Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Jean Piaget
Kendilerini ancak dile getirebilen binlerce yeniyetmeyle yaptığı
görüşmelerden sonra, Piaget söz konusu yaş grubunun dışa vurdukları o şirin,
ancak mantığa aykırıymış gibi gelen görüşlerinin ardında kendilerine özgü bir
düzen ve mantığı olan düşünce süreçlerinin yatabileceği sonucuna vardı. Einstein
bunu, yalnızca bir dahinin akıl erdirebileceği basitlikte bir buluş olarak
nitelendirdi. Piaget'nin ortaya attığı görüş, zekânın özünde yatan işlevlere
yeni bir pencere açtı.10 yaşında yayımladığı ilk bilimsel raporundan 84
yaşında ölümüne dek uzanan, yaklaşık 75 yıllık yoğun bir araştırma süreci
sonunda Piaget gelişimsel ruhbilim, bilişsel kuram ve genetik bilgi kuramı
(epistemoloji) adı verilen birçok yeni bilim dalının gelişmesine katkıda
bulundu.Eğitim konusunda düzeltimci biri sayılmasa da, Piaget, günümüzde
eğitime yeni bir çehre getirilmesini hedefleyen eylemlerin temelini oluşturan
çocuk düşünce biçimini su yüzüne çıkarttı. Çağdaş insanbilimcilerinin ortaya
attıkları soylu yabanıllar ve yamyamlar türü öykülere kıyasla, Piaget, çok
farklı bir görüş ortaya attı. Bu açıdan ele alındığında, Piaget'nin çocukların
düşünce biçimini ilk kez ciddiye alan bir bilim adamı olduğu
söylenebilir.Çocuklara aynı ilgiyle yaklaşan Amerikalı John Dewey,
İtalyan Maria Montessorive Brezilyalı Paulo Freire gibi bilim adamları okullarda
hemen bir değişime gidilmesi yönünde çok daha yoğun bir çaba harcamalarına
karşın Piaget'nin eğitime katkısı çok daha etkili oldu.Jean Piaget'nin
çocukların bilgiyle doldurulacak boş çuvallar olmayıp bilginin etkin yapıcıları
oldukları, sürekli olarak kendilerine özgü kuramlar yaratıp bunları sınadıkları
yönündeki görüşü kuşaklar boyunca eğitimciler tarafından saygıyla karşılandı.
Freud ya da B. F. Skinner kadar ünlü olmasa da, ruhbilimine katkısı çok
daha uzun ömürlü oldu. Bilgisayarlar ve internet çocuklara giderek çok daha
geniş kapsamlı sayısal dünyalara ulaşma olanağı tanırken, Piaget'in öne sürdüğü
görüşler çok daha belirgin bir önem kazandı.Piaget, İsviçre'nin Fransız
kesimindeki, şarap ve saatleriyle tanınan Neuchatel Bölgesi'nde yetişti. Babası
Ortaçağ bilimleri profesörü, annesi ise katı bir Kalvinist idi. Küçük
yaşta doğa bilimleriyle yakından ilgilenen dahi bir çocuktu. 10 yaşındayken
gerçekleştirdiği gözlemler yalnızca üniversite kitaplarında açıklamaları
bulunabilecek türde çalışmalardı. Kitaplık görevlisinin kendisine bir çocukmuş
gibi davranmasına son vermek amacıyla albinoz serçelerin görüş gücü üzerine kısa
bir not yayımladı ve amacına ulaştı. Doktorasını hayvanbilim konusunda
yapan Piaget, herhangi birşeyi kavramanın tek yolunun o şeyin nasıl evrildiğinin
anlaşılması olduğunu savunan görüşünü ortaya attı.II. Dünya Savaşı'ndan
sonra Piaget, ruhbilimle ilgilenmeye başladı. Zürih'e giderek Carl
Jung'un derslerine katıldı, ardından Paris'e giderek mantık ve ruhsal
bozukluklar konusunda eğitim görmeye başladı. Alfred Binet'nin çocuk ruhbilimi
laboratuvarında Theodore Simonile birlikte çalışan Piaget, aynı yaştaki Parisli
çocukların doğru-yanlış seçenekli zekâ testlerinde benzer yanlışlar
yaptıklarının ayırdına vardı. Onların uslama sürecinden son derece
etkilenen bilim adamı çocuğun kafa yapısının özüne inilerek insanın öğrenme
sürecinin su yüzüne çıkartılabileceğini öne sürdü. Bu arada İsviçreli bilim
adamları, çocukları oynarken inceden inceye gözleyip kullandıkları sözcükleri ve
sergiledikleri davranış biçemlerim kaydetmeye başladılar.Rüzgâr Nasıl
Oluşur?En tanınmış deneylerinden birinde Piaget, çocuklara Rüzgâr nasıl
oluşur diye soruyor ve karşılıklı konuşma şöyle sürüyordu:Piaget:
Rüzgâr nasıl oluşur?Julia: Ağaçlar.P: Nereden
biliyorsun?J: Onları kollarını sallarken gördüm,P: Bu nasıl
rüzgâr oluşturuyor?J: (Elini yüzünün önünde sallayarak) İşte böyle. Ama
onların kolları daha uzun. Hem daha çok ağaç var.P: Okyanuslardaki
rüzgâr nasıl oluşuyor?J: Karadan oraya esiyor. Yok, yok.
Dalgalardan...Piaget, erişkin ölçütlerine aykırı olmakla birlikte,
Julia'nın görüşlerinin yanlış da sayılamayacağını, bunların oldukça mantıklı
ve çocuğun bilgi edinme sürecine uygun olduğunu gördü. Çocuğun bilgisini
sınarken doğru ya da yanlış biçiminde bir ayrıma gidilmesi olayın tam olarak
kavranamaması ve çocuğa yeterince saygı gösterilmemesi demekti.
Piaget'nin amacı, rüzgarla ilgili sohbetten yola çıkarak, çocukların
sözel bir açıklama getirmede erişkinler denli becerikli olamadıklarında
başvurdukları yöntemlerle ilgili bir kuram oluşturmaktı.Çocuğa Nasıl
Davranmalı?Kendisi bir eğitimci değildi ve böylesi durumlarda nasıl bir
tavır takınılması gerektiği yönünde asla kurallar koyma yoluna gitmedi.
Gelgelelim, çalışmaları büyüklerin çocuğun davranışlarını hemen düzeltme yoluna
gitmelerinin son derece yanlış olabileceğini, onlara kendi kuramlarını oluşturma
olanağını tanımanın çok daha yararlı olduğunu ortaya koyuyor. Piaget bu
görüşünü belirtirken, Çocuklar yalnızca kendi keşfettikleri şeyleri gerçek
anlamda kavrayabilirler. Onlara bir şeyleri şipşak öğretmeye kalkıştığımızda, bu
şeyleri kendilerinin yeniden keşfetmelerini engellemiş oluruz.
diyor.Piaget'in izinden gidenler çocukların, nesnelerin gözden
yittiklerinde yok oldukları, ayla güneşin insanı sürekli izlediği, büyük
şeylerin yüzdüğü ve küçüklerin dibe çöktüğü türünde ilkel fizik yasalarına
sonsuz bir hoşgörüyle yaklaşırlar. Einstein, kendi geliştirdiği görecelik
kuramının mantığa aykm gelmesinden olsa gerek, özellikle de Piaget'nin yedi
yaşındakilerin daha hızlı gitmenin daha çok zaman aldığı konusunda diretmeleri
yönündeki görüşünden çok etkilendi.Hemen hemen her eğitimci Piaget'nin
çocuğun gelişimiyle ilgili olarak öne sürdüğü dört aşamayı (duyumsal devinim,
ön-edimsel, somut edimsel ve biçimsel edimsel) ezbere bilse de, onun çok daha
önemli görüşleri, belki de eğitimciler tarafından çok ağdalı bulunduğu için,
pek iyi bilinmez.Bilgi KuramıPiaget asla kendisini bir çocuk
ruhbilimcisi olarak görmedi. Onun asıl ilgi alanı, Piaget bu konuya el atıp onu
bir bilime dönüştürünceye dek, tıpkı fizik gibi felsefenin bir dalı olarak ele
alınan bilgi kuramı idi. Piaget, bilgiye ulaşmanın birden çok yolu olduğunu ve
bunların yargılama yoluna gidilmeden bir düşün adamının titizliğiyle
incelendiğini öne süren, bir tür göreli bilgi kuramını oluşturdu.
Piaget'den bu yana söz konusu alanın sınırları kadınlara özgü düşünce
biçemleri, Afromerkezli düşünce biçemleri, dahası bilgisayara özgü düşünce
biçemleri gibi konularla daha da genişledi. Gerçekten de, yapay zekâ ve zekânın
bilgi işlem modeli Piaget'e sanıldığından çok daha fazla şey
borçludur.Piaget'nin geliştirdiği kuramın özünde, çocukların bilgiye
ulaşma yöntemlerinin derinliklerine inilmesinin genelde bilginin nasıl oluşup
geliştiğine ışık tutacağı görüşü yatmaktadır. Bu görüşün gerçekten de bilginin
daha iyi kavranmasına neden olup olmadığı ise, Piaget ile ilgili her şey gibi,
tartışmalı bir konudur. Son on yıldır Piaget'nin görüşlerine bilginin
beynin içsel bir öğesi olduğu yönünde bir görüşle karşı çıkılıyor. İncelikli
deneyler yeni doğan bebeklerin Piaget'nin çocukların oluşturduklarına inandığı
bilgilerin bir bölümüne doğuştan sahip olduklarını ortaya koyuyor. Ne var ki,
bilişsel kuram alanında Piaget'nin günümüzde de dev konumunu koruduğuna
inananlar için, bebeğin doğuşta sahip olduğu bilgi ile erişkinlerin sahip olduğu
bilgi arasındaki fark öylesine büyüktür ki, yeni buluşlar bu açığı kapatmak
şöyle dursun, olaya daha da gizemli bir boyut kazandırmaktadır.
Siyaset, Bilim Ve Tarih Bilinci (Doğan Özlem )The Benefits Of TreesEnerji TasarrufuAlternatif Ucuz Enerji KaynaklarıErozyonun Tanımı Ve ÇeşitleriDünyamızın HareketleriDoğalgazDeve KuşlarıTeknolojik CellatlarımızKüresel IsınmaÇimento İşkolu Ve SorunlarıAtmosferin Başlıca Gaz KirleticileriNükleer EnerjiYapay KristallerHyrogen Fuel The Fuel Of FutureKentiçi Ulaşımı Ve Çevre SorunlarıPrcı HakkındaÇevre Kirliliği Ve SonuçlarıSivil SavunmaUluslararası Hukuk Ve Çevre Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |