Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13-04-2009, 05:41 PM   #2 (permalink)
sanemce
Moderator
 
sanemce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2008
Mesajlar: 2,721
Tesekkür: 16,247
1,756 Mesajinıza toplam 14,576 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
sanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond reputesanemce has a reputation beyond repute
Standart Cevap: Ruhsal Yasalar




RUHSAL YASALAR 2

Bilgi o kadar geniş, o kadar sonsuzdur ki Bilemediğimiz şeyler hep olacaktır. Onun için bir şeyleri yok kabul etmek veya rastlantı diye kabul etmek yerine, henüz anlayamadığımız şeyler olarak yaklaşma, bilebildiğimiz kadar hayatımızdaki düzenlemeleri maksatlı, getireceklerini görmeye çalışarak yapmak, bizi bilgiye ve bilmeye götürecektir.


BİR BİLGİYİ ALMAK İLE BİLMEK AYNI ŞEY DEĞİLDİR.


Öğrendiklerimizi konuşabiliriz, tartışabiliriz ama asıl bilgi; deneyim ve gözlem yoluyla çok içten bir samimiyetle hissettiklerimizdir. Bu bilgi bize dışarıdan aktarılan bir şey gibi gelmez. O içten kabul görür. Onun nedeni, niçini yoktur.
Bir bilgi bizde tüm diğer oluşumlar gibi, tedricen (süreç) gelişir.


TECRİD ya da SÜREÇ YASASI: Her oluşumun bir süreci olduğunu anlatır, yani küçük asımlarla sürece ulaşırken, sabrı öğretir, iradeyi geliştirir. Bir şeye hazırlanmanın dikkatli veya sağlam temelini oluştururken, kalıcı değişimler de bu süreç içinde belirlenir. Her oluşum yavaş yavaş zamana ve mekana uyarlanır.


İnsanın kendi gelişimi ile, içinde bulunduğu dünya yaşamının çalışma düzeninde de Tedriç (süre) vardır. Her olayın ortaya çıkışında, asıl amaca ulaşıncaya kadar, başka olayların ortaya çıkmasına ihtiyaç vardır.
Onun için bir olayı tek başına incelemek, gerçek amacı göstermeyebilir.


Mevsimler, atmosferik olaylar, bilimdeki gelişmeler, insanın evrimindeki gelişmeler tedricen olur. Bu tedricen oluşumda pek kolay anlaşılamayan bir sıralanma vardır.

İnsanın bedensel gelişimi, karakterin oluşumu, anlayış ve kavrayışın artış seyri, doğal ve fiziksel ortamın sıralı olarak gösterdiği gelişim örnekleridir.

İnsan iradesinin, eylem ve isteklerinde sabrın gerekliliği, tedrici oluşumları beklemesini ifade eder.

Kişisel gururlanma ve aydınlanma için, kimi zaman tekrar tekrar gözlem ve kıyaslara ihtiyaç duyulur. Bir olayın gözlemi, bir başka gözleme eklendikçe açıklayıcı bir sonuca doğru yol alırız.


Eğer ilk olaydaki doğru iletiyi yakalayamazsak, diğerlerini anlamak ta zorlaşacaktır. Bir bilgiyi, bir olayı tek bir olaya alamıyoruz. Hepsini birden anlatacak olaylar bütünü de yoktur.
Alıntı
__________________
sanemce isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla