Satışta işiniz insanlarladır. Sürekli olarak insanlarla ve yaptıklarını neden yaptıklarıyla uğraşıyorsunuz.Bu sebeple, bir satıcı olarak sizin için, onların eylem ve kararlarını nelerin etkilediğini anlamak hayati önem taşımaktadır.
1- Toplumumuzda bilinçaltı etkilerinin en güçlüsü karşılık etkisidir.Bize yapılan herhangi birşeye karşılık vermek için duyulan yoğun arzu.Kısasa kısas teorisi, yapılan iyiliklerin karşılığını vermenin sosyal ve kültürel bir norm olduğunu söyler. Potansiyel müşteriye bir iyilik yaptığınızda veya nezaket gösterdiğinizde, sizin için
olumlu birşeyler yapmaktan kendini alamayacaktır.
Potansiyel bir müşteri için yaptığınız herhangi bir şey, bu ona tanıdığınız bir
ayrıcalık olabilir, onun sizinle iş yapmak için kendisini zorunlu hissetmesine yol açar.
Yaklaşım ifadesi potansiyel müşterinin direncini kırar.
2- İkinci ve çok güçlü bir etki, bağlılık ve tutarlılık güdüsüdür.
Geçmişte yaptığımız şeylerle tutarlı olmak için çok güçlü bir ihtiyaç duyduğumuz
anlamına gelir.
Artan bağlılık kuralını ve salam dilimi metodu kullanmak iyi bir stratejidir.
3- Diğer bir güçlü bilinçaltı etki sosyal kanıttır.Belli bir ürün veya hizmeti satın alan
insanların sayısından güçlü biçimde etkileniriz.
Sosyal kanıtın sayılar, mektuplar, listeler içermesini önemlidir.
Müşteri ifadeleri satın alma etkilerinin en güçlülerinden biridir.
Tüm mevcut müşterilerinizin bir listesini çıkarın.
4- Dördüncü etki hoşlanmı ve arkadaşlık,
Hoşlandığımız ve bizden hoşlanan insanlardan güçlü biçimde etkileniriz.
Referanslar bir ilk görüşme veya yeni potansiyel müşteriden 15 kat daha değerlidir.
Eğer satışta başarılıysanız bir referans zinciri kurabilirsiniz.
5- Otorite, otoritelerden güçlü biçimde etkileniriz.
Otorite sembollerinden etkileniriz
.6- Azlık ilkesi
Herhangi bir nesneden ne zaman az olsa, veya azmış gibi görünse, o nesnenin değeri artar.
7- Tezat ilkesi,
İkinci gelen şey her zaman olduğundan daha büyük veya daha küçük görünür.
prezentasyon.net