Ynt: Türkiye'de Opera Sizi çok iyi anlıyorum.Acaba sanatın devlete bağlı olması mı popülarizmi kısıtlıyor(opera için tabi)..Gelgelelim,özel sektöre bağlansa bu sefer durum iyice karışacak.Biliyorsunuz ki,yerleşmiş şeyleri kaldırmak çok zor.
Tabi ki,Pavarotti'de ha deyince çıkmadı ortaya keza o da Türkiye'den,sesi yok,diye kovulmuş bir sanatçıydı:))Kara mizah işte..Velhasıl,en azından düşündü.Bir şeyler yapmak istedi.Gelelim türk opera sanatçılarına.Leyla GENCER'i tenzih ederim.
Son zamanlarda gündemimizden düşmeyen bir Hakan AYSEV,örneği var.Ünlü opera sanatçısı,Pavarotti'nin öğrencisi,ünlü tenor,şeklinde lanse edilen Hakan Bey'in ortalıkta kayda değer bir görüntüsü dolaşmadığı gibi,gayri ciddi halleriyle gündemi yer yer meşgul etmekte.Bir de Ferhat GÖÇER arkadaşımız var.Eeeeee,bu insanlar operacı olarak anılıyorsa bu memlekette ve buna rağmen salon dolmuyorsa,bunun sorumlusu kim??Ya da seçilen yol mu yanlış?O zaman olay sanatçılarımızın medyatik olma arzusuna çıkıyor.Oysa Pavarotti tamamıyle zıt bir yol çizmişti.Sesiyle,nefesiyle varolmuştu ve evrensel olarak operayı varetmişti.Bugün bir türk insanına Leyla Gencer'i sorun,bilmez ama Pavarotti yi sorun çoğunluk bilir:)Bu arada yanlış anlaşılma olmasın,Gencer'le,Pavarotti'yi kıyaslamıyorum burda.İçimden geldiği gibi yazıyoum.Kusura bakmayın bazen daldan dala konar gibi oluyorum ama o da aslında yazacak çok şey olmasından kaynaklanıyor aslında:))
Sonuç olarak,ülke ekonomisi sanatı(operayı) tabi ki etkiliyor.Fakat,bir şeyleri başarabilmek için öncelikle ortada bir niyet olmalı ve o niyet ortaya konulmalı diye düşünmekteyim.İyi niyet ortaya konur tabi fakat şu güne kadar bir şey konmadıysa bu demektir ki,işin içinde art niyet var:)))
__________________ Yaşadığım her gün için, tüm yaşadıklarım ve yaşayacaklarım için şükürler olsun... |