Cevap: kendini ve başkalrını motive etmenin 1001 yolu UYGULAMA 1. Taahhütlerinizi yerine getirin. Daima sözünüzde durun. 2. Ekstra hizmet sağlayarak müşterilerinizi ödüllendirin. 3. Umutların ve beklentilerin ötesinde hizmet verin. Verdiğiniz her zaman umulandan ve beklenenden fazla olmalı. 4. Alışveriş ortamını sonuna kadar takip edin ve samimi olun. 5. Müşterilerinizin düşmanlarına galip gelmelerine yardımcı olun. 6. Onun ihtiyacını tam olarak giderme peşinde olun. 7. Onunla ticari ilişkiniz bitse de mutlu ilişkiyi devam ettirin. 8. Siz gölgede iken müşterinizin spot ışıkları altında parlamasına müsaade edin. 9. Tutarlı olun. 10. Kendisine, hayatınızda özel bir yeri varmış gibi davranın. 11. Bir önceki müşteriniz ile olan problemi sonrakine taşımayın. 12. Müşteri haklarının tüm çalışanlarca takibini sağlayın. 13. Dakik olun. 14. Meşgulseniz bile müşterinin varlığına kayıtsız kalmayın. 15. Onu dikkatle dinleyin. 16. Müşterinin istediğini sağlayamadığınızda bunu dürüstçe kabullenin. 17. Özel siparişleri, ricaları ve hizmetleri mümkünse karşılayın. 18. Satışı, ilişkilerinizin bir parçası olarak görün. 19. Randevularınıza uyun. TAKIMI MOTİVE ETMEK İÇİN ÖNERİLER 1. Takımınıza çalıştırma yapmayın, takımınızla beraber çalışın. 2. Yaklaşımlarınız, metotlarınızdan daha güçlü motive edicidir. 3. Otoritenizi ne zaman kullanacağınızı bilmek onu nasıl kullanacağınızı bilmek kadar önemlidir. 4. Disiplin insanları kabul edilmiş prensiplere dayanan ahenk içinde davranmaya götürür. UYGULAMA 1. Tutmaya niyetli olmadığınız sözler vermeyin. 2. Yerine getiremeyeceğiniz tehditlerde bulunmayın. 3. Herkesi gücü, ilgisi, yaklaşımı doğrultusunda motive ediniz. 4. Her takım üyesinin, takımın daha iyi olması için kişisel fedakarlıklarda bulunmaya istekli olacakları bir atmosfer oluşturun. 5. Yükselebilecek tansiyonu düşürmek için esprili olun. 6. Karşılıklı aktif iletişim kurun. 7. Görevleri kabiliyetlerine uygun olmalı. 8. Asi ve sürekli muhaliflere, takım moralini bitirmeden önce, siz batırın. 9. Diğer takımların başarılı motive edicileri ile konuşun. 10. Onurlarına saygı gösterin. 11. Hataları suçlamadan gösterin. 12. Grup içindeki kişisel özelliklere hoşgörüyle yaklaşın. TAKIM RUHUNUN ZEDELENDİĞİNİ NASIL ANLARIZ? 1. Takım üyelerinin çoğunun tembel olması. 2. Takım üyelerinin kendilerini doğrudan ilgilendirmeyen sorumluluklardan kaçınması. 3. Takım üyeleri arasında gizli anlaşmazlıklar olması. 4. Takım üyeleri arasında sık sık uyuşmazlıkların başgöstermesi. ÖĞRENCİYİ MOTİVE ETMEK İÇİN ÖNERİLER 1. Merak korkudan daha güçlü bir motive edicidir. 2. Öğretmeyi adım adım ilerletiniz. 3. Sağladığınız ilerlemeyi görünüz ve gösteriniz. 4. Çaba sonuçtan daha değerlidir. 5. Davranan kişiyi değil, davranışı eleştirin. 6. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirin. 7. Hatalardan ziyade, doğrulara dikkat çekin. 8. Ayın öğrencisi seçin. 9. Görev ve talimatları basitleştirin. 10. Ceza tehdidi veya yerine getiremeyeceğiniz yada yerine getirmek istemeyeceğiniz davranış ve sözlerle yaklaşmayın. 11. Kabiliyetli öğrencilerinizin bilgilerine baş vurarak onları onurlandırınız. 12. Öğrencilerinizin kişisel eşyalar ve resimlerle sınıfı kişisel bir ortama dönüştürebilmelerine imkan tanıyın. İŞÇİYİ MOTİVE ETMEK İÇİN ÖNERİLER 1. İnandırmanın, ikna etmenin gücü, korkutmanın, gözdağı vermenin gücünden daha etkileyici ve uzun ömürlüdür. 2. Yenilikleri teşvik edin. 3. Bir kişinin yapacağı iş için asla iki kişi görevlendirmeyin. 4. Doğru hareketleri ödüllendirin, yanlış hareketlere engel olun. 5. İşçileriniz arasında taraf tutmayın. |