YARIN İÇİN ÖĞRENMEK
(Eklenme tarihi:25.06.2008)
YARIN İÇİN ÖĞRENMEK
Lozan’da heykeltıraşlar vardır ve içlerinde Ahmet Nuray vardır. Türk’tür, ABD’ne göç etmiştir ve birkaç aydır İsviçre’de yaşamaktadır. Onu başkalarından ayıran öğretici yönüdür. Nuray, heykel yapmayı sever ama aynı derecede öğretmeyi de sever. Hayatı bu iki faaliyet arasında bölünmüştür.
Profesyonel heykeltıraş olarak, Nuray git gide çocuklarla daha fazla çalışmayı aramakta. Böyle bir çalışmada daha önce de bulunmuştu: ABD’de Santa Barbara Üniversitesi ve suçlu çocuklar için bir merkez olan Juvenil Hall’de. Lozan’ın jeoloji müzesi’nde tecrübesini yenilemeye başladı. Bir aydan fazla bir süre boyunca burada 20 farklı okuldan 350 civarında öğrenci kabul etti. Ne saman doldurulmuş hayvanlar, ne de müzenin eski duvarları bu anları unutamayacak. “Ben müzeyi aktif, canlı kılmak istiyordum, ortam harekete geçiricidir. Derslerim sırasında çocuklar gözleri önündeki kolayca ellerinin uzanabildiği yerde olan örneklerle doymuş vaziyettedir. Keşifler yapmış, dokunabilmişlerdir. Bir anda sanat onlara o kadar uzakmış gibi görünmez. Nuray, kendi kendine bilim öğrenen bir kişidir. Pedagojik ünü, ona kendi yaşamından ve uygulamasından gelir. “Bazı şeyler kitaplardan öğrenilmez” diye belirtir. Modern insan, iletişimi kelimelere indirgemiştir. El kol hareketleri ikincil kalmıştır. Yaratıcılık bir çok iletişim tarzı içermektedir.”
GENEVIEVE PRAPLAN TARAFINDAN
Eforsuz konsantre
O, çocukla paralel bir ilişki kurmaya başlar, onun güvenini kazanır. Sonra ona aktif olarak bakmayı öğretir. Çocuk tamamen çalışma heyecanı ile dolunca , çaba sarf etmeksizin konsantre olur. Olumlu sonuçlar elde etme olgusu, onu başka alanlarla da konsantre olmaya sevk eder. Nuray, ortaya çıkan sorunlara anında çözüm vermiyor. Sorular soruyor ve çocuk kendi zihninden cevapları buluyor. “Bir şey başarmak çaba gerektirir. Sanatçıyı çalışırken gören öğrenci, aynı zamanda kararsızlıkları, cesaret kırıcı durumları ve keşifleri de görür. Var oluşun zorluklar içerdiğini bilir, ama aynı zamanda onları çözmek için olasılıklar olduğunu da bilir. Çocukları enerjileri nedeniyle seviyorum; onlara bunu iyi kullanmaları için yardım ediyorum. Yavaş yavaş çalışmanın kademeleri ile kırıp zarar vermenin kademelerini dengelemeyi öğreniyorlar. Onların dilini kullanan kişiye anında cevap veriyorlar.”
NURAY YAŞAM GALERİSİ
Müzeleri, sanat galerisi, sanat atölyesi, pedagojik eğitim merkezi haline getiren Türk sanatçı
Kimdir? Üstelik İsviçre gibi bir ülkede. Türkiye’den binlerce kilometre uzakta, yirmi sene önce kuantum pedagojisi tekniğinin eğitimdeki yerini tüm dünyaya kanıtlamaya başlamış. KUANTUM DÜŞÜNCE tarzının insan zekası üzerindeki faydalarını, sanatın derinliklerindeki gizemli dünyasının yardımı ile kanıtlamış. Konunun uzmanları tekniğin, çocuklar üzerindeki başarısını uygulamalı bir yöntemle kanıtlandığını gördüler.-Sanat bir iletişim aracıdır dedi, Eğitimci Sanatkâr. Sanatçı yeteneğinin sadece belirli kişilerde oluşan yetenek olmadığını, herkes de var olan yaratıcı gücün kullanıldığı zaman keşfedileceğini kanıtlayan eğitimci sanatkâr kim? Aşağıdaki gazete yazılarının arasındaki minik sanatçılar kim? Yarınlar için öğrenmenin gerekliliğini savunanlar kimler? Çocuklarla çocuk olan, çocuk gibi yaşayan kim? Eğitmeyi, öğretmeyi, öğrenmeyi her şeyden fazla seven kim? KUANTUM DÜŞÜNCE TARZI felsefesini yaşam felsefesi haline dönüştüren sanatçı kim?. Toplumsal yaşamayı bireysel yaşamdan üstün olduğunu deneylerle kanıtlayan Türk kim?. Her zaman mutluluk burnunun dibinde olduğu halde görmeyenlerden olmayan KUANTUM FELSEFESİ düşkünü kim?. Hepimiz birimiz, birimiz hepimiz düşüncesiyle hayatını yoğuran KUANTUM FELSEFESİ uygulayıcısı kim?. Kitap satırları arasından öğrenilemeyen bilgilerin, insan zekâsının henüz kullanmaya cesaret edemediği hisler sayesinde öğrenileceğine inanan fakir düşünür kim?. İletişimi kelimelerin dışında arayan duygularda, hislerde yaşayan paylaşımcı sanatçı kim?.Kim pozitif gelişim tekniğini,yaşamında uygulamaktan mutluluk hisseder?
.Kimler yaşam koçluğu yapacak karaktere sahip olabilirler. Pozitif düşünceden söz ederken, saflıktan bahsedip duran, karakterlerini madde ile yoğuran duygu avcıları kimler.
.Kimler kaybolmak üzere olan duyguları, kendi çıkarları uğruna kullanmaya çaba sarf eder.Menfaat perestler.Çıkar gurupları.Doğruları söylerken,doğruları uygulayamayacak seviyede olan tuzakçılar.
Bana göre insan zekasını değişik amaçlarla kullanan sınıflar beş’e ayrılır.
1:Gerçek doğruları öğrenerek uygulayanlar sınıfı.
2:Gerçek doğruları öğrenerek uygulamayanlar sınıfı.
3:Gerçek doğruları öğrenmeye çaba sarf edenler sınıfı
4:Gerçek doğruları öğrenmek istemeyenler sınıfı.
5:Gerçek doğruları öğrenemeyenler sınıfı.
Gelecek yazı,yukarıdaki başlıkların açılımı ile devam edecek.Siz gerçeklerin takipçileri iseniz,gerçekleri söyleyerek kendi çıkarları doğrultusunda hareket eden kişiliklerden uzak durmanızı tavsiye ederim.Saygılarımla.Gerçek Kuantum Düşünce Grubu Kurucusu, Başkanı: Ahmet Nuray
www.ahmetnuray.com