Geri git   Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri > Hayatım Değişti Klubü > Serbest Kürsü > Öğretici Bilgiler

Uyarılar

Neden Unutuyoruz?

Serbest Kürsü ve Öğretici Bilgiler Neden Unutuyoruz? Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Kuramsal açıdan, unutmanın iki nedeni olabilir. Bunlardan biri bozucu etki, diğeri ise bellekteki çözülmedir. Her iki görüş de kuram olarak sunulmuştur, ikincisi bazen sızan-kova hipotezi (leaky-bucket hypothesis) adıyla anılır (Miller, 1956). ilk bakışta bu kuram daha çekici gelmektedir; çünkü, çoğu ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öğretici Bilgiler telkin cd indir izle İstanbul Öğretici Bilgiler nerededir kimdir Öğretici Bilgiler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öğretici Bilgiler hipnoz Öğretici Bilgiler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öğretici Bilgiler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öğretici Bilgiler kuantum düşünce kitap haberi

Neden Unutuyoruz?

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29-12-2008, 11:57 AM   #1 (permalink)
Albay
 
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
bluemoon24 is an unknown quantity at this point
Standart Neden Unutuyoruz?

Kuramsal açıdan, unutmanın iki nedeni olabilir. Bunlardan

biri bozucu etki, diğeri ise bellekteki çözülmedir. Her iki görüş de kuram

olarak sunulmuştur, ikincisi bazen sızan-kova hipotezi (leaky-bucket

hypothesis) adıyla anılır (Miller, 1956). ilk bakışta bu kuram daha çekici

gelmektedir; çünkü, çoğu kimse unutmanın doğal olarak kendiliğinden meydana

geldiğini kabul eder. Oysa yapılan deneyler, bozucu etkinin unutmada önemli bir

rolü olduğunu, dolayısıyla unutmanın sadece bellek izinin silinmesi

olamayacağını göstermiştir (Underwood, 1957).Bu durumda, unutmayı

açıklarken etkenlerden her birine ne kadar ağırlık verebiliriz?Söz konusu

kuramlar, deneysel olarak karşılaştırılamaz. Çünkü, laboratuvarda bile bozucu

etkiden tamamen arınık bir durum düzenleme olanağımız yoktur. Denekler, deneyden

önce bazı faaliyetler yapmışlardır; ve bunlardan bazıları deneyde söz konusu

olan faaliyete benzer olabilir (ileri doğru bozucu etki). Aynı şekilde, öğrenme

işlemiyle hatırlama işlemi arasında da bu tür faaliyetler yer alabilir (geriye

doğru bozucu etki). Psikologlar, sadece bozucu etkiyi en aza indirmeye veya

meydana geldiğinde ne ölçüde olduğunu tayin etmeye çalışabilirler.Geriye

doğru bozucu etkiyi azaltmanın bir yolu, deneklerin bir malzemeyi öğrenmeleri

ile hatırlama testi arasında uyumalarını sağlamaktır. Bu yolla yapılan eski bir

deney, bu gün psikolojide klasikleşmiştir (Jenkins ve Daltenbach, 1924).

Deneklere laboratuvardaki yatağa yatmadan önce, 10 anlamsız heceden oluşan bir

liste öğretilmiştir. Uykuya dalmalarından itibaren 1, 2, 4 ve 8 saat gibi

değişik süreler sonunda uyandırılan deneklerin hatırda tutma miktarı, hatırlama

tekniğiyle saptanmıştır.Aynı deneklere daha sonra, ilkine eşdeğerde

başka bir liste öğretilip, bu sefer 1, 2, 4 ve 8 saatlik normal, günlük

faaliyetlerinden sonra hatırlama miktarları yine aynı yöntemle ölçülmüştür.

Uykudan sonraki hatırlamanın çok daha iyi olduğu görülmüştür. Her iki koşulda da

hatırlama miktarı ilk bir kaç saat içinde hızla azalmıştır. Daha sonra, günlük

faaliyetlerine devam eden denekler için hemen hemen sıfıra kadar düşen

hatırlama, uyuyan deneklerde %50 civarında kalmıştır.Bu tür

araştırmalar, çözülme kuramlarının aleyhine kanıt olarak kullanılmış, bozucu

etkiye dayanan açıklamaları ise desteklemiştir. Fakat yukarıda sözü edilen

deney, sadece geriye doğru bozucu etkiyi ele almış, ileriye doğru bozucu etkiyi

kapsamamıştır.İleriye doğru bozucu etkiyi incelemek için daha değişik

bir deney deseni gerekir, örneğin, deneklere anlamsız hecelerden oluşan tek bir

listenin öğretildiğini ve 24 saat sonra hatırlamanın ölçüldüğünü farzedin.

Genellikle o zamana kadar listenin %65'i unutulmuş olur. Bu yüksek unutma

miktarı, deneğin öğrenmeyle hatırlama arasında yaptığı şeylerin etkisiyle

açıklanamaz. Çünkü, deneğin laboratuvar dışındaki faaliyetleri, deneydeki

faaliyetlerinden o kadar farklıdır ki, bozucu etkinin çok az olması beklenir.

Ancak, bir de deneğin daha önceki sözel öğrenmeleri vardır. Yıllar boyunca

yapılan bu sözel öğrenmeler, deneyde ileri doğru bozucu etki yaratmış

olabilir.Psikologlar bu olasılığı doğrudan doğruya test edemezler.

Çünkü, bozucu etki yapabilecek daha önceki öğrenmeyi dakik şekilde ölçemezler.

Buna karşılık deneyciler, deneklere iki veya daha fazla liste öğretirler

(Underwood, 1957); sonra da, bir listenin hatırlanmasının daha önce öğrenilen

liste sayısından ne derecede etkilendiğine bakarlar. Bu tür deney sonuçları

önceki öğrenmenin güçlü bir etken olduğunu göstermektedir. Daha önce öğrenilen

liste sayısı ne kadar çoksa, test edilen listenin hatırlanması o kadar

azdır.Şu halde, hatırda tutma büyük ölçüde, yeni öğrenilen malzeme

üzerinde ileriye doğru bozucu etki yapan eski öğrenmelerin varlığına bağlıdır.

Bu bulguya laboratuvar dışına genelleyecek olursak eski öğrenmelerin, özellikle

iyice yerleşmiş alışkanlıkların, sözel malzemenin hatırlanmasında bozucu etki

kaynağı olacağı sonucuna varabiliriz. Bu olayın, unutmanın %100'ünü açıklayıp

açıklamadığını bilemiyoruz; hiç bir zaman da öğrenemeyebiliriz. Mevcut bilgilere

göre yapılacak bir tahminle, insanların unutmaları, büyük ölçüde önceki

öğrenmelerine, fakat bir ölçüde de sonraki öğrenmelerine bağlıdır.



Kitabin Adi Biz İnsanlarİnsan SarrafıFareler Ve İnsanlar ÖzetFareler Ve İnsanlarKitabın Adı : Onlar Da İnsandı Ozetİnsanda Solunum SistemiMineraller Ve İnsan Üzerindeki EtkileriHayvanlarda Ve İnsanlarda Üremeİnsanlarda BoşaltımBakterilerin İnsan Yaşamindaki Yeri Ve Önemiİnsan Genom ProjesiAlkol Ve İnsanİnsanların Ve Diğer Canlıların Uzaydaki TepkileriÜ-V-Y-ZŞ-T-USP-RN-O-ÖMJ-K-L

 

 

Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın

Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu

Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir?

Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz.

Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım?

Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.

25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz.

bluemoon24 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Neden Unutuyoruz?

Serbest Kürsü ve Öğretici Bilgiler Neden Unutuyoruz? Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Kuramsal açıdan, unutmanın iki nedeni olabilir. Bunlardan biri bozucu etki, diğeri ise bellekteki çözülmedir. Her iki görüş de kuram olarak sunulmuştur, ikincisi bazen sızan-kova hipotezi (leaky-bucket hypothesis) adıyla anılır (Miller, 1956). ilk bakışta bu kuram daha çekici gelmektedir; çünkü, çoğu ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öğretici Bilgiler telkin cd indir izle İstanbul Öğretici Bilgiler nerededir kimdir Öğretici Bilgiler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öğretici Bilgiler hipnoz Öğretici Bilgiler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öğretici Bilgiler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öğretici Bilgiler kuantum düşünce kitap haberi


WEZ Format +3. Şuan Saat: 09:29 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.