Uç Noktalarda Gezmek olmasına rağmen nakit akışı iyi gibi görünen bir şirketin
'Başarılı' zannedildiği..." şeklinde bir deyim kullanmıştım. Bu dönemde,
Operasyonel karlılık ve verimlilik kavramının en
büyük şirketlerin tepesindeki yöneticiler tarafından bile bilinmediği
Bilinse bile göz ardı edildiği
Yönetsel başarının o anda kasada bulunan nakit para
ile ölçüldüğü
...ülkemizde, banka üst düzey yöneticilerinden tutun da pasaj içinde
bilgisayar parçası satan5 metrekarelik dükkanın sahibine kadar birçok kişi
"Nakit"e odaklanmış vaziyetteydi. Satış, Pazarlama, Operasyonel Karlılık,
Verimlilik gibi parametrelerin önem taşıdığı medeni iş dünyasında önemsiz bir
ayrıntı olarak addedilen "Ödeme", "Tahsilat","Hazine" ve "Nakit Yönetimi" gibi
konular, ne yazık ki, "Dostlar alışverişte görsün" şeklinde iş yapılan
ülkemizde, kronik hale gelmiş enflasyonun da etkisiyle, aşağı – yukarı 20 yıldır
son derece popüler hale gelmişti. En üst düzey yöneticiler bile, bu bölümlerden
yetişmiş kişiler arasından seçilmişti. En yüksek maaşlar buralarda çalışanlara
ödeniyordu. Deyim yerindeyse herkes - belki de haklı olarak - "Günü kurtarma"
savaşına girişmiş durumdaydı.
İşte bu saydığımız gerçekler, biraz "Akdenizli" ve biraz da "Orta Doğulu"
olmamızdan kaynaklanan "Hemen tepki ver - İki dakika sonra unut" davranışı ile
birleşince bizi sürekli uç noktalarda gezmeye yönlendirdi. Her yerde olduğu
gibi, iş dünyasında da, ya "Süper!" veya "Battık!" şeklinde konuşan insanlar
çevremizi sardı. Ortaya çıkan her haberi sürekli en uç noktada yorumladık ve
tartışmayı çoğu kez "Batar mıyız, çıkar mıyız?" düzeyine indirgedik. Yurt
dışından, bize ait olmayan para kaynaklarından borçharç para geldiğinde, ülke
yönetiminin yanı sıra iş dünyasındaki yöneticiler olarak hepimiz "Harika
durumdayız" dedik ve har vurup harman savurduk. Ortalıkta dolaşan moda
kavramların peşinden düşüncesizce koştuk. Hiç bir işe yaramayan danışmanlık
projelerine milyonlarca dolar para akıttık. Patronun veya hissedarın parasıyla
"Vizyoner" lik yaptık. Hesap-kitap yapmadan, kar etmeden, (Yani, 10 liraya
aldığımız malı 8 liraya satarak) "Pazar payında lider" olmaya çalıştık ve bunu -
sanki büyük bir marifetmiş gibi - beceren yöneticilerin fotoğraf ve başarı
öykülerini yayınladık. Sayıları gerçekten de azolan bazı müteşebbis veya
yöneticiler dışında kimse uzun vadeli düşünüp de elini taşın altına koyarak
ciddi bir projeye girişmedi. Bol miktarda "Balon" proje ortalıkta dolaştı,
durdu. Sonuçta, ne fayda sağladığı daima tartışılabilir olan bazı işlere
inanılmaz paralar ödendi. Birçok uluslararası şirket de bu projeler yüzünden
Türkiye'yi "Hızlı büyüyen kaçırılmaz bir pazar" (Emerging market) olarak
nitelendirdi ve hızla ªube açma faaliyetine girişti. Dünya fiyatlarının çok
üstünde kalan bedellerle mal ve hizmet ithalatı yapıldı. Sonuçta deyim
yerindeyse Haydan gelen, huya gitti
Sürekli en uç noktalarda gezen iş dünyamızın bir bölümü, değişen pazar
koşullarında, yani şu sıralarda ne yapıyor dersiniz? Hemen söyleyelim: Tatlı
hayat döneminde elde ettiği karları hesapsızca reklama veya faydası
tartışılabilir Moda projelere harcayan, 10 kişi ile yapılabilecek bir iş için
100 kişiyi istihdam eden, yatırımını işine yönlendirmek yerine beşinci villasını
veya üçüncü kotrasını alan bazı iş sahiplerinin, panik içinde yöneticilerini
toplayıp "Bir şeyler yapın!" şeklinde terör estirmesi üzerine yine Günü
kurtaracak çözümler aranıyor. Sözgelimi bu kez de CRM kavramının sadece "Satış
Eğitimi"nden ibaret olduğu düşüncesiyle, "Çağrı Merkezimiz (Call Centre) için
CRM danışmanlığı almak istiyoruz" şeklinde bir talep ortaya çıkıyor. Ama işin iç
yüzünü biraz araştırınca gerçeği görmek çok da zor olmuyor: "Amaç, bütün gün
telefon başında oturan bir (Evet, yanlış okumadınız. İki bile değil, sadece
bir) kişinin, iki günlük çok ucuz bir satış eğitimi aldıktan sonra, bugüne
oranla birkaç kat daha fazla taşınabilir bilgisayar satışı yapabilmesi"
Önümüzdeki yeni dönemde kökten değiştirmemiz gereken zihniyet, işte bu...
Aksi halde aynı döngüyü en baştan bir kez daha yaşama olasılığımız bir hayli
yüksek gibi görünüyor. Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |