Cevap: kpss(öğretmen adayları) 1.ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan birimin ölçme ve ölçüt için aynı olmasının en önemli avantajı nedir? A yapılan ölçmenin güvenirliğini artırır B ölçütün güvenirliğini artırır C değerlendirmenin isabetliğini sağlar D yapılan ölçmenin geçerliğini artırır E ölçütün geçerliğini artırır En önemli avantaj dediği ve değerlendirme sürecini içine kattığı için değerlendirmenin isabetliliği olabilir.Çünkü değerlendirme yaparken ölçüt ve ölçme sonuçları arasında kıyaslama yapılıyor birimler aynı olursa değerlendirme kolay olur ve isabetliliği artar diye düşündüm. 2. a.eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi b.hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğinin belirlenmesi c.bir takıma futbolcu seçilmesi hangileri ölçmedir? c'de bir karar var.Seçilmiş olmak yani belli ölçütlere göre ölçüm yapılmış.Ve değerlendirme olarak seçilme kararı çıkmış. a ve b'deki belirleme sözcüğü bana ölçme gibi geldi.Çünkü ihtiyaç belirlemek ya da hedeflerin gerçekleşme oranını ölçmek için bir sınav yapılabilir.Sınav bir ölçme oluyor. 3.fen ve teknoloji öğretmeni 100 öğrencinin girdiği sınavda 62.sıradaki kişinin aldığı notun en çok 5 puan altında not alanı dersten geçireceğini ifade etmiştir A mutlak ölçüt B bağıl ölçüt C mutlak değerlendirme D bağıl değerlendirme E mutlak ölçme 62. kişinin sınavdan alacağı not belli değildir.Yani hangi notun 5 puan altında alınması gerektiği sınav sonrasında belli olacak.Burda bağıllık var.Sınıfa görelik. Bu kimin kalıp kimin geçeceğini belirleyen bir anahtar, ölçme kuralı olduğu için de ölçüttür.Yani cevap bağıl ölçüt. Cevapları merak ediyorum.Henüz ölçmeyle ilgili hiç test çözmedim:(Yalnızca bir kez okudum iki gün önce o kadar.Yani emin değilim cevaplardan sadece yorumladım.
__________________ Ben bir başarı hikayesiyim. |