarım konusunda daha fazla önemi olan bazı ülkelerin
üyeliğe alınması bunu daha da büyük bir sorun durumuna getirecektir.Batı
Avrupalı şarap üreticileri ve sebze yetiştiricileri Türk, Yunan, İspanyol ve
Portekiz ürünlerinin rekabetinden korkmaktadırlar. Genelde, 1970'lerde başlayan
ciddi ekonomik bunalım Avrupa Birliğinin görev yapmasını daha da
zorlaştırmaktadır. 1980'de Avrupa Birliği içindeki toplam işsiz sayısı 8 milyona
ulaşmıştır.Enflasyon, yüksek faiz oranlan ve artan uluslararası rekabet,
ekonomik durgunluğu artırmaktadır. Bu durumda hükümetler, Avrupa'nınkinden çok,
kendi ulusal çıkarlarına yönelme eğilimindedirler. Ne ölçüde olursa olsun,
Avrupa Birliği için destek fonları kısa dönemde hazır olmayacaktır, bu da
tarımdan çok öteki ekonomik sektörleri özendirmeyi amaçlayan politikanın pek
başarı şansı olmadığı anlamına gelir.Avrupa'da ekonomik birleşme ulusal
ekonomilerdeki durgunluk nedeniyle yavaşladı. Avrupa Birliği içinde ekonomik ve
politik bir birlik oluşturulması her zamankinden daha uzak görünmektedir. Avrupa
Birliği, ekonomik bir güç olarak yalnız Avrupa'da değil, aynı zamanda Üçüncü
Dünya Ülkelerinde de giderek önem kazanmaktadır.Doğu Avrupa,
İskandinavya, Akdeniz ülkelerinin çoğu ve gelişmekte olan birçok ülkeyle
ilişkiler korunmaktadır. Değişik ülkelerle ortaklık anlaşmaları, serbest ya da
öncelikli ticaret anlaşmaları gibi çeşitli anlaşmaları yapılmaktadır.
Afyon Jeotermal Merkezi Isıtma Sistemi, Ekonomisi Ve Hava Kirliliğini Önlemedeki KatkKserofitlik Ve Su Ekonomisi ÖkofizyolojisiFloresanların EkonomikliğiVarlık Vergisi1987-1993 Türkiye Ekonomisi1983-1987 Türkiye Ekonomisi1980-1982 Türkiye Ekonomisi1923-1980 Türkiye Ekonomisi19 Şubat KriziSermaye Piyasası Kurulu (SPK)İMKB PazarlarıİMKB'de Kote İşlemiMilli Korunma KanunuAltın Kurallar5 Nisan KararlarıElliot Dalga KuramıDow KuramıDirectional MovementDikdörtgen FormasyonuDestek ve Direnç Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |