Sizin de Sekiz Zekanız Var! Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr.
Özcan Demirel, çoklu zekâ kuramının amacının, eğitimde bireylerin neler
yapabildiğinden çok neler yapabileceğinin düşünülmesi olduğunu
belirtiyor.Herkesin sekiz zekâ ile doğduğuna dikkat çeken Demirel, bu
konudaki soruları şöyle yanıtladı:Bu
yönteme göre ders tasarımı nasıl yapılıyor?- Öğretmen, örneğin cebir ve geometriyi bedensel zekâyı
kullanarak öğretiyor. Böylece kalem - kağıtla öğrenemeyen öğrenciler, model
kurarak ve formülleri rol yapma ile göstererek daha kolay
öğreniyorlar.Yöntemi öğretmen belirlerTüm zekâ türleri kullanılarak ders yapılabilir
mi?- Evet. Bazı öğretmenler
derslerinde tüm türleri bütünleştirerek öğretimi daha uygun hale getiriyorlar.
Bazıları ise öğrencilerine o konuyu nasıl öğrenmek istediklerini sorarak,
alanını kendilerinin seçmesini istiyor.Hangi zekâ türü daha önemli?- Hepsine eşit derecede önem verilmeli. Geleneksel sistemde dil
ve matematik zekâsı üzerinde yoğunlaşılıyor. Yeni kuramda ise öğrencilerde
bulunan tüm güç ve becerilerin tanınması ve öğretilmesi görüşü temel
alınıyor.Herkes 8 zekâ alanına sahip
midir?- Evet, tüm insanlar
hepsine birden sahip olarak doğar. Ancak öğrenciler sınıfa farklı zekâ alanları
gelişmiş halde gelir. Çünkü çevreler farklıdır. Başka bir deyişle, her çocuk
kendi zihinsel güç ve zayıflıklarıyla öğrenme ortamına
katılır.Zamanla değişiklik olur
mu?- İnsanların sahip oldukları
tüm zekâlar yaşam boyu gelişim halindedir. Önemli olan çocuğun güçlü ve zayıf
olduğu alanlarını görüp bunları geliştirecek uygulamalar yapılmasıdır. Yapılacak
en büyük yanlış, bir insanın özellikle bir çocuğun tek tür ile
etiketlenmesidir.Yaşanılan ortamlar
zekâları nasıl etkiliyor?- Bu
kuramın temelinde biyolojik ve kültürel boyutlar var. Kültürler, farklı zekâ
türlerine verdikleri değerle zekâ gelişiminde önemli rol
oynuyor.Zekâları birlikte kullanmalıÇevremizde hangi zekâ türüne
daha fazla önem veriliyorsa o mu gelişiyor?- Fazla değer verilen tür,
diğerlerinden daha çok ve hızlı gelişiyor. Çünkü kabul gören ve değer verilen
davranışlar motivasyonu arttırıyor ve bireyi bu davranışları zenginleştirmeye
yöneltiyor.Tüm türler birlikte
kullanılamaz mı?- Zekâlar her
zaman birlikte çalışırlar ancak bu çok
karmaşık yollarla gerçekleşir.
Örneğin bir futbol oyuncusu koşarken, yakalarken ve vururken bedensel zekâyı;
sahayı ve görevini tanırken mekansal zekâyı; oyunun kurallarını öğrenirken dil
ve sosyal zekâyı; kendini değerlendirirken de içsel zekâyı
kullanır.Hangi zekâyı etkin
kullanıyorsunuz?Aşağıdaki
maddeleri dikkatle okuyarak, sizin ve çocuğunuz için en uygun olan cümleleri
işaretleyin. Çalışmanın sonunda her bir bölümde verdiğiniz yanıtları gözden
geçirin. Hangi bölüme verdiğiniz yanıt sayısı yüksek ise baskın olarak
kullandığınız zekânız o olabilir. Böylece geliştirmeniz gereken zekâ bölümlerini
de fark edebilirsiniz.Sözsel - Dilsel
• Kitaplarım benim için çok
önemli.
• Konuşmadan, yazmadan veya söylemeden önce kelimeleri kafamda
duyabilirim.
• Televizyon veya filmi seyretmektense, radyo dinlemekten zevk
alırım.
• Scrabble gibi kelime türetme oyunlarını severim.
• Tekerleme
gibi dil oyunlarıyla kendimi ve başkalarını eğlendirmeyi severim.
• Bazen
diğer insanlar yazı veya konuşma dilimde kullandığım kelimelerin anlamlarını
sorma ihtiyacını duyarlar.
• Türkçe, edebiyat, İngilizce, sosyal bilgiler ve
tarih derslerinden, matematik ve fen derslerine göre daha çok zevk alırım
(alırdım.)
• Bir yolda giderken manzaradan çok ilan tahtalarındaki kelimeler
dikkatimi çeker.
• Konuşmalarımda okuduğum veya duyduğum olaylara
değinirim.
• Yazmaktan çok hoşlanıyorum.
• Zaman zaman amatörce ya da
profesyonelce şiir veya yazılar yazarım.Mantıksal - Matematiksel Kolaylıkla aklımdan işlemler yapabilirim.
• Öğrenciyken
matematik veya fen en sevdiğim derslerdi.
• Mantıksal düşünme gerektiren
oyunlar oynamayı ve problemler çözmeyi severim.
• Eğer ile başlayan deneyler
yaparım.
• Aklım olaylarda bir mantık sırası, belli bir düzen arar.
•
Bilimdeki yeni gelişmelerle ilgilenirim.
• Hemen her şeyin mantıksal bir
açıklaması olduğuna inanırım.
• Bazen net, soyut, kelimesiz ve imajsız olarak
düşünürüm.
• Diğer insanların yaptıkları ve söylediklerinde mantık yolu
bulmayı severim.
• Herşey ölçülüp, kategorize edilip, analiz edildiğinde daha
rahat ederim.
• Zekâ oyunlarından zevk alırım. Görsel - Mekânsal• Gözlerimi kapattığımda genellikle net resimler görürüm.
•
Renklere karşı duyarlıyım.
• Etrafımda gördüklerimi kaydetmek için sık sık
fotoğraf makinesi veya kamera kullanırım.
• Puzzle ve bulmaca gibi görsel
oyunları severim.
• Canlı ve parlak rüyalar görürüm.
• Tanımadığım bir
yerde dolaşırken kolaylıkla yolumu bulurum.
• Çizmeyi ve karalamayı
severim
• Bana göre geometri cebirden daha kolaydı.
• Yukarıdan kuşbaşı
baktığımda bir şeyin nasıl görüneceğini kolaylıkla hayal ederim.
• Resimleri
çok olan yazılara bakmayı tercih ederim. Bedensel - Kinestetik• Düzenli olarak bir spor dalıyla uğraşırım.
• Uzun zaman
hareketsiz oturmak çok zor gelir.
• Dikiş dikme, dokuma, oyma, model yapma
gibi ellerimi aktif olarak kullanabileceğim çalışmaları severim.
• Güzel
fikirlerim genellikle yürürken, koşarken veya başka bir fiziksel aktivite
yaparken ortaya çıkar.
• Boş vakitlerimi dışarıda geçirmeyi severim.
•
Birisiyle konuşurken genellikle ellerimi veya başka şekillerde beden dilimi
kullanırım.
• Bir şeyleri daha iyi öğrenmem için onlara dokunma ihtiyacı
duyarım.
• Deli gibi koşmayı veya benzeri çılgın hareketleri severim.
•
Kendimi 'koordinasyonu çok iyi' olarak tanımlıyorum.
• Yeni bir beceri
geliştirebilmem için okumak veya seyretmektense uygulamam gerekir.
• Jest ve
mimiklerimi, beden dilimi etkin olarak kullanırım. Müziksel - Ritmik• Sesimin müziğe yatkın olduğunu düşünüyorum.
• Bir notanın
yanlış olduğunu hemen anlarım.
• Sık sık radyodan, kasetten, diskten müzik
dinlerim.
• Bir enstrüman çalarım.
• Müzik olmasaydı hayatım pek bir şeye
benzemezdi.
• Yürürken aklımda genellikle bir müzik sesi olur.
• Basit bir
vurma aleti ile bile müziğe eşlik edebilirim.
• Bir çok şarkının veya
müzikalin bestesini yapabilirim.
• Bir parçayı bir iki kere dinledikten sonra
iyi bir şekilde söyleyebilirim.
• Çalışırken veya yeni bir şey öğrenirken
genellikle mırıldanırım. Kişiler arası
- Sosyal• Çevremdeki insanlar
fikir danışmak için bana gelir.
• Voleybol, basketbol gibi grup oyunlarını
yüzme ve koşma gibi bireysel olanlara tercih ederim.
• Bir sorunum olduğunda
kendi başıma çözmek yerine, birinin yardımına ihtiyaç duyarım.
• En az üç
tane yakın arkadaşım vardır.
• Sosyal olabileceğim oyunları tercih
ederim.
• Bildiğim şeyleri başkalarına da öğretmeyi severim.
• Kendimi
lider olarak görüyorum.
• Kalabalığın ortasında kendimi rahat
hissederim.
• İşimle veya topluluğumla ilgili sosyal olaylara katılmayı
severim.
• Evde yalnız kalmaktansa bir arkadaş toplantısına gitmeyi tercih
ederim. Kişisel - İçselDüzenli olarak meditasyon, değerlendirme veya
hayatla ilgili önemli soruları düşünerek vakit geçiririm.
Kendim hakkında
daha fazla bilgi edinmek için kişisel gelişim seminerlerine ve rehberlik
toplantılarına katılırım.
Aksiliklere esneklikle yaklaşırım.
Yalnızca
benim bildiğim bir hobim vardır.
Hayatımla ilgili düzenli olarak düşündüğüm
önemli amaçlarım vardır.
Güçlü ve zayıf olduğum yönlerime mantıklı bir bakış
açım vardır.
Etrafımda birçok insanın olduğu kalabalık bir yerde olmak
yerine, tek başıma bir odada hafta sonu geçirmeyi tercih ederim.
Kendimi,
istekleri güçlü ve bağımsız hissederim.
Kendi işimi kendim yaratırım ve hatta
kendi işimin sahibi olmayı da düşünmüşümdür
[/b]Kaynak
Milliyet Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |