Geri git   Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri > Hayatım Değişti Klubü > Serbest Kürsü > Öğretici Bilgiler

Uyarılar

Unutma ve Nedenleri

Serbest Kürsü ve Öğretici Bilgiler Unutma ve Nedenleri Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Fizyolojik temellere dayanan kuramlara göre, unutma öğrenilenlerin ya da anıların beyindeki izlerinin zamanla aşınıp silinmesi sonucu olur. Koşullanma yoluyla öğrenme kuramına göre; pekiştirilmeyen, ödüllendirilmeyen tekrarlar; uyaranlarla tepkiler arasındaki bağı zayıflatır, unutma ya da diğer bir deyişle, sönme olur. Bir çok ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öğretici Bilgiler telkin cd indir izle İstanbul Öğretici Bilgiler nerededir kimdir Öğretici Bilgiler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öğretici Bilgiler hipnoz Öğretici Bilgiler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öğretici Bilgiler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öğretici Bilgiler kuantum düşünce kitap haberi

Unutma ve Nedenleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29-12-2008, 12:00 PM   #1 (permalink)
Albay
 
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
bluemoon24 is an unknown quantity at this point
Standart Unutma ve Nedenleri

Fizyolojik temellere dayanan kuramlara göre, unutma öğrenilenlerin ya da

anıların beyindeki izlerinin zamanla aşınıp silinmesi sonucu olur. Koşullanma yoluyla öğrenme kuramına göre; pekiştirilmeyen,

ödüllendirilmeyen tekrarlar; uyaranlarla tepkiler arasındaki bağı zayıflatır,

unutma ya da diğer bir deyişle, sönme olur. Bir çok öğrenilen şey ve anılar bellekte saklı olmalarına karşın, unutulmuş

gibi görünebilir. Freud ve diğer psikanalistler bunu baskı kavramıyla

açıklarlar. Onlara göre, kişiye acı veren anılar bilinçten uzaklaştırılarak

bilinç dışına atılır. Daha önce de belirtildiği gibi, öğrenilen malzemenin ne derece öğrenildiği,

öğrenilen malzemenin anlamlılığı, öğrenmeyi yapan kişinin öğrenmeye ne ölçüde

güdülendiği, öğrenmeden sonraki etkenler de öğrenilenin belekte tutulmasını,

saklanmasını ve hatırlanmasını etkiler. Deneysel ruh bilimi araştırmalarında denekler herhangi bir öğrenme

malzemesini hatasız olarak tekrarlayana dek öğrenmeyi sürdürürler. Araştırmacı,

olabilecek en iyi hatırlamayı araştırıyorsa, deneklere tam öğrenme yaptırır.

Yapılan araştırmalarda, tam öğrenmenin hatırda tutmayı kolaylaştırdığı,

unutmanın daha az olduğu görülmüştür. Öğrenilen malzeme anlamlıysa, anlamsız malzemeye kıyasla daha kolay

hatırlanır. H. Ebbinghaus 1885´te yaptığı çalışmalarda, anlamsıza heceleri (

örneğin; TIC, PUV, GIB, vb. ) öğrenme malzemesi olarak kulanmış ve öğrenilen

malzemenin anlamsız olmasının öğrenmeyi zorlaştırdığını saptamıştır. Araştırmada

anlamsız hecelerden oluşan bir liste kusursuz bir şekilde iki kez

tekrarlandığında, yani tam öğrenme olduğu belirlendikten sonra, bir zaman

aralığı konmuştur. Kusursuz hatırlama için ilk denemede 1000 saniye

kullanılmışken, ikinci denemede 600 saniye kullanılmış, 400 saniye tasarruf

edilmiştir. Bu süre, bellekte tutulan malzemenin miktarının bir göstergesidir.

Bu yönden tam bir öğrenme için çok elverişlidir. Daha önceden bir malzemeyi

gören, öğrenen kişi ikinci kez aynı malzemeyi öğrenmesi gerektiğinde daha kısa

sürede yeniden öğrenebilmektedir. Ebbinghaus, öğrenme ve yeniden öğrenme

arasında yirmi dakikadan otuz bir güne kadar değişen çeşitli zaman aralıklarını

kullanarak araştırmalarını sürdürmüştür. Ebbinghaus bu araştırmaları sırasında

bir unutma eğrisi oluşturmuştur .Şekilde de görüldüğü gibi, başlangıçta unutma çok hızlıdır. Sonra

yavaşlamakta, en sonunda da aynı düzeyde sürmektedir. Başka bir deyişle,

öğrenmenin hemen ardından hızlı bir unutma olur, daha sonra unutma azalır ve

belirli bir düzeyde sabit kalır,Hatırlama ve Unutma İlişkisi Unutmada önemli olan bir diğer etken, bir öğrenmeyi yapmaya kişinin ne

ölçüde güdülendiğidir. Kişi için belirli bir öğrenmeyi yapmak önemliyse bunu

yapmak için istekliyse, daha bir öğrenme gerçekleştirir ve bunun sonucunda

unutma daha az, hatırlama daha çok olur. Öğrenme sırasında öğrenme işlemi yarıda kesildiğinde, tamamlanan

öğrenmelere kıyasla daha fazla hatırlama olur. Buna Zeigarnik olgusu denir.

Bu konuyla ilgili deneysel araştırmalarda deneklere bir dizi öğrenme görevi

verilmiştir. Bunların bazısı deneyci tarafından yarıda kesilmiş, bir bölümü de

tamamlatılmıştır. Aradan zaman geçtiğinde yarıda kesilen öğrenmelerin,

tamamlananlardan daha iyi hatırlandığı görülmüştür. Zeigarnik, deneyin yarıda

kesilmeyi başarısızlık olarak yorumlandığını, bunun denekte gerginlik

yarattığını, bir öğrenmeden başka bir öğrenmeye geçince bu gerginliğin sürdüğünü

ve unutmayı azalttığını ileri sürmüştür. Bir lokantada yapılan bir araştırmada,

garsonların hesabı henüz ödenmeyen yemek siparişlerinin hepsini hatırladıkları,

hesapları ödenen siparişleri hatırlamadıkları saptanmıştır. Genellikle doğrulanan Zeigarnik olgusu, öğrenme durumunda kişilerin kişilik

özelliklerine göre bazen doğrulanmayabilir. Örneğin; kendini her zaman başarılı

olmaya güdüleyen, kusursuzluğu kendine amaç edinen bir kişi öğrenimin yarıda

kesilmesini başarısızlık olarak yorumladığında, unutması da fazlalaşabilir.

Ayrıca eğer tamamlanmayan iş çok zorsa ya da kişiyi çok fazla tedirgin ediyorsa,

kişi bilinçsiz olarak unutma eğiliminde olabilir. Öğrenmeyle hatırlama arasındaki geçen zaman aralığında kişinin neler

yaptığı, hatırlama miktarını etkiler. Örneğin; bir öğrenme malzemesi %100

öğrenildikten sonra kişinin uyuması ya da başka işlerle uğraşması hatırlanan

miktarı değişir. Kişi uyanık kaldığında hiç bir işle uğraşmasa bile, etrafında

olup bitenler onu etkiler. Bu da hatırlama anında olumsuz etki yaratır. Bu

konuda yapılan çalışmalarda, öğrenmeden sonra uyuyan kişilerin uyumayanlara göre

daha çok hatırladıkları görülmüştür. a) Unutma Nedenleri Unutmanın nedenleri de kuramların açıklamalarına bağlıdır. Bazı

psikologlara göre unutmanın nedeni engelleyici etkidir. Bu etki iki şekilde

olur: 1. Geriye doğru engelleyici etki (geriye ket vurma ) 2. İleriye doğru engelleyici etki ( ileriye ket vurma ) Öğrenmeden önce ya da sonra yer alan başka bir öğrenme, hatırlama ve geri

getirmeyi olumsuz yönde etkileyebilir. Söz konusu öğrenmeden önce yapılmış bir

öğrenmeden kaynaklanan etkiye ileriye doğru, sonra yapılmış bir öğrenmeden

kaynaklanana geriye doğru engelleyici etki denilir. Örnek olarak 30-40 kişinin

bulunduğu bir sınıfa giren öğretmen öğrencilerin ismini sorup öğrenir. Daha

sonra başka bir sınıfta aynı şeyi yapar. İlk sınıfta öğrenilen isimleri

hatırlama gücü daha sonraki sınıfta öğrenilenlerin etkisi altında bozulur. Bu

geriye doğru engelleyici etkidir. Bunun tersi de olabilir, o zaman ileriye doğru

engelleyici etki söz konusudur. Yani, önce öğrenilenler sonra öğrenilenlerin

hatırlanmasını güçleştirebilir. Öğrenmeyle hatırlama arasındaki geçen süre içinde yeni bir öğrenmenin

gerçekleşmesi, ilk öğrenilenlerin bellekte saklanmasına olumsuz bir etki yapar

ve ilk öğrenilenleri hatırlama miktarı düşer. Buna geriye doğru engelleyici

ya da geriye ket vurma denir. Bu olgu aşağıdaki gibi bir deney düzeniyle

araştırılarak saptanmıştır. Böyle bir çalışmada iki gruba da ( A ) öğrenmesi

yaptırılmış, daha sonra deney grubuna ( B ) öğrenmesi yaptırılırken,kontrol

grubu dinlenmeye bırakılmış, yeni bir öğrenme yapmamıştır. Bir süre sonra

uygulanan hatırlama testi sonucunda deney grubunun, kontrol grubuna göre daha az

şeyi hatırladığı görülmüştür. Diğer bir deyişle, sonraki öğrenme önceki

öğrenmenin hatırlamasına ket vurmuştur. İleriye ket vurma ya da ileriye doğru engelleyici etki olarak

tanımlanan durumdaki deney düzeni ise aşağıda görüldüğü şekilde hazırlanır.

Burada deney grubu ( A ) öğrenmesini yaparken, kontrol grubu dinlenir.

Sonra her iki gruba da ( B )öğrenmesini yapar. ( A ) öğrenmesini yapan deney

grubu, yalnızca ( B ) öğrenmesini yapan kontrol grubuna göre ( B ) öğrenmesini

daha az hatırlar. Başka bir deyişle, önceki öğrenme sonraki öğrenmenin

hatırlanmasını bozmuş, ket vurmuştur. İleriye ve geriye ket vurma ya da bozucu etkini olup olmaması, iki öğrenme

işlemi arasındaki benzerliğe bağlıdır. Eğer iki öğrenme malzemesi birbirine çok

benziyorsa, bozucu etki çok az olur ya da olumlu aktarma olur; öğrenilen

malzemeler hem daha kolay öğrenilir hem de daha kolay hatırlanır. Bunun tersine,

iki öğrenme malzemesi birbirinden çok farklıysa bozucu etki, ket vurma çok az

olur. Çünkü birbirine benzemeyen iki öğrenme arsında olumlu ya da olumsuz

aktarma çok az olur. Freud´ un kuramına göre bastırma mekanizması da unutma nedenidir. Birey,

kendini rahatsız eden konuları bilinçaltına iterek bu kaygıdan kurtulmak ister.

Bilinçaltına itilen olayların hatırlanması oldukça güçtür. Bazı kuramlara göre; öğrenilenlerin kullanılmaması unutma denir. Uygulamaya

giren bilgiler zaman zaman tekrarlandığı veya alışkanlık haline geldiği zaman

unutulmaz. Kullanılmayan bilgilerin kayıtlı olduğu sinir hücrelerinin sinaptik

bağları zayıftır. Bu nedenle hatırlamak oldukça güçtür. Öğrenmeyi koşullanmayla açıklayan görüşlere göre de koşullanmanın sönmesi

bir unutmadır. Organizma, koşullu uyarıcı ile koşullu tepki arasındaki bağı

unutur. Artık beklenen tepkiyi göstermez. Bu nedenlerin yanı sıra bazı bellek bozuklukları unutma nedenidir. Bellek yitimi (amnezi) çeşitli organik veya psikolojik nedenlerle hatırlama

gücünün yitirilmesidir. Bellek yitimi kısmi veya genel olabileceği gibi, kısa

süreli veya süresiz de olabilir. Diğer bir unutma nedeni, beyin hücrelerinin yıpranmasına bağlı olarak

gelişen organik bozulmalardır. Organik bozulmalar yaşla ilgili yıpranmalar,

beynin bazı bölgelerine yeterli kan gitmemesi bağlı yıpranmalar olarak ortaya

çıkar. Bunun yanında yeterli protein sentezinin yapılmaması bilgilerin

kodlanmasını engeller. Kodlanmayan bilgiler kısa zamanda tamamen unutulur.

Kaynak: popüler bilim

 

 

Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın

Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu

Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir?

Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz.

Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım?

Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.

25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz.

bluemoon24 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Unutma ve Nedenleri

Serbest Kürsü ve Öğretici Bilgiler Unutma ve Nedenleri Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Fizyolojik temellere dayanan kuramlara göre, unutma öğrenilenlerin ya da anıların beyindeki izlerinin zamanla aşınıp silinmesi sonucu olur. Koşullanma yoluyla öğrenme kuramına göre; pekiştirilmeyen, ödüllendirilmeyen tekrarlar; uyaranlarla tepkiler arasındaki bağı zayıflatır, unutma ya da diğer bir deyişle, sönme olur. Bir çok ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öğretici Bilgiler telkin cd indir izle İstanbul Öğretici Bilgiler nerededir kimdir Öğretici Bilgiler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öğretici Bilgiler hipnoz Öğretici Bilgiler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öğretici Bilgiler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öğretici Bilgiler kuantum düşünce kitap haberi


WEZ Format +3. Şuan Saat: 12:53 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.