29-12-2008, 12:02 PM
|
#1 (permalink)
|
Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Almayı düşündüğünüz otomobile bakmaya gitmeden önce Otomobile
bakmaya her zaman gündüz gitmeye çalışın. Yağmursuz bir hava işinizi
daha da kolaylaştıracaktır. Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği
yere gitmeyi tercih edin. Bu size ilk çalışmadaki sorunları
gösterecektir.
Satıcıya
otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın. Kontrol için yeterli
zaman ayırın, aceleci davranmayın. Deneme sürüşünü mümkünse 20-50
kilometre hızla bir duvar boyunca yapın. Duvardan yankılanan ses
alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcı olacaktır. Eğer bir aracınız
varsa bu kontrolü daha önceden kendi? aracınızla test edip kulağınızı
eğitebilirsiniz.
Satıcıyla
randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan
hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir
arkadaşınızı yanınıza alın. Dış görünüş - kaporta:
Otomobilin
etrafında gezerek pas, çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın. Ağır
hasar görmüş bir? otomobili dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel
onarım her zaman mümkün değildir.
Otomobile
her iki tarafından boylu boyunca bakın. Otomobilin üstündeki yansımalar
bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir
otomobilin çıtaları düz bir hat izler ve boya üzerindeki yansımalar
düzgündür. Onarım görmüş bir otomobilin kaporta üzerindeki yansımaları
düzgün değildir.
Otomobilin
kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin. Üst
ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır. Cam kenarını ve kapı açma
kollarını/kilitlerini gözden geçirin. Buralardaki boya hatalarını ya da
kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın. Bu
tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
Kapıları
açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı
fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı
menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme
izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
Mıknatısınızı
otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına)
yapıştırın. Mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın
altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.
Otomobilin
dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın.
Sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket
ettikten sonra duracaktır. Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka
çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
Otomobile dışardan bakın. Düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır. Motor (çalışmazken):
Motoru
çalıştırmadan önce kaputu açıp, motora ve kablo demetlerine dikkatlice
bakın. Yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye
çalışın. Sonradan bantlanmış kablolar gelişigüzel yapılmış onarımları
işaret eder.
Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın. İçerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.
Yağ
çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin. Yağ eğer yeni ise
koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı
parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup
olmadığını hissetmeye çalışın. Eğer metal parçalar hissederseniz
motorun durumu sağlıklı değildir.
Motor
kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör
kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan
emin olun. Sıcak su yanıklara yol açabilir. Motor (çalışırken):
Motoru
çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin. 3-5 dakika gaza
basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1
dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın.
Mavi
renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini
gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı -30
numara- konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir.
Ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir). Siyah
renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor
ve yakıt sistemi bakımsızdır. Yoğun beyaz duman silindirlere su
karıştığını gösterir. Motorun açılması gerekmektedir. Motor eğer
soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir.
Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
Motor
ısındığında rölantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını
kontrol edin. Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi
olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.
Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinleyin. Patlak susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın. Sürüş testi:
Otomobili
birinci vitese takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket
ettirmeye çalışın. Otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur.
Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir
sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.
Otomobili
hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz? birinci vitesteyken
yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa
el freni ile durmaya çalışın.
Otomobili sürün ve sesini başta
belirtildiği gibi dinlemeye çalışın. Olağan dışı vuruntu, gıcırtı,
tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.
Tek
seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken
akslardan gelen sesi dinleyin. Aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar
gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.
Düz
bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil
sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta
seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir
yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin
balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde
hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol
etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da
ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır.
Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan
almayın. Birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden
olmaktadır Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |
Offline
| |