kısa ve orta mesafede kullanışlı olabilen, motorsikletin biraderi taşıt. mobylette'den gelmedir. pedal çevrimiyle çalıştığından bir saban, bir kağnı samimiyetinde gelir bana.
diğer bir karakteristiği de sahiplerinin çoğunun bayır aşşa 100 vuruyorum hacım türevi cümleler kurmasıdır ki en samimisi bu.
in mtorlusu
a1 sınıfı ehliyet gerektirir kullanması... ya da gerektirmez.
babamın köyündeki bir adamın lakabı.. çok az insan bilir gerçek adını. evet tahmin edilebileceği gibi o köyde o motorlu taşıta ilk sahip olan, havalı havalı köy meydanında o taşıtla dolanan ilk insandır kendisi..
bir şekilde slow motion şekilde çalıştırabilirseniz motorlarını sürekli bir dönme hareketi göstermediğini, tık tık şeklinde dönme yaptığını gözlemlersiniz.
iki zamanlı 49.9cc motora sahip olan, 0.7 ve 1.5 hp lik versiyonları bulunan , pedalları ayrı bir zincirle arka tekerleğe bağlı olan, motorun da bir kasnak - kayış ile dier taraftan zincirle arka tekerleğe bağlı bulunduğu, dolayısıyla pedal çevirerek motorun çalıştırılabildiği, silindir sübabının bir tetik ile açılarak motorun durdurulduğu, motor yağı konulamadığından benzine bir miktar motor yağı katılarak kullanılan, beldesan tarafından yıllarca üretilerek vatandaşlarımıza kakalanmış rezil vasıta. ayrıca çocukluğumda yazlıkçı bir bionic sahibi olarak kesinlikle şunu vurgulamak isterim ki ister yokuş yukarı ister aşşağı, isterseniz uçurumdan aşşaa atın o alet 60 km den fazla yapamaz. yüzlerce kez denenmiş ve motor rektifiye edilerek satılmıştır
Kaynak: İtüSözlük