Reklama harcayacak paran yoksa
Büyük Fikir teması altında gerçekleştirilen pazarlama ve reklam dünyasının en önemli etkinliği MediaCat Forum`da, artık daha çok para harcayan değil, daha yaratıcı fikirler geliştirenlerin zirveye oynadığı ortaya kondu. Forumda, büyük fikrin yaratıcı ama basit olması gerektiğine işaret edildi.
Pazarlama dünyasını sarsan, fark yaratan ve kazandıran büyük fikirlerin sahipleri, bu yıl 5`incisi düzenlenen MediaCat Forum`da biraraya geldi. "Çok paranız yoksa, o zaman gerçekten büyük fikirlere ihtiyacınız var demektir" sloganıyla Büyük Fikir (The Big Idea) teması altında gerçekleştirilen forumda, yaratıcı tek bir fikirle iş dünyasında nasıl zirveye oynanabileceği ortaya kondu.
İstanbul`da yapılan forumun açılışını yapan Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Vuslat Doğan Sabancı, sıradan gibi görünen internete ve yurtdışına açılma fikirleriyle Hürriyet`in nasıl Avrupa`daki en büyük oyunculardan biri haline geldiğini anlattı. Parlak olmayan, sıradan fikirlerin de başarılı sonuçlar verebileceğine işaret eden Sabancı, "İnsanlar parlak fikirlerin arkasından koşarken, iyi sonuç getirebilecek sıradan fikirleri gözden kaçırabiliyor. Doğru bulduğunuz basit fikirlerle başarıyı yakalayabileceğinize inanın. Doğru bildiğiniz fikre cesaretle sarılın” dedi.
Büyük fikir, basit fikirdir
Büyük şirket olmanın yarattığı duygunun, kurumları küçük işlerle uğraşmaktan alıkoyduğuna işaret eden Sabancı, "Büyük firmaların da dezavantajları var. Hata yapma korkusuyla daha tutuk davranıyorsunuz. Büyüklüğün yarattığı duygu sizi küçük olmayan işlerle uğraşmaktan alıkoyuyor. Küçük taşlar altında ekmek aramak büyük şirketler için zor. Önemli olan cesur davranabilmek" diye konuştu.
Büyük fikirlerin karmaşık değil, aksine basit fikirler olması gerektiğine işaret eden MARKA Ajans Yürütme ve Yaratıcı Grup Başkanı Hulusi Derici ise yaptığı sunumda, "Basit fikir ucuz, sıradan, kolay fikir demek değildir. Önemsizleri elemektir. Birçok yönetici karmaşıklık hayranı. Basit olan şeylere güvenmiyorlar. Basit kolaya kaçmak demek değil. Kimse aşikar olana inanmıyor. Daha fazla bilgi istenerek bir uzmanlık hastalığı yaratılıyor. Oysa basit olmayan karışıklıkdemektir" diye konuştu. Dikkat edilmesi gereken bir diğer unsurun, markaların özdeşleştikleri alanlara odaklanmaları olduğunu söyleyen Derici, örneğin sütle anılan bir markanın başka alanda kullanılmaması gerektiği, firmaların çıkarttıkları her ürün için farklı marka kullanması gerektiğini vurguladı.
DDB&Co Kreatif Direktörü Karpat Polat: Yaratıcı bir reklam on reklamlık iş demek
Reklama harcayacak çok parası bulunmayanların gerçekten büyük fikre ihtiyaçları olduğunu söyleyen DDB&Co Kreatif Direktörü Karpat Polat, “Büyük fikirler, bir liranızın on lira etki yapmasın sağlar" dedi. Polat, yaratıcılığın kullanıldığı bir reklamın on reklamlık iş yapabileceğini söyledi.
KVK ve Turkcell’in Kurucu Ortağı Murat Vargı: Yüzde 5`lik hissem 1 milyar $ getiriyor
Turkcell fikrinin hayata geçirilmesiyle dünyanın 736’ncı zengini haline geldiğini anlatan KVK ve Turkcell’in Kurucu Ortağı Murat Vargı, "Turkcell`de bugün yüzde 5 hissem var. Bu bana 1 milyar dolarlık varlık veriyor” diye konuştu. İş dünyasında para kazanmak kadar, parayı muhafaza edebilmenin de çok önemli olduğunu söyledi.
`Çalıştır Saksıyı` sisteminin kurucusu Joel Saltzman: Küçük değişiklikler büyük satış getirebilir
"Çalıştır Saksıyı" sisteminin kurucusu dünyaca ünlü Joel Saltzman ise yaptığı sunumda üründe yapılan küçük değişikliklerlerin nasıl büyük satışlar getirebileceğini anlattı. Salzman, insanların hayata biraz daha farklı bakıp “saksı"larını çalıştırmaları ve yeni ve kullanışlı çözümler yaratmalarını tavsiye etti.
alıntıdır arkadaşlar
ya bi kurtulsak düzlüge çıksak saksı çalıştırmada ne var dimiya