Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Keşif Yoluyla Öğrenme Öğrenmenin oluşabilmesi için,
zihinsel yapıların kurulması, soyut genellemelere ulaşılabilmesi, genel
kavramların oluşturulması zorunludur. Bu tür yapılar daha kalıcı bir özellik
göstermektedirler. Örneğin, bir öğrenci, çok ayrıntılı bilgiler edinebilir.
Ancak, öğrendiği konuya ilişkin genel bir zihinsel yapı oluşturamamışsa,
öğrendiklerini hızlı bir şekilde unutur. Oysa, konuya ilişkin genel bir zihinsel
yapı oluşturmuşsa, ayrıntılarla ilgili bilgiler bile bu yapıya kolayca
katılabilir, yapıyla bütünleştirilebilir.Bruner'in kuramı, bir öğrenme
kuramından çok öğretim kuramıdır. Bu kuram dört temel ilkeye
dayanmaktadır:a. Güdülenme
b. Yapı
c. Sıralama
d.
Pekiştirmea. Güdülenme İlkesiBruner'e göre, bütün çocuklarda
öğrenme isteği vardır. Bu isteğin desteklenmesi güdülenmeyi oluşturur. Dışsal
güdülenme belirli eylemlerin tekrarlanmasında etkili olurken, içsel güdülenme
öğrenmede sürekliliği sağlar. Bu nedenle, öğrenmede içsel güdülenme daha
önemlidir. Çocuklarda içsel güdülenmeye yol açan üç ana etken vardır. Birincisi
meraktır. Çocuk bu güdü ile dünyaya gelir ve yaşaması, canlılığını
sürdürebilmesi için gereklidir. Çocuklar, genellikle çok meraklı olurlar ve
dolayısıyla sürekli konu ve etkinlik değiştirirler. Okullarda bu duygudan
yararlanmak ve geliştirilmesi için uygun bir öğrenme ortamı oluşturmak
gerekir.İçsel güdülenme altında yatan ikinci etken başarma isteğidir. Bu
istek gerçekleştirildikçe çocukta bir yeterlilik duygusu oluşur. Başarılı ve
yeterli olunan alanlara karşı ise ilgi, yani güdülenme artar. Üçüncü etken
başkalarıyla birlikte olma eğilimi ya da güdüsüdür. Bu eğilim, çocuğun
başkalarıyla işbirliği yapmasına ve işbirliği duygusunun gelişmesine yol açar.
Öğretmenler, işbirliğine dayalı eğitim-öğretim etkinliklerinde bu doğal
eğilimden yararlanabilirler.Öğrenme uzun bir süreç olarak
düşünüldüğünde, öğrenmeye ilişkin seçeneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
gerekir. Bu amaçla, öğretmenin öğrenciye çeşitli seçenekler sunması,
seçeneklerin incelenmesinde ve değerlendirilmesinde yardımcı olması, onu
öğrenmeye hazır duruma getirmesi önemlidir. Seçeneklerin incelenmesi ve
değerlendirilmesinde üç aşamadan geçilir.1. Eyleme
GirişmeÇocukları eyleme geçirmek için, onları öğrenme durumlarıyla ya da
problemlerle karşılaştırmalıdır. Ancak, problemler çok zor ya da çok kolay
olmamalıdır. Çocuklar çok zor problemleri almakta güçlük çekerler. Bu durum da,
güdülenmenin azalmasına neden olur. Çok kolay problemleri ise hafife alırlar. Bu
nedenle, öğrencilerin karşılaşacakları öğrenme durumları, onların merakını
sürekli tutacak ve başarma duygusunu oluşturacak güçlük düzeyinde
olmalıdır.2. Eylemi SürdürmeEylemlerini sürdürebilmeleri için
çocuklar giriştikleri araştırma ve etkinliklerin tehlikesiz olduğunu bilmek
isterler. Bu yüzden, inceleme ve değerlendirme sonucunda kazanacakları
avantajların karşılaşacakları risklerden daha fazla olduğuna
inandırılmalıdırlar. Çocuklar öğretmenin rehberliğinde sürdürecekleri
etkinlikleri, kendilerinin yapacakları etkinliklerden daha az sakıncalı
görmelidirler. 3. YönelmeGirişilen inceleme ve
değerlendirmelerin bir yönü olmalıdır. Çocuklar varılmak istenen hedefin ne
olduğunu, gerçekleşme düzeyini ve hedefe ne kadar yaklaştıklarını bilmelidirler.
Kısaca öğrencileri öğrenme için yönlendirirken üç özelliği göz önünde
bulundurmak gerekmektedir. Birincisi öğrencinin merakını canlı tutmaktır.
İkincisi uzun bir öğrenme süreci içinde olan öğrencinin desteklenmesidir.
Çalışmalar öğrencinin gerilimini arttırmamalıdır. Üçüncüsü ise, bilginin elde
edilmesi için yapılan çaba ve etkinliklerin yönlendirilmesidir. Öğrencinin
değişik yollar bulmasına yardım edilmelidir.b. Yapı İlkesiDaha
önce de belirtildiği gibi, öğrenmenin oluşabilmesi için öğrenilecek konuya
ilişkin bir zihinsel yapının kurulması gerekmektedir. Bu yapı öğrenmeye en uygun
yapı olmalıdır. Başka bir değişle, herhangi bir düşünce, bir problem ya da bilgi
bütünü öğrencinin anlayabileceği bir şekilde, basitleştirilerek sunulmalıdır. Bu
yapı, öğrencinin yaşına, yeteneğine ve yaşantılarına göre değişir. Herkes için
en uygun tek bir yapı yoktur. Ancak, farklı öğrenme ve gelişim düzeyindeki
bireyler için farklı, en uygun yapılar vardır. Bruner bilgiyi basitleştirmek
için yapıyı incelerken öğrenme bilişsel gelişim süreçlerini ve bilginin
kazanılmasını birlikte ele almaktadır. Herhangi bir konu ya da bütünsel
bir bilgi en uygun bir yapı içinde sunulduğu zaman, öğrenciler tarafından
kolayca öğrenilebilir. Öğretmenin başarılı olması da, konuların temel kavram ve
ilkelere dayandırılmasına ve bir bütünlük gösterecek şekilde yapılandırılmasına
bağlıdır. Böylece konunun temel öğelerinin ve bunlar arasındaki ilişkilerin
kavranması yeni öğrenmelere, yeni buluşlara yol açabilir. Örneğin, cümlenin
temel öğelerini ve dayandığı ilkeleri kavrayan bir öğrenci, bu bilgilere
dayanarak daha karmaşık cümleler kurabilir. c. Sıra
İlkesiBruner'e göre zihinsel gelişme basitten karmaşığa doğru bir sıra
izler. Dolayısıyla, ilköğretimden başlayarak, konuların da bu sıra içinde
sunulması gerekmektedir. Konuların gittikçe genişleyen ve derinleşen bir diziliş
içinde verilmesi hem konuların öğrenilmesini kolaylaştırır hem de düşüncenin
daha iyi gelişmesini sağlar. Konularla bilişsel gelişme arasında paralellik
kurulmazsa, konular çocuklara kolay ya da zor gelir. Bu da güdülenmenin
düşmesine, dolayısıyla da öğrenmenin azalmasına yol açar.d. Pekiştirme
İlkesiBruner'in kuramında pekiştirme önemli bir yer tutar. Öğrenmede
başarı pekiştirme işlemine bağlıdır. Pekiştirmenin zamanlaması konusunda
öğretmenler dikkatli olmalıdırlar. Pekiştirme öğrenciye amacına ulaşmakta
olduğunu hissettirmeli ve onu güdüleyebilmelidir. Pekiştireçler öğrencinin
anlayabileceği şekilde olmalıdır. Bu nedenle, 6-7 yaşına kadar fiziksel ödüller
sürdürülmelidir. Bu yaştaki çocuklara aferin demenin pek anlamı olmaz. Bruner'e
göre, ideal anlamda öğrenciyi dıştan güdülemek yerine kendisini düzeltici,
geliştirici bir işlev kazandırmak amaç olmalıdır. Sonuçların bilinmesi
öğrenmeyi, bir işi sürdürmeyi etkilemektedir.Bu yüzden, öğrenmeye
ilişkin sonuçlar öğrenciye verilmelidir. Böylece öğrenci kendi başarısı hakkında
bir yargıda bulunabilir. Geribildirim öğrenci için uyarıcı bir nitelik
taşımalıdır. Bu amaçla da, kendi başarını durumunu değerlendirebileceği bir
aşamada verilmelidir. Geri bildirimin çok erken ya da çok geç yapılması, aşırı
olumlu ya da aşırı olumsuz olması yarardan çok zarar getirebilir. Ayrıca,
geribildirimin öğrencinin kolayca anlayabileceği bir biçim ve yapıda olması da
önemlidir.
Dr.charles V.ford ..yalan, Yalan, Yalan, Yalancılığın PsikolojisiSosyal Kuralların Psikolojisi (Muzaffer Şerif)Diyabetik Hastada Psikolojik SorunlarPsikolojik Cilk HastalıklarıYaratıcılıkYapısalcılıkSürrealist YaklaşımPragmatik YaklaşımKişisel Modernlik Yaklaşımlarıİşlevselcilikİnşacı YaklaşımFenomenolojik YaklaşımDiferansiyel YaklaşımPsikodinamik YaklaşımDavranışçı YaklaşımBiyolojik YaklaşımBilişsel Öğrenme YaklaşımıVroom'un Beklenti TeorisiTutkulu Aşk TeorisiSosyal Karşılaştırma Teorisi Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |