Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Özgürlük Kavram, uzunca bir dönem, 'özgür
irade' ekseni etrafında tartışılmış ve bunlardan bazıları popüler düşünceye
yerleşmiştir; örneğin 'hayvanların içgüdülerle, insanınsa özgür irade ve
değerlendirme yaparak' (Aquinalı Thomas) veya tam tersine 'özgür irade Tanrıya
mahsustur' (Luther) gibi.Akıl ve kişisel iradeyle moral ilkelere uyma
yeteneği olarak tanımladığı özerkliği vurgulayan Kant, insan özgürlüğünü, moral
yasaya saygıda görmüştür; politik liberalizmin önemli simalarından Locke,
siyasal sistemin devletin gücünü pekiştirme yerine bireylere düşünce, inanç,
ifade, seyahat, örgütlenme özgürlükleri sağlaması gerektiğini vurgulamıştır;
Montesquieu, dinsel, siyasal, yürütme ve yasama gibi çeşitli güçler arasında
'güçler ayrımı' yoluyla devletin keyfiliğinin önlenerek özgürlüklerin güvenceye
alınması gerektiğini savunmuştur; varoluşçu filozoflar özgürlüğü varoluşsal bir
'kaygı' temelinde anlamış, Sartre insana aşkın her tür determinist anlayışa
karşı çıkarak insan yaşamını özsel bir anlamı olmayan bir olumsallık
(contingence) olarak görmüş ve özgürlüğü, angajmanın kaynağı saymıştır; I.
Berlin, ünlü ayrımında negatif ve pozitif özgürlükleri ayırdederek, negatif
özgürlüğü, kendimizi sansürsüz ifade etme, serbestçe dolaşma gibi istediğimizi
gerçekleştirme bakımından engellenmeme; pozitif özgürlüğü ise kamu işlerine
katılma ve kararlarda etkili olma gibi gerçek bir eylem gücüne sahip olma
şeklinde tanımlamıştır, vb.Moles (1972, 1978), Kurt Lewin'den hareketle,
insan özgürlüğünü topolojik mekânda hareket etme açısından ele almış ve
özgürlüğü, bir dış gözlemcinin gözünde 'belirli bir alanda hareket eden bireyin
hareketlerini ya da durumunu tanımlayan parametrelerin sayısının, bu sistemi
yöneten ilişkilerin sayısından fazlalığı' olarak tanımlamıştır.Burada
bir 'özgürlük derecesi' ve 'özgürlük alanı' fikri vardır. Belirli bir
zamansal-mekânsal alanda A noktasından itibaren hareket eden bireyin hareketleri
(tıpkı bir labirentte dolaşan fare veya bir sokakta yürüyen kişi veya bürokratik
prosedürler arasında işgören bir avukat gibi) çeşitli parametrelerle tanımlanan
bir hacim içinde düşünülebilir. Bu hacim, onun özgürlük alanıdır.Bu alan
bireyin çeşitli hareketleri yapmasına izin veren veya yasaklayan kurallar ya da
sınırlar tarafından şekillendirilir. Bu yasalar fiziksel (örneğin organik bir
varlığın 500 derece sıcaklığa dayanamaması), biyolojik (bir insan 100 m.yi 2
saniyede koşamaz), sosyal (sosyal normlar), moral (moral değerler) ve hatta
istatistiksel (muhtemel davranış alışkanlıklarını yansıtan düzenlilikler)
nitelikte olabilir. Bütün bunların ışığında insanın Özgürlüğü, bireyin yaptığı
eylemleri tarafından tanımlanmaktadır; yasaklanmamış veya engellenmemiş eylem ve
hareketler, bireylerin zamansal-mekânsal çerçevedeki yol çizgisi, özgürlük hacmi
veya alanı olarak belirmektedir.Moles, buna ek olarak, sınırların
esnekliği fikrinden hareketle 'marjinal özgürlük' ve kentsel ortamda ve
bürokratik sistemde, bloklar arasında kalan ve tanımlanmamış alanların
gözleminden hareketle de 'ara özgürlük' kavramlarını önermektedir. Özgürlük,
özerklikle de ilişkilidir. Etimolojik anlamında özerklik, kendi saptadığı
yasalara göre hareket eden bireyin özelliği olarak tanımlandığında, özgürlük bir
bakıma özerkliğin tezahürüdür.Chappuis'ye (1994) göre, Kant'tan itibaren
pek çok düşünür, özgürlüğü diğeriyle ilişki, evrensel moral, ödev ve sorumluluk
terimleriyle ilişkilendirerek tanımlamıştır. Bu anlamda özgürlük (özgürlük
pratiği), eğitim süreci içersinde öğrenilmektedir. Psikoloji vokabüleri de
ö-zerkliğin tanımında, sorumlulaştırma kavramını öne
çıkarmaktadır.Özerklik her şeyden önce, bireyin diğerleriyle ve toplumla
ilişkiye girdiğinde, varlığının derinlerinde hissettiği bir duygudur. Yaşanan
özgürlük, bir zevk kaynağıdır, ben'i genişletir, dışa açar, egonun taleplerini
doyurur. Akılla aydınlatıldığında, özerkliğe ve sorumluluk almaya götürür; obje
statüsünden özne statüsüne, seyircilikten aktörlüğe geçişi
kolaylaştırır.İnsanın geriye döndürücü ideolojik ve afektif
determinizmler üstünde kişisel zaferidir özgürlük (hayvan, iç ve dış
belirlemelere bağlıdır). İnsan anı örgütleyebilir, geleceği tasarlayabilir, yani
tercihlerde bulunabilir. Yaşantı olarak özgürlüğün insani niteliğini kazanıp
koruması için etiğe dayanması gereklidir.Egzistansiyalistlere göre
özgürlük oluşum halindeki (en devenir) yaşamın bir tezahürüdür; insan, duygu ve
eylem olarak yaşanan özgürlük sayesinde, öznel ve nesnel dünyanın deneyimini
yaşar; kendiyle ve diğerleriyle karşılaşır. Geçmişten köklenir, gelecekte
yansır.Özgürlük ancak kişisel olabilir. Kendisinde olmaktan (en-soi)
kendisi için olmaya (pour-soi) geçişi sağlar. Sartre'ın deyişiyle 'insan,
olmadığıdır ve olduğu değildir.' Burada kendisinde varlık, sabit, donmuş olanı,
insanı sayısız bağımlılıklara kapatanı temsil ederken, kendisi içinlik mümkün
olanın bilinçte ortaya çıkışıdır.Sartre'a göre Ben kendini, diğeri
tarafından sabitlenmiş, bakılmış hisseder; diğeri onu istediği gibi kavrar, zira
diğeri özgürlüktür; benim özgürlüğüm sahtedir, zira diğerinin bakışıyla benden
çekinip alınabilir? Bu ilişkide ben ancak, kendinde olabilirim ve ancak ben de
diğerini aynı şekilde gözlenen nesne mertebesine indirgediğimde kendisi için
haline gelirim.Bu ikilik (dualite), her bir kişinin total olarak özgür
olma güçlüğünü açıklar veya açık ya da kapalı bir varoluşa yol açar. Herkesin
kendi kaderini çizmek, kendi elindedir.E. Mounier, angajmanı yücelten
bir filozof olarak, insanın kendi sınırlarını aşmak için yaratıldığım savunur:
İnsan yaşanan anda içerilmiş (implique) olarak mevcuttur, sonra eyleminin
anlamını daha iyi kavramak için kendi üstüne geri gelir. Bu
dışsallaştırma-içselleştirme şeklindeki ikili hareket içinde kendini yavaş yavaş
inşa eder. (Kaynak; Chappuis, 1994)
Dr.charles V.ford ..yalan, Yalan, Yalan, Yalancılığın PsikolojisiSosyal Kuralların Psikolojisi (Muzaffer Şerif)Diyabetik Hastada Psikolojik SorunlarPsikolojik Cilk HastalıklarıYaratıcılıkYapısalcılıkSürrealist YaklaşımPragmatik YaklaşımKişisel Modernlik Yaklaşımlarıİşlevselcilikİnşacı YaklaşımFenomenolojik YaklaşımDiferansiyel YaklaşımPsikodinamik YaklaşımDavranışçı YaklaşımBiyolojik YaklaşımBilişsel Öğrenme YaklaşımıVroom'un Beklenti TeorisiTutkulu Aşk TeorisiSosyal Karşılaştırma Teorisi Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |