Üsteğmen
Üyelik tarihi: Apr 2008
Mesajlar: 177
Tesekkür: 423
173 Mesajinıza toplam 1,335 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Bilinçaltı Mail olarak bana gelmiş paylaşmak istedim.wave
Bilincaltimizin derinliklerinde sinirsiz bilgelik, engin bir guc ve bize gerekli her seyin oldugunu biliyor muydunuz? Bilincaltimizi gelistirip kontrol ederek yasamimizdaki olumsuzluklari degistirmek mumkun mu? Iste bu sorunun cevabini uc yildir profesyonel olarak "zihin koclugu" yapan fizik ogretmeni Zafer Akinci´ya sorduk. Uzun yillar ogrencilerin ogrenme modelleri uzerine calisan Akinci, "zihin kocu" olmasini soyle anlatiyor:
"Onceden ogrencilerin ya zeki ya da geri zekâli olduklarini dusunuyordum. 1998 yilinda coklu zekâ uygulamalariyla tanistiktan sonra her sey degisti. O yil hafiza egitimi aldim. Ogrencilerle yaptigim calismalarda gordum ki bu cocuklarda anlayis, ogrenme ve hafiza sorunu yok. Anladim ki ogrenmeyi etkileyen hafiza ve zekânin disinda bir faktor daha var. Onun da bilincalti oldugunu kesfettim." Vizyoner Egitim Danismanlik Merkezi´nde "zihin koclugu yapan Zafer Akinci, ogrenme problemi yasayan, kotu hatiralarindan kurtulmak ve bilincaltini kontrol altina almak isteyenler icin sorularimizi cevaplandirdi.
Bilincaltini kisaca tarif eder misiniz?
Amerika´da bilincalti konusunda uzmanlardan biri "Bir gemi dusunun, butun tayfalari bilincaltidir. Her seyi yapan onlardir. Bilinc de kaptandir. Kaptan emir verir, duygulariyla ´sunu yapma´ derse, bilincalti ona itaat eder. Cunku gemiyi kontrol eden esas isi yapan bilincaltidir." diyor. Kaptani yani bilinci etkileyen faktorler vardir. Bunlar anne, baba, kardesler, arkadas cevresi, televizyon vb. Bir cocuk dogdugunda en az 400 defa "yapamazsin, edemezsin" sozunu isitiyor. Bilinc bunu hemen algiliyor ve bilincaltina kaydediyor. PsIkolojide buna "Kendini gerceklestiren kehanet" deniyor. Bu olumsuz sartlanma, insan zihnini kotu yonde etkiliyor.
Bilincaltini kullanarak ogrenme nasil gerceklesir?
Aslinda bizim butun ogrenmelerimiz bilincaltinda olur. Bilincalti baglantilarla calisir. Bana getirilen bir ogrencinin ebeveyni "Hocam bu cocuk matematigi sevmiyor." demisti. Cocukla matematigi neden sevmedigini bulmak icin konustuk. Konusurken ilkokul doneminde yasadigi bir anisini anlatti. Matematik ogretmeni derste soru cozerken yanlis cevap verdigi icin cocugu ogrencilerin arasinda kucuk dusurmus. Cocuk bilincaltinda baglanti kurmus, matematik islemlerini gorunce kendisini asagilanmis hissediyor. Ogrenciyle bir bilincalti calismasi yaptik. "Cok guzel bir anini dusun" dedim. Kendini cok iyi hissettigi sirada -tabii gevsemis bir halde alfa konumunda, duyusal yogunluk yasayarak- tahtaya matematik dersinden uzun formullerden birisini yazdim. "simdi gozunu ac!" dedim. Gozunu acinca formulu gordu. "simdi gozunu kapat" dedim. Bir iki kere daha bunu uyguladik. Yaptigim sey su; matematik formulleriyle cocugun guzel anilari arasinda baglantilar kurduruyorum. Cocuk, sene sonunda takdirname aldi. Matematigi de bes oldu. Velilerimizin cok kullandigi bir sey var: Meselâ cocuk matematik dersinden odevini yapmaya calisiyor, fakat yapamiyor. Veli de sinirlerine hakim olamayip cocuk anlamadi diye bagirip cagiriyor veya tokadi yapistiriyor. Farkinda olmadan cocugun bilincaltinda matematik dersiyle azar ve tokat arasinda baglanti kurduruyor. Bu da ileride o cocugun matematik dersini sevmemesine ve yapamamasina neden oluyor. Antony Robbins diyor ki" Annem bana sigarayi nefret ettiren kadindir. Bir gun annem, ´Oglum sigara icmek ister misin?´ diye sordu. Ben de ´Evet´ dedim. Bir hafta kavanozun icinde beklemis, islanmis, igrenc kokan sigarayi verdi ve ´Icecegin seyin kokusunu al.´ dedi. Icimde oyle bir baglanti olustu ki ne zaman sigara gorsem midem bulaniyor." Bilincalti cok gucludur. Baglantilarini yapar ve sizin fizyolojinizi ona gore ayarlar. Farkinda olmasaniz bile bilincalti baglantilari egitimde, ailede ve her turlu iliskide kullanilir. Ne yapmaniz gerektigini baglantilar kurarak ayarlar. Bu egitimde cok daha onemlidir. Bir seyi basaramayacaginiza inanirsaniz onu basaramazsiniz.
Bilincaltiyla ogrenme tekniklerini hangi temele bagliyorsunuz?
Bilincaltinin temelinde baglanti kurma vardir. Ogrendikleriniz arasinda baglanti kurarsaniz unutmazsiniz. Hafizasi zayif olan bir cocukla gorusuyorum. Cocuk ateri oyunlarinda muhtesem. Labirent tipi oyunlarda butun labirentleri sayabiliyor. "Nasil tutuyorsun bunu aklinda?" dedim. "Hocam, cok zevkli." dedi. Labirent isimleriyle bilincalti arasinda zevkle baglanti kurmus. Hafiza teknikleri, coklu zekâ uygulamalari, konsantrasyon egitimi, hizli okuma teknikleri bunlarin hepsi bilincalti baglanti teknigiyle ogretilir. Zaten fizyolojik olarak da boyle. Beynimizde noronlar var. Butun noronlarin arasinda baglanti kurdugunuzda zekâ olusuyor. Yani ne kadar cok baglanti, o kadar cok zekâ. Herkeste yaklasIk 100 milyar noron var ama noronlar arasindaki baglanti kombinasyonu sinirsiz. Temel prensip baglantisini, bilincaltinda egitimcilerimiz kullanmali. Meselâ ben ders anlatirken hicbir zaman konunun ismini onceden soylemem. Her konuya hazirladigim kucuk hikâyelerle baslarim. Ornegin "Nisanli guzel bir bayanla borant, deney yapiyor. Deney yaparken birden parmagindaki yuzuk, deney yaptigi sivinin icine dusuyor. Aglayarak profesorun yanina kosuyor diyor ki´ben mahvoldum, alcak adam butun her sey yalanmis.´ Profesor soruyor; ´ne oldu kizim´ diye. ´Bu adamin sevgisi yalanmis´ diyor. Profesor, ´Nerden anladin?´ deyince o da ´yuzugum sivinin icine dustu ama dibe batmadi, sivinin oz kutlesi altinin oz kutlesinden kucuk oldugu icin batmasi gerekirken yuzugum batmadi. Demek ki altin degilmis bunun her seyi yalan." Ve diyorum ki "Cocuklar kaldirma kuvveti hayatinizi kurtarir, kendinizi kandirtmayin." Herkes gulmeye basliyor. Boylece guzel bir duygu olusuyor konu hakkinda. Simdi ben ne anlatirsam anlatayim onlar anlayacaklar. Bu yontem dersin basinda 5 dakikami aliyor. Sonra "Hocam ne kadar kolay bir konuymus." diyorlar. PsIkolojide buna "capa" deniyor. Mizah yaparak cocuklarin kafasina capalar atiyorum."Cocuklar simdi cok zor bir soru soracagim bunu yapan her soruyu cozer." diyorum. Hâlbuki sordugum soru cok basit. Tabii cozuyor cocuk. "Hocam hani zordu" diyor. "Aslinda zor da size kolay geldi, iste bir zor soru daha" diyorum, gulmeye basliyorlar. Beyinlerinde baglanti kuruyorum. Zor soru deyince mizah anliyorlar. Baglantiyi guclu kurdugumuzda %95 basari aliyoruz.14 kisilik bir sinifta yaptigim calismalar sonunda 11´i Milli Egitim basari sinavinda ilk 50´ye girdi. Bunu tum derslerde uygulayabilirsiniz. Bilinc ve baglanti teknigi arti mizah. Meselâ gazlarda kaldirma kuvvetiyle ilgili bir formul vardir. P.V=N.R.T cocuklara ben "Palavraci Nurettin" deyince guluyorlar. Formul komik geliyor. Egitimde bu tekniklerin uygulanmasi gerekir. Bu bakis acisini kazandirmak lâzim cocuklara. Bir ogrencim var. PsIkologa goturmusler. IQ testinde geri zekali oldugu tespit edilmis. Hâlbuki IQ testi, zekânin tumu icin yapilan bir test degil, sadece sayisal ve sozel zekâyi olcuyor ve her insanda 20´ye yakin zekâ turu var. IQ testi sonucu geri zekâli oldugu soylenen cocukla calismaya basladik. Ona 10 tane kelime verip "Say" dedim. "Hocam, biliyorsunuz bunu sayamam." dedi. Perisan olmus cocuk, ailesi de kendisi de geri zekâli olduguna ikna edilmis. Iki bucuk ay ozel bir calisma yaptik. Simdi bana diyor ki "Hocam dunya hafiza sampiyonasina nasil basvurabilirim? "Ozguven kazandi; cunku yapabildigini gordu.
Bilincaltiyla ogrenme teknikleri herkese uygulanabilir mi?
Herkese uygulanabilir. Ozel bir sart gerekmiyor. Bilincalti sadece psIkologlarin tapusunda olan bir konu degildir. En muazzam organimiz olan beynin nasil kullanilacagini ogrenmemiz gerekir. Egitimciler ozellikle bilincaltini bilmedigi icin bircok cocugu harciyor. Ogretmenler olarak verdigimiz mesajlar cocugun beynine ne olarak gidiyor, nasil sonuclar doguruyor, ogrenmemiz lâzim. Anne babalarin da bilincalti konusunda etraflica bilgi almalari gerekir. Cunku her insan deha beyniyle dogar.
Bilincaltimizin kapasitesi ne kadardir?
Beyni tanidikca bilim adamlari su tespiti yapiyor: "Gercekten muazzam sinirsiz bir yapi." Oysa veliler cocuklarinin bilincaltini "yapamazsin, edemezsin, ahmak" gibi sozlerle dolduruyor. Ve bunlar surekli kayit ediliyor. Bu sekilde cocugun beyni sartlandiriliyor. Sonra da ogretmenler cocugun hayatini karartiyor. Hepsi icin demiyorum; cunku bu teknikleri bilmedigi halde ogrencilerini cok iyi yetistiren ogretmenler var.
Bilincalti ogrenme teknikleriyle hangi yaslardaki ogrencilerden daha fazla verim aliyorsunuz?
En cok ortaokul duzeyindeki ogrencilerle calistim. OSS duzeyinde de verim aldim. Ortaokul cok onemli bir cag; tam karakterin olustugu, bilincaltinin oturdugu bir donem. 11-12 yasina kadar cocuklar cok iyi egitilmelidir.
Her ders icin ayni teknikle mi yoksa ayri ayri tekniklerle mi egitim veriyorsunuz?
Aslinda ben ilk basladigimda fotografik hafizayi kullaniyordum. Ondan sonra coklu zekâ uygulamalarini kesfettim. Sonra konsantrasyon, hizli okuma ve NLP tekniklerini ogrendim. Ve bunlarin hepsini birlestirerek "butunlesIk zihin gelisimi" adinda bir ogrenme modeli uygulamaya basladim.
ButunlesIk zihin gelisimi modelini biraz daha anlatir misiniz?
Bu sistemle insanlara zihninin nasil calistigini ogretiyoruz. Yani ben cocuga "Tarih dersini boyle calismalisin" demem, "Senin zihnin boyle calisiyor, aklinda boyle tutabilirsin." derim. Cocuk zaten zihnini kesfedince nasil calisacagini kendisi buluyor. Basarili cocuklar bunlari kullaniyor zaten. Basarisiz olan ogrenciler ise "Illâ boyle calisacaksin."diye bizim kosullandirdiklarimiz. Su ana kadar 270´in uzerinde ogrenciyle calistim. 270 tane ayri ayri beyin calisma sistemi buldum. Biz insanlara nasil yapacagini ogretiyoruz. Bu yanlis. Onemli olan beynin nasil calistigini anlatmak. Gecenlerde bir hadise yasadim. Velinin bir tanesi dedi ki "Hocam bu cocuk ders calisirken ayakta geziyor. Ben de oturtuyorum". Cocukla konustum. Yaptigim testlerde de cocugun "kinestetik" yani dokunsal bir yapisi oldugu ortaya cikti. Bedeniyle anlayan bu cocugu oturttugun an dersi anlayamaz. Iste veliler bunlari bilmedikleri icin cocugu kosullandiriyor. On kere cocugun kafasina vursaniz bir daha kalkip dolasamaz ama dersini de anlayamaz. Sonrada "geri zekâliyim" diye kendini etiketler, inanc olusturur. Cocuklari bir seylere zorlamadan once iyi analiz yapmak gerekir.
Kucuk yaslarda bilincaltiyla ogrenme egitimi almis bir ogrencinin ileriki yillarinda aldigi bu egitim etkisini korur mu?
Kucuk yaslarda verdigimiz boyle bir egitim, cocugun ileriki yaslarinda da avantaj saglar. Cocuk, zihnini tanidigi icin oz guveni gelisir; karakteri oturur. Biz cocuklarin zihinlerinin nasil calistigini onemsemiyoruz. Basarisiz olduklarinda ise onlari sucluyoruz.
Verimli bir bilincaltiyla ogrenme egitimi kac seansta tamamlaniyor?
Bilincalti teknikleri dedigimiz ogrenme modelinde sihirli degnekle dokunup bir seyleri degistirmiyoruz. Cocuk nasil ogreniyorsa oyle ogretiyoruz. Beynin grafigini cikariyoruz. Calismalarimiz genellikle bir ay suruyor. Bilincalti tekniklerini kullanarak konsantrasyon, ogrenme, motivasyon, hedeflere kilitlenme egitimlerini veriyoruz. Konsantrasyon cok onemli. Oyle ogrencilerle karsilasiyorum ki "Bes dakika dersin basinda duramiyorum." diyor ama "Yuzuklerin Efendisi" filmini uc saat gozunu kirpmadan izliyor. Konsantrasyon bozuklugu olan cocuk uc saat nasil otuyor? Sorun konsantre bozuklugu degil dersi nasil calisacagini bilmiyor. Biz derse konsantre olmasini sagliyoruz.
BASARI ICIN BILINCALTINI PROGRAMLAMA IPUCLARI
1- Bilincaltinizda her sorunun cevabi vardir. Uykuya dalmadan once bilincaltina "Sabah altida kalkacagim." emrini verirseniz sizi tam saatinde uyandiracaktir.
2- Her gece yatarken kendi kendinize soylediginiz olumlu ifadeler sagliginizin kusursuz olmasi yonunde olsun; bilincaltiniz buyrugunuzu yerine getirecektir.
3- Bir kitap ya da harika bir tiyatro eseri yazmak, fevkalâde bir konusma yapmak istiyorsaniz, bu fikri sevgiyle hissederek bilincaltiniza iletin; oda size istediginiz karsiligi verecektir.
4- Asla "bunu yapamam" ya da "sunun olmasi imkânsiz" gibi sozler soylemeyin. Bilincaltiniz bunu yalin anlamlariyla alacak ve bu dusuncelerden dolayi yapmak istediginiz sey icin yeteneginiz olmadigini kabul edecektir.
5- Size zarar verecek ya da caninizi yakacak seyler dusunmeyin. Cunku neye inanirsaniz onunla karsilasacaksiniz.
6- En dogru sekilde dusunup hissetmeye baslarsaniz huzurlu bir zihne sahip olmaniz kacinilmaz olur. Bilincaltiniz, zihninizden gecirip dogru oldugunu iddia ettiginiz her seyi kabul edecek ve size bunu yasatacaktir.
7- Bilinciniz kapidaki bekcidir. En onemli islevi bilincaltini, yanlis izlenimlerden korumaktir. Iyi seylerin olabilecegini ve su anda olmakta oldugunu dusunmeyi her zaman tercih edin. Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |