27-06-2009, 11:37 AM
|
#8 (permalink)
|
Guest | Cevap: Kuran'ı Kerim . Size katılıyorum. super Aslında olay şu. Kuran-ı Kerim ve dini konularda, bilinmeyen ya da kesin olmayan bir şey söylediğimizde, bunu açıklayacak olan din alimleridir. Yanlış bir şey söyleyebiliriz veya başka birini de yanlış söylediğimiz bir şeye istemeden inandırabiliriz. Bu da o insanın, yanlış düşünce kalıbı yüzünden kendini kısıtlamasına, başka şeyleri öğrenmemesi gibi engellemelere neden olabilir. İşte bu yüzdendir ki, bir çok insan kafasına göre konuşmuş, yazmış ve insanlara olmayan şeyi varmış gibi göstererek, onların belki de dinen soğumasını, Allah'ı yanlış anlamalarına ve hurafeler neden olmuştur. Bunu kişisel gelişim noktasında incelediğimiz zaman, bir çok şeyin günah olduğu, ayıp olduğu gibi kalıplaşmış ve yıkılamaz hale gelmiş düşünce-duygu biçimleri, bilinçaltında hepimizin karşısına çıkmıştır. Yapamaya korktuğumuz şeylerin, bu kalıplara göre şekillendiğini de görmüş oluyoruz. Allah'ı, Kuran'ı ve Dini, sevdirmek yerine korkutarak öğretmeyi seçen insanlar çoktur. Bu tip insanlar, genelde, her derdine ve sıkıntısının devasını, kendinden bi haber, hocalardan arar ve onların yönlendirmeleri doğrultusunda bir hayat sürer. Sonuç olarak hiç bir şey değişmez ve ümidi azalır. Anlatmak istediğim nokta şu. Ben böyle insanları çok iyi tanırım. Ben de çocukken bu tip durumlara marıuz kaldım. Ama, dini; tedavi şekli olarak değil, yaşam biçimi olarak görüp yaşamamız lazım. Dua da etmemiz lazım, ama kişisel gelişim tekniklerini de uygulayarak bunu bütünlememiz kendimizi geliştirmemiz lazım. Sadece ibadet etmekle, inanmakla yaşam sürdürülemez. Zamanın şartlarına göre hareket etmek lazım. Bu tip konuların burada konuşulmaması, bu konunun dini bir konu olduğu ve din konusunda uzmanların dilinden dinlememiz ve öğrenmemiz gereken bir konu olması. Ayrıca, sitein kişisel gelişim ağırlık bir site olması. Sizin de dikkat çektiğiniz noktalara burada bir çok kişi inanıyor ve ve uyguluyordur eminim. super . //AYNEN ABİCİM SANA KATILIORUM .... T.Ş.KLER..... |
| |