14-12-2010, 08:44 PM
|
#16 (permalink)
|
Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar Kareleri Kullanma Gördüğünüz gibi zaman yönetimi çizelgesi dört kareden oluşmaktadır. - Üst sol kare: bu kısım görece daha az önemli ama acil yapılması gereken işleri gösterir. Bu işler, kişiyi sıkıştırdığı için çabuk bitirilmesi gerektiği yönünde bir eğilim vardır ama asıl sorun onlar üzerinde çok vakit harcanmasıdır. İdeal olarak, bu alandaki işlerle mümkün olduğu kadar çabuk ilgilenmektir.
- Alt sol kare: Ne önemli ne de acil işleri ihtiva eder. Buradaki tehlike, bu işlerin kolay olmasından ya da uğraşmaktan zevk aldığınız için, onlar için çok vakit harcamanızdır. Çözüm, bu işler biraz aciliyet kazanana kadar, daha önemli işlerle ilgilenmenizdir. Bu kısma mümkün olduğu kadar az zaman ayırmalısınız.
- Üst sağ kare: Hem önemli hem de acil işleri ihtiva eder. Buradaki tehlike, bu tür işlere gerektiği dikkat ve önem verilmediği için son dakikaya bırakılmalarıdır. Eğer bu gruptaki işlere daha fazla vakit ayırmak istiyorsanız, sıradan işleri başkalarına tevdi edin.
- Alt sağ kare: Önemli ama acil olmayan işleri ihtiva eder. Genellikle ilerdeki bir tarihe kadar bitirilmeleri gerekir. Buradaki tehlike, acil olmadıkları için sık sık ertelenmeleri ya da hiç yapılmamalarıdır. Eğer bu tür işlerin bir son mühleti varsa, sağ üst kareye girene kadar, daha acil bir vaziyet alacaklardır. Bu tür durumlarda, söz konusu işlerin yapılması için kriz yönetimini uygulamanız gerekecektir.
Önümüzdeki günlerde yapmanız gerekenleri, ayrı bir kâğıda yazarak, şekildeki tabloda görüldüğü gibi bir zaman çizelgesi hazırlayın. Bu işlerin önem ve aciliyet değerlendirmesini yapar yapmaz, söz konusu kareler içindeki tuzaklara düşmemek için planlar yapabilirsiniz. İyi zaman yöneticileri, işyeri için daha önemli olan işleri iyi belirleyerek, daha önemsiz ve aciliyet taşımayan işlere daha az vakit ayıranlardır. |
Offline
| |