14-12-2010, 08:35 PM
|
#13 (permalink)
|
Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar GÖREVLERİ HEDEFLERE DÖNÜŞTÜRMEK Eğer ilk etapta amaçları belirlemek sizin için zorsa sorunla mücadeleye sondan da başlayabilirsiniz. Yaptıklarınıza bakın ve bunlardan hangilerinin sizin özel ve mesleki hayatınızda istediğiniz hedeflere ulaşmanızda yardımcı olabileceğini belirleyin. Öncelikle işte zamanınızı alan görev ve sorumluluklarınızın bir listesini yapın. Bunlar içinde, şirket bütçesini hazırlamak ya da gelen telefonlara bakmak gibi işlerinizi yazabilirsiniz. Bunlar içerisinde asli görevlerinize en çok hizmet eden unsurları belirleyin. Eğer işyerinizdeki görev ve sorumluluklarınızın çerçevesi belli değilse, şimdi patronlarınız ya da üstleriniz ile konuşup bunları netleştirmenin zamanıdır. Bundan sonra, işinizin asli hedeflerini netleştirip, bunları gerçekleştirmek için yapacaklarınızı bir liste haline getirebilirsiniz. Örneğin; *İş kaynaklarının etkili bir şekilde organize edilmesi: - Finans ayarlanması
- Personel istihdamı
- Ekipman alımı
- Görev dağılımı
- Yeni iş prosedürlerinin tanıtımı
- Vb.
*İşin gelecekteki gelişmesini planlamak: - Sektörde yaşanan gelişmeleri düzenli olarak tutmak.
- Değişen müşteri istek ve eğilimlerini ortaya çıkarmak.
- Etkinliği arttırıp zaman israfını azaltmanın yollarını araştırmak.
- Eldeki mallara yeni müşteriler ve pazarlar bulmak.
- Vb.
Son olarak hedefinize ulaşmak için yapmanız gereken işlerden sizi alıkoyan faktörler olup olmadığını ve bunları en aza indirmenin yolları konusunda fikir jimnastiği yapabilir ve vaktinizin çoğunu direkt hedeflerinize yönelik olarak harcayıp harcamadığınızı düşünebilirsiniz. Aynı metodu, iş dışı aktivitelerinize uygularsanız, oldukça rahatlatıcı sonuçlar almanız kaçınılmazdır. |
Offline
| |