26-04-2008, 11:02 PM
|
#3 (permalink)
|
Teğmen
Üyelik tarihi: Apr 2008
Mesajlar: 100
Tesekkür: 0
2 Mesajinıza toplam 2 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Ynt: HÜCUM TAKTİĞİ OYUNU ÖĞRENME DÖNEMİ
Oyuncu tamına dönemi sonrası uzunca bir süreci içeren oyunu öğrenme dönemi ile karşılaşacaktır. Basketbolda oyunu öğrenme dönemi minik, küçük ve yıldız takım aşamaları olmak üzere yaklaşık 5-6 yıllık bir süreci içermektedir. Bu dönemde oyuncunun biyolojik ve fiziksel yapı "enine/boyuna büyüme" gelişiminde denge sağlanacağı için basketbol becerilerini öğrenmesi daha kolay olacaktır. Araştırmalar beceri gelişiminde en iyi öğrenmenin bu dönemde elde edileceğini söylemektedir Oyuncu bu dönem içerisinde öncelikle basketbol oyununun temel becerilerini öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu dönemde beceri gelişimini zihinsel, duygusal ve motorsal bir çok faktör etkileyecektir. Becerilerdeki hareket hızları, koordinasyon, bedensel-duygusal yapı ve boy beceri gelişimini etkileyen faktörlerden yalnızca bir kaçıdır. Bu dönemde beceriyi etkileyen faktörler göz önünde bulundurulmalı ve oyuncunun temel becerileri motorsal özelliklerle birlikte geliştirilmelidir. Bu dönem çalışmaları antrenmanın çok yönlülük prensibi doğrultusunda basketbol temel becerilerinin öğrenimi ve gelişimi üzerine kurulmalıdır.
Bu dönem içerisinde basketbol teknik/taktik becerileri sporculara genelde yoğun bir şekilde ya da zaman içerisine yayılarak verilmektedir. Bu dönemde beceriler sporculara yoğun değil, yaygın olarak verilmelidir. Bir çok bilimsel çalışma zaman içerisine yayılarak verilen alıştırmaların oyuncuların beceri gelişimlerinde daha fazla artışa neden olduğunu söylemektedir. Bu uygulama içerisinde oyuncu öncelikle basketbola özgü olarak öğrendiği ve geliştirdiği teknik becerilerin ince koordinasyonunu yapmayı ve bu becerileri motorsal özelliklerle birlikte geliştirmeyi öğrenecektir. Oyuncu yine bu dönem içerisinde beceri gelişimiyle" birlikte değişik ön-taktik ve takım taktiği çalışmaları ile oyunun yarışma etkinlikleri yani performansın ön aşamasıyla da tanışacaktır. Çalıştırıcı özellikle bu dönem oyuncusunu yaş, boy, kilo gibi gelişim değerleri ile birlikte algılama, kavrama ve yorumlama yönünden değerlendirmelidir. Bu değerlendirme ise mutlaka performans sporcusundan farklı olarak yapılmalıdır. Bu dönem sporcunun bir çok etkinlikte başarı ve başarısızlığı aynı anda yoğun olarak yaşayacağı dönemdir Bu aşamada yapılan başarılı etkinlikler genellikle oyuncunun gelişme düzeyi, başarısız etkinlikler ise çalıştırıcının aşırı performans beklentisi olarak verime yansımaktadır
Çalıştırıcı unutmamalıdır ki bu dönem oyuncunun basketbola yoğunlaşmaya başladığı dönemdir. Performansın biçimi, doğruluğu ve becerilerin yapılış şekli bu dönem sporcusu için önemlidir. Yukarıda belirtilen faktörler nedeniyle oyuncu bu dönemde stresle de tanışacaktır. Ölçüsüz performans beklentisi oyuncunun stres düzeyini arttıracak, bu durum dar oyuncunun öğrenim sürecini etkileyecektir. Becerilerin uygun öğretimi açısından bu dönemde yapılacak çalışmalarda alıştırmalar nitelik olarak doğru seçilmeli ve gerekli bilgiler verildikten sonra da yeteri kadar tekrar edilmelidir. Bu dönemde çalıştırıcı yapacağı planlamaları mutlaka yukarıda belirtilen hedefler doğrultusunda bireysel performansı arttırmaya yönelik olarak gerçekleştirmelidir |
Offline
| |