11. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali’nin “Erkekler Matinesi” bölümünde yer alan ‘GüneÅŸli Pazartesi’ adlı gösteri Ankara’da ilk kez sahnelenecek. Bir garajistanbul prodüksiyonu olan, Bedirhan Dehmen ve Åžafak Uysal’ın birlikte yarattığı ve yine birlikte sahnelediÄŸi ‘GüneÅŸli Pazartesi’, iki erkeÄŸin dostluÄŸu üzerine bir fiziksel tiyatro çalışması.
Dekor, video ve ses boyutlarıyla disiplinler-arası bir anlayışa sadık kalarak hazırlanan gösteri, geçtiÄŸimiz Ekim ayında Atina’da 4. Balkan Dans Platformu’nun açılış gecesinde sahnelenmiÅŸ ve büyük ilgi görmüştü. Aralık ayında Bologna’da, Theatri di Vita tarafından düzenlenen Cour di Turchia (Türkiye’nin Kalbi) Festivali’nde sahnelenen, Ä°stanbul’da garajistanbul’da seyirciyle buluÅŸan ‘GüneÅŸli Pazartesi’, 12 Mayıs Pazartesi günü Devlet Tiyatroları Akün Sahnesi’nde sahnelenecek.
Kadınların Gözünden Erkekler
11. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali’nin bölüm baÅŸlıklarından biri de “Erkekler Matinesi”. Kadın yönetmenlerin gözünden erkekliÄŸin sorgulandığı filmlerden oluÅŸan bu bölümde 3 kurmaca ve 2 belgesel olmak üzere 5 film gösterilecek.
2006 yılında Selanik Film Festivali’nden “FIPRESCI Ödülü” baÅŸta olmak üzere pek çok ödül kazanmış ‘Eduart’, Dostoyevski’nin ünlü karakteri Raskolnikov’u sıkça hatırlatan bir film. ‘Yürüyen Adam’ (L'Homme qui marche) ve zoraki baba olmuÅŸ bir adamla bir kız çocuÄŸun öyküsünü anlatan sevimli mi sevimli ‘Babalık’ (Förortsungar) bölümün diÄŸer kurmaca uzunları.
Matinenin belgesellerinden ilki ‘Panama’nın Yumrukları’ (The Fists of a Nation). DiÄŸeri ise ‘Onu Tanıdığımda Erkekti’ (She Is A Boy I Knew). Gwen Haworth’un yazıp yönettiÄŸi ve baÅŸrolünde kendisini oynadığı, Montreal Uluslararası LGBT Film Festivali’nden “Seyirci Ödülü”yle dönen film, kıyafetlerin, isimlerin ve anatominin cinsel kimliÄŸin kurulması üzerindeki rolünü tartışıyor.
Devami...