Üyelik tarihi: May 2007
Mesajlar: 14
Tesekkür: 0
4 Mesajinıza toplam 5 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Ynt: Usui Reiki Dr Chujiro Hayashi
Dr Hayashi Mikao Usui’den Reiki Master eğitimini yaklaşık 1925’te 47 yaşında iken aldı. Onun Usui’nin daha az deneyimli olan Master öğrencilerinden biri olduğu görülüyor, Usui ile birlikte sadece 6 – 9 ay çalışmış olabilir ve Masterlığını Usui yerine ’Gakkai’den almış olabilir. Gakkai’nin orijinal üyelerinden biri idi, İmparatorluğa ait diğer subayların katılması nedeni ile olan değişikliklerden dolayı sonra ayrıldı. Dr. Hayashi’nin öğrenmiş olduğu şeyleri inançla aktarmak istediği görülüyor, onun askeri ve tıp özgeçmişinin onu Reiki’nin öğretimi ve uygulanmasına daha yapısal yaklaşmaya götürdüğü görülüyor. O, sembollerin kullanılmasını içeren daha komplike bir uyumlama işlemi kullanıyordu, onun eğitim kursları belli sayıda günlerde veriliyordu ve o kliniğinde çoklu uygulayıcıları tarafından kullanılabilen el pozisyonları geliştirdi. Dr. Hayashi verilen tedavilerin ayrıntılı kayıtlarını tutardı ve bu bilgileri değişik hastalıklar için ‘standart’ el pozisyonları yaratmak için kullandı, sonunda bu Gakkai’nin öğrencilerine verilen eğitim el kitabı olarak yayınlandı. (Usui Reiki Hikkei).
Ancak, o hala el pozisyonlarını ortadan kaldırmak için ileri tarama veya sezgisel teknikler kullanmaya muktedir olmalarını umuyordu. Hayashi kendi topluluğunu 1931’de kurdu, Hayashi Reiki Kenyu – kai adını verdi. Dr. Hayashi, Usui’nin kendisine öğrettiği sistemde bazı değişiklikler yaptığı için, sistemin ismini değiştirmişti. Bu onun için yapılması doğru olan bir şeydi : sadece eğer bir sistem değiştirilmeden aktarılırsa ismi aynı kalmalıydı.
Usui’nin yaklaşımının daha basit ve sezgisel olduğu görülüyor, öğrenciler düzenli haftalık eğitim seanslarında sonu – olmayan bağlantılar yapıyorlardı, burada spiritüel güçlenme alıyorlardı ve enerjinin ellerini yönlendirmesine izin vermeyi öğreniyorlardı. Dr. Hayashi İlk Dereceyi beş – günlük yapılandırılmış bir kursta öğretiyordu, günlük eğitim 90 dakika sürüyordu ve öğrenciler eğitim sırasında dört bölümde daha komplike uyumlamalar alıyordu. Dört sayısında önemli olan bir şey olmadığı, sadece birden fazla olduğu görülüyor.
Hawayo Takata Hawayo Takata 1900 de Hawaai’de Kauai adasında doğdu. Dr. Hayashi’nin kliniğine, daha sonra Reiki ile iyileştirilen bir kaç ciddi tıbbi sorundan muzdarip olduğu için geldi, ancak tümörü,safra taşları ve apandisiti için Batı tıbbı tedavisi almaya niyetliydi. Hikaye şöyle devam eder, ameliyat masasında iken (ameliyat başlamadan hemen önce) Mrs. Takata “Ameliyat gerekli değil” diyen bir ses duyar. Sonra ameliyatı reddettiği, ve doktoruna sağlığını düzeltmek için başka bir yol olup olmadığını sorduğu söylenir. Doktor, Dr. Hayashi’nin kliniğini önerir ve o tedavi almaya başlar.
Mrs. Takata Reiki’den oldukça kuşkuludur. Uygulayıcıların ellerinde çok fazla sıcaklık hisseder, bir çeşit elektrikli cihaz kullandıklarından emindir – belki de avuçlarında gizli olan küçük elektrikli ısıtıcılar! Uygulayıcıların Japon kimonolarının geniş kollarına bakar, tedavi masasının altına bakar, ama orada hiç bir şey yoktur. Sağlığı düzeldikçe kuşkuculuğu inanca dönüşür ve kendisi için Reiki öğrenmek istediğine karar verir.
Dr. Hayashi karısından başka bir kadına daha Reiki öğretmek ister (savaşa çağırılmayacak biri) ve Mrs. Takata çok ısrarlı olduğundan onu Master seviyesine eğitmeye karar verir, bu 1938 ‘de gerçekleşir. Dr. Hayashi Batıda Reiki öğretmesi için Mrs.Takata’ya izin verir ve o bunu A.B.D.’de yapar. O, Dr. Hayashi’nin inisiye ettiği 13 ncü ve olası olarak son Reiki Master idi ve 1970 ile 1980 de ölümü arasında Mrs. Takata 22 Reiki Masterı eğitti. Son zamanlara kadar, Batı dünyasındaki tüm Reiki uygulayıcıları Reiki’lerini bu bayandan aldılar ve onların ‘soy ağaçları’ Mikao Usui, Dr. Hayashi ve Mrs. Takata’dan geliyor.
Orijinal yirmi – iki öğretmen Reiki geleneğini aktardılar ve Reiki Kuzey ve Güney Amerika, Avrupa, Yeni Zelanda ve Avustralya vasıtası ile dünyanın çoğu yerine yayıldı. Dünyadaki Reiki Masterlarının ve uygulayıcılarının sayısını tahmin etmek imkansızdır.
Ancak, İkinci Dünya Savaşından sonra, Pearl Harbour’un anısı hala herkesin aklında iken, Mrs. Takata için bir Japon şifa tekniğini A.B.D.’de öğretmek kolay olamazdı. Amerikan nüfusu Japonya ile bağlantılı herhangi bir şeye özel olarak ilgili değildi. Ayrıca, bugünlerde insanlar sürekli olarak dergilerde feng shui, tai chi ve diğer enerji kökenli teknikler, geleneksel Çin tıbbı, meridyenler, chi ve benzeri ve genel olarak alternatif tıp ile ilgili fikirlere maruz kalırken, o zamanlar Birleşik Devletler’de bu kavramlar başka bir gezegenden gelmiş gibi görülüyordu. Mrs. Takata tüm kültürünü aktarmaya çalıştı.
Bu nedenle, Batılılar tarafından kabul edilebilmesi için Hawayo Takata Hayashi’den öğrendiği Reiki’yi modifiye etti, basitleştirdi ve değiştirdi ve Reiki, Usui’den eğitim alan Dr. Hayashi tarafından zaten değiştirilmişti. Mrs. Takata sadece Reiki uygulamalarını değiştirmedi, ayrıca düşman Amerikan halkının daha çok kabul etmesini sağlamak için Reiki’nin öyküsü ile ilgili bir hikaye uydurma zorunluluğu hissetti. Tendai Budisti olan Mikao Usui, İsa’nın gerçekleştirdiği şifa mucizelerini açıklayan bir şifa sistemini keşfetmek için dünyayı dolaşan Hristiyan dinbilimci Dr. Mikao Usui oldu. Böylece, Usui’nin bir Hristiyan Doktor olduğu ve çeşitli üniversitelerde teoloji çalıştığı doğru değildir. Buna rağmen, son zamanlarda yayınlanan bir kitap dahil, Reiki kitaplarında bunlar tekrarlanır.
Bir Reiki ‘hikayesi’ uydurduğu gibi, Mrs. Takata kendisi ve eğitim verdiği Masterlar arasındaki farkı belirtmek için kendini Reiki’nin ‘Büyük Master’ı olarak ilan etti. Bu, Mikao Usui tarafından tasavvur edilmemiş olan bir makam, pozisyon veya ünvan idi. Reiki bir insandan diğer bir insana bir armağan olarak aktarılabilen nazik ve güçlü bir şifa tekniğidir ve kişinin riayet/hürmet edeceği gurular veya büyük masterlar kavramı üzerine dayanmaz. Maalesef, Reiki topluluğunda bazı insanlar ‘Büyük Master Makamı” fikrine çok fazla bağlanmıştır.
Usui'nin anıt mezarı
Aşağıda Mikao Usui’nin anıt mezar taşındaki yazıların gerçek çevirisini okuyabilirsiniz. Tokyo, Japonya’da Saihoji Tapınağındaki Usui’nin Anıtmezarındaki yazıların çevirisi
Bu usui’nin anıt mezarındaki yazıların oldukça doğru olan çevirisidir. Henüz çeviremediğimiz bir kaç cümle vardır.
Parantez içindeki tüm yorumlar ya bizim bir önceki kanji çevirimizdir veya bir önceki sözcüklerin açıklamasıdır. Lütfen not edin : orijinal yazıda aralar veya paragraflar yoktur, biz okunması kolay olması için bunları ekledik. Ayrıca, tüm çevirilerde olduğu gibi, her kanji için bir çok sözcük seçimine sahiptik ve en iyi olduğunu hissettiğimiz sözcüğü seçmeye çalıştık. Sundukları düzeltmeler için Melissa Riggall, Miyuki Arasawa, Yukio Miura ve Mr. Hiroshi Doi’ya teşekkür ederiz.
"Reihou Chouso Usui Sensei Kudoko No Hi" Reiki’nin Kurucusu Usui Sensei’nin İyiliğinin Anıtı
Kültür ve eğitim ile deneyimli insanlara’toku’ denir ve eğitimi ve insanları kurtarma yolunu uygulayan insanlara ‘koh’ denir. (‘koh’ + ‘toku’ =kudoku ; Kou = seçkin hizmet, onur, itibar, başarı ; Toku = erdem, fazilet)
Sadece yüksek erdemi olan ve iyi işler yapan kişiler büyük kurucu veya lider olarak adlandırılabilir. Kadim zamanlardan, bilge adamlar, filozoflar, dahiler ve yeni bir öğretinin veya yeni bir dinin kurucuları buna örnektir...Usui Sensei’nin onlardan biri olduğunu söyleyebiliriz.
Usui "Sensei" (“önde gelen”, öğretmen veya saygı duyulan kişi) son zamanlarda evrensel gücü kullanarak zihni ve bedeni daha iyi duruma değiştirecek yöntemi başlattı. Onun şöhretini duyan insanlar ve yöntemi öğrenmek isteyenler veya terapi almak isteyenler, her yerden onun etrafında toplandılar. Bu gerçekten uygundu.
Sensei’nin bilinen ismi Mikao’dur ve diğer ismi Gyoho idi (belki spiritüel ismi). Gifu valiliğinin Yamagata bölgesindeki Taniai – mura köyünde doğdu. (Taniai şimdi Myama Köyünün parçasıdır). Atalarının ismi Tsunetane Chiba idi (Heian Periyodunun sonu ve Kamakura Periyodunun başı arasında : 1180 – 1230, askeri bir komutan olarak aktif bir rol oynamış olan çok ünlü bir Samurai ). Babasının ismi Uzaemon idi (onun popüler ismi idi ; verilen ismi Tanuji idi). Annesinin kızlık soyadı Kawai idi.
Sensei Keio periyodunun ilk yılında doğdu,15 Ağustos 1865 ‘te. Bilindiği kadarı ile, yetenekli ve çalışkan bir öğrenci idi. Yeteneği çok üstündü. Büyüdükten sonra, Avrupa’ya, Amerika’ya ve Çin’e eğitim için seyahat etti. Hayatta başarılı olmak istedi, ama bunu başaramadı ; çoğu zaman şanssızdı ve gereksinim içinde idi. Ama vazgeçmedi ve daha çok çalışmak için kendini disipline etti. Bir gün riyazete (zevklerden el çekme) başlamak için Kuramayama’ya gitti (buna ’’shyu gyo“ deniyor – meditasyon ve orucu kullanan çok sıkı bir spiritüel eğitim işlemi ; Bir başka Japonca çeviri ’’ oruç tutarak kefaret“ olduğunu söyler). 21 nci günün başlangıcında, aniden başının üstünde Reiki’yi hissetti ve gerçeği kavradı. O anda Reiki ’’Ryoho“yu (şifa metodu) aldı.
Bunu önce kendinde, sonra ailesinde denediğinde, iyi sonuçlar anında ortaya çıktı. Sensei bu bilgiyi ailemiz içinde tutmak yerine çok geniş sayıda insan ile bu zevki paylaşmanın daha iyi olacağını söyledi (Böyle bilgileri güçlerini artırmak için aile içinde muhafaza etmek olağandı). Böylece Harajuku, Aoyama, Tokyo’ya taşındı. Orada Reiki Ryoho’yu öğretmek ve uygulamak için 11 nisan 1922’de ’’Gakkai“ yi (bir eğitim topluluğu) kurdu. Her yerden bir çok insan rehberlik ve terapi için geldi ve hatta binanın dışında sıraya girdiler.
Taisho periyodunun on ikinci yılında (1923), Kanto depremi ve yangını nedeni ile bir çok yaralı ve hasta insan vardı. Sensei derin endişe duydu. Her gün onları tedavi etmek için şehre gitti. Onun tarafından kaç kişinin tedavi edildiğini ve kurtarıldığını sayamadık. Bu olağanüstü durum sırasında, onun yardım aktivitesi sevgi dolu elleri ile acı çeken insanlara ulaşmak idi. Onun yardım aktivitesi genel olarak bunun gibiydi.
Bundan sonra, eğitim verdiği yer çok küçük kaldı. Taisho peiryodunun 14 ncü yılının şubat ayında (1925), Tokyo’nun dışında Nakano’da yeni bir yer kurdu ve oraya taşındı. (Nakano şimdi Tokyo’nun bir parçasıdır ve Usui’nin mezarının bulunduğu Saihoji Tapınağının bulunduğu yerdir.) Ünü giderek arttığı için, Japonya’da bir çok yere davet edildi. Bu çağrıları yanıtlamak için, Kure’ye, Hiroshima’ya, Saga’ya ve Fukuyama’ya gitti. Fukuyama’da iken beklenmeyen bir şekilde hastalandı ve vefat etti. 62 yaşında idi (Batıya ait terimlerle Sensei 60 yaşında idi – Mezarını yapanlara göre 15 Ağustos 1865’te doğdu ; 9 Mart 1926’da vefat etti ; ancak, eski Japonya’da, doğduğunuz zaman ’’1’’ siniz ve yeni yılın başında bir yaş daha alırsınız. )
Hanımı Suzuki ailesinden idi ; adı Sadako idi. Bir oğulları ve bir kızları vardı. Oğulun adı Fuji idi. 1908 veya 1909’da doğdu, babası vefat ettiğinde Fuji 19 yaşında idi. Fuji’nin Taniai köyünde Reiki öğretip öğretmediğini bilmiyoruz.)
Sensei doğa olarak çok ılımlı, nazik ve alçakgönüllü idi. Fiziksel olarak iri ve güçlü idi, ancak her zaman gülümserdi. Ancak, bir şey olduğunda, sebat ve sabır ile bir çözüm arardı. Bir çok yeteneği vardı. Okumayı severdi ve tarih, biyografiler, tıp, Budizm Kyoten (Budist incili) ve inciller (yazılar), psikoloji, jinsen no jitsu, yön bilimi, jiu jitsu, büyü/sihirli sözler (hastalığı ve şeytanı bedenden uzaklaştırmanın spiritüel yolu), kehanet bilimi, fizyognomi (yüz okuma) ve I Ching bilgisi çok derindi. Sensei’nin bu konulardaki eğitiminin ve bu bilgiye ve deneyime dayanan kültürünün, Reiki’yi kavramasına götüren anahtar olduğunu düşünüyorum.
Geriye bakınca, Reiki’nin asıl amacı sadece hastalıkları iyileştirmek değildir, ayrıca insanların yaşamdan zevk alması ve mutluluğu deneyimlemesi ve doğru zihin ve sağlıklı bedene sahip olmaktır. Bundan dolayı öğretmeye gelince, önce öğrencilerin Meiji İmparatorunun öğütlerini anlamalarını isterdi, sonra sabah ve akşam onları söylemelerini ve akıllarında tutmalarını isterdi, beş prensip aşağıdadır :
Bugün öfkelenme. Üzülme. Şükran duy. İşinde gayretli ol. İnsanlara nazik ol. Bunlar gerçekten çok önemli tavsiyelerdir. Bu, kadim zamanlardan beri bilgelerin ve azizlerin kendilerini disipline ettikleri aynı yoldur. Sensei, öğretme amacını açıklamak için bunları ’’ mutluluğu davet etmenin gizli yöntemleri’’, ’’çoğu hastalıkların spiritüel ilacı“ olarak adlandırdı. Daha fazlası, onun niyeti mümkün olduğu kadar basit ve anlaşılması zor olmayan bir öğretme yöntemiydi.
Her sabah ve her akşam, elleriniz dua pozisyonunda sessizce oturun ve prensipleri söyleyin, o zaman saf ve sağlıklı bir zihin beslenmiş olur. Bunun gerçek anlamı bunu günlük yaşamda uygulamaktır, onu kullanarak. (örneğin, onu pratik olarak kullanın). Bu, Reiki’nin bu kadar popüler olmasının nedenidir.
Son zamanlarda dünyanın durumu bir geçiş içinde. İnsanların düşüncelerinde çok büyük değişiklikler var. Eğer Reiki tüm dünyaya yayılabilirse, karışık zihne sahip veya erdeme sahip olmayan insanlar için çok büyük yardımı olacaktır. Reiki sadece kronik hastalıkları ve kötü alışkanlıkları iyileştirmek için değildir.
Sensei’nin eğitim verdiği öğrencilerin sayısı 2000’e ulaşır. Bunların arasındaki Tokyo’da kalan kıdemli öğrenciler Sensei’nin eğitim yerini taşıdılar (Dr. Hayashi 1926 Kasımında okuluna isim koydu ve Mr Taketomi ve Mr.Ushida ile 1926’da onu shinano Machi’ye taşıdılar ve bir hastane olarak işlettiler) ve farklı yerlerde oturan diğerleri Reiki’yi mümkün olduğu kadar çok yaymaya çalıştılar. Sensei vefat etmesine rağmen, Reiki yayılmalı ve uzun gelecekte bir çok insan tarafından bilinmeli idi.
Şimdi bir çok öğrenci bu zamanda bir noktaya yöneldi ve onun yaptığı iyilikleri açık şekilde göstermek ve gelecekte insanlara Reiki’yi yaymak için Toyotama bölgesinde Saihoji Tapınağında bu anıt mezarı inşa etmeye karar verdi. (Saihoji tapınağı 1986’da Nakano bölgesinin içine alındı ve şimdi Suginami bölgesindedir). Benden bu sözcükleri yazmam istendi. Onun çalışmasına çok değer verdiğim için ve ayrıca Sensei’nin bir öğrencisi olarak onurlandırmayı düşünenler tarafından teklif aldığım için, bunu yapmayı kabul ettim. İnsanların Usui Sensei’yi saygı ile anmayı unutmayacağını umuyorum.
“Ju – san – i” (ast üçüncü rütbe/mertebe, Junior Üçüncü Rütbe –onursal bir ünvan), Edebiyat Doktoru, Masayuki Okada tarafından kaleme alınmıştır. Donanma Tuğamirali "ju-san-i kun-san-tou ko-yon-kyu" (ast üçüncü rütbe/mertebe, Junior Üçüncü Rütbe, 3 ncü liyakat derecesi, 4 ncü hizmet sınıfı“ – onursal bir ünvan) Juzaburo Gyuda (ayrıca Ushida olarak telaffuz edilir) tarafından Showa’nın ikinci yılında (1927), şubat ayında yazılmıştır. |