Viyana Okulu
Viyana Okulu birçok önemli
yönüyle klasik ekonomiden, tarihçi okuldan ve Marksist, kurumsal ve matematiksel
ekonomiden ayrılmaktadır. Diğer taraftan Viyana Okulu'nun birçok ilkesi
neoklasik ve modern ekonomiye girmiş bulunmaktadır.Viyana Okulu'nun
kurucusu 1871'de Principles of Economics ve 1883'de Problems of Economics and
Sociology kitaplarını yayınlayan Carl Menger'dir. Viyana ekonomisi, grubun bütün
üyeleri tarafından kabul edilen yeknesak bir sistem değildir.İkinci
kuşak sayılan Eugen von Böhm Bawerk ve Friedrich von Wieser birçok konuda
birbirlerinden ve Carl Menger'den farklı görüşlere sahiptir. Bu itibarla Viyana
Okulu'nu bütün üyelerin katıldığı doktrinlerle tanımlamak
zorlaşmaktadır.1890'lı yıllarda dört konu okulun özelliğini
göstermekteydi: Marjinalizm, azalan marjinal fayda, maliyetlerin vazgeçilen
fayda şeklinde ifadesi ve koplemanter faktörlere değer atfetme. Daha sonraki
yıllarda metodolojik endividüalizme ve subjektivizme ağırlık verilmiştir. Daha
geniş olarak ifade etmeye çalışırsak, Viyana Okulu'nun üyeleri metodoloji ve
değer teorisinde ortak görüşlere sahip olmakla beraber, kapital, konjonktür,
ekonomik hürriyet konularında farklı görüşlere sahiptir.Avusturya
Okulu'nun değer teorisi hakkındaki birçok ilkesi daha önceki bazı ekonomistler
tarafından zikredilmiştir. Faydanın, kıtlıkla bir arada incelenmesi Galiani
(1750), Condillac (1776), Walras (1831), Lloyd (1834), Dupuit (1844) ve
özellikle Gossen (1854) tarafından yapılmıştı. Bu yazarların büyük bir kısmı
azalan marjinal fayda kanununu tam anlamış bulunmaktaydı.Faydaya
uygulanmamakla beraber marjinalizm kavramı von Thünen (1826) ve Cournot (1838)
tarafından geliştirilmişti. Ancak, bu öncüler ile Menger arasındaki önemli fark,
bütünleşmiş bir teorik sistem kurmamış olmalarıdır.Menger'le aynı
zamanda yaşamış olan William Stanley Jevons (1862 ve 1870) ve Leon Walras (1873)
aynı temel varsayımlar üzerinde bir dedüktif sistem kurmuştur. Aradaki fark
Jevons ve Walras'ın matematik işaretler kullanmış olmalarıdır.Böhm
Bawerk ve Wieser'in yayınları Viyana ekonomisinin dünya çapında yayılmasına yol
açmıştır. Sonraki kuşaktan Ludwig von Misas ve Firedrich von Hayek İngiltere'de
ve Amerika'da uzun yıllar ders vermiş ve etkili olmuşlardır. Viyana Okulunun ana
prensipleri:Metodolojik endividüalizm: Ekonomik olayların açıklanmasında
kişilerin aksiyonlarına ağırlık verilmektedir; gruplar ancak üyelerinin
aksiyonlarıyla etkili olmaktadır. Metodolojik subjektivizm: Ekonomik
olayların açıklanmasında kişilerin muhakemeleri ve tercihleri bilgilerine veya
sahip olduklarını zannettikleri bilgilere ve dış gelişmeler hakkındaki
beklentilere ve kendi aksiyonlarının sonuçlarına bağlı bulunmaktadır.
Marjinalizm: Bütün ekonomik kararlarda değerler, maliyetler, gelirler,
prodüktivite vs. toplama ilave edilen veya toplamdan çıkarılan son birimin veya
son parçanın önemiyle belirlenmektedir. Zevkler ve tercihler: Mal ve
hizmetlerin fayda şeklindeki subjektif değerlemesi bunların talebini
belirlemektedir; bu suretle piyasa fiyatları fiili ve potansiyel tüketicilerden
etkilenmektedir. Tüketilen her mal ve hizmetin azalan marjinal faydası,
tüketicilerin gelirlerinin çeşitli kullanımlar arasındaki dağılımını
etkilemektedir. Fırsat maliyeti: Buna Wieser'in maliyetler kanunu da
denmiştir. Vazgeçilen en önemli alternatif fırsatın maliyeti, üretim
hizmetlerinin feda edilen alternatif yerine başka bir gaye için kullanılması
halinde, üreticilerin veya diğer ekonomik ajanların hesabında esas alınmak
tadır. Tüketimin ve üretimin zaman yapısı: Tasarruf kararı yakın, uzak
ve belirsiz gelecekteki tüketim hakkında bir zaman tercihi aksettirmektedir.
Yatırım ise belirli girdilerin daha uzun zaman gerektiren üretim süreçleri
vasıtasıyla daha fazla ür.n elde etmek için yapılmakta dır. Bu son prensip
BöhmBawerk'in sermaye teorisin deki iki temel prensibi ifade etmektedir.
Geleceğin daha düşük değerlendirme perspektifi tüketicilerin gelecekteki
tüketimin beklenen faydasını iskonto etmeye uyarmaktadır. Bu itibarla gelirin
tüketilmemesi olan tasarruf ve sermaye arzı kıttır. Üretimin dolaylılığı, yani
emek ve toprak gibi prodüktif hizmetleri daha uzun üretim dönemlerinde kullanmak
(yatırım) bu hizmetleri daha prodüktif hale getirmektedir. Sermaye talebi bundan
kaynaklanmaktadır. Mises'in ortaya atmış olduğu iki prensip oldukça
tartışmalıdır. Tüketicinin egemenliği: Tüketicilerin mal ve hizmet
efektif talebine doğrudan yaptıkları etki ve serbest rekabet piyasalarında
oluşan fiyatlar vasıtasıyla üreticilerin ve yatırımcıların üretim planları
üzerinde dolaylı olarak yaptıkları etki, bir gerçek olmanın ötesinde bir
amaçtır. Bu amacın gerçekleşmesi devletin piyasalara müdahalesinden, satıcıların
ve alıcıların muhakemelerini kullanarak mal ve hizmetlerin miktarları,
kaliteleri ve fiyatları konularındaki özgürlüklerini sınırlandırmasından
kaçınmayı gerektirmektedir. Siyasal endividüalizm: Kişilere tam bir
ekonomik özgürlük verildiği zaman siyasal ve moral özgürlük mümkün olmaktadır.
Ekonomik özgürlüğün kısıtlanması ergeç devletin cebri faaliyetlerinin siyasal
sahada artmasına ve 19. yüzyılda kapitalist toplumların erişmiş olduğu temel
kişisel özgürlüklerin zayıflamasına ve ortadan kalkmasına yol açmaktadır.
Viyana Okulu'nun ikinci kuşağı arasında Böhm Bawerk ve Wieser, üçüncü
kuşağı arasında da Von Mises, Schumpeter, Hans Mayer ve Alfred Amonn, dördüncü
kuşak arasında ise Friedrich Von Hayek, Gottfried Haberler, Fritz Machlup, Oscar
Morgenstern ve Paul Rosenstein Rodan en tanınmışlarıdır.
Afyon Jeotermal Merkezi Isıtma Sistemi, Ekonomisi Ve Hava Kirliliğini Önlemedeki KatkKserofitlik Ve Su Ekonomisi ÖkofizyolojisiFloresanların EkonomikliğiVarlık Vergisi1987-1993 Türkiye Ekonomisi1983-1987 Türkiye Ekonomisi1980-1982 Türkiye Ekonomisi1923-1980 Türkiye Ekonomisi19 Şubat KriziSermaye Piyasası Kurulu (SPK)İMKB PazarlarıİMKB'de Kote İşlemiMilli Korunma KanunuAltın Kurallar5 Nisan KararlarıElliot Dalga KuramıDow KuramıDirectional MovementDikdörtgen FormasyonuDestek ve Direnç Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |