Subliminal konusunda yapilan araştirmalar ile ilgili bilgiler subliminal kategorimizde vardı.Bilgi için buraya da ekliyorum.İngilizce ve türkçedir.
Improves Math Skills
Matematik yeteneğini geliştirmek
Ariam, S. and Siller, J. "Effects of Subliminal Oneness Stimuli in Hebrew on Academic Performance of Israeli High School Students. " Journal of Abnormal Psychology (1982):
Ariam, S. Ve Siler J. “ Subliminal(bilinçaltı/altalgısal) uyarıcıların İsrailli lise öğrencilerinin İbranice akademik performenaslarına etkileri” Jornal of Abnormal Psychology(1982):
• 10th grade students were shown subliminal messages in Hebrew saying; "Mommy and I are one", "My teacher and I are one" and "People are walking in the street" (a neutral statement). The Students received the messages four times per week for 6 weeks.
• 10 yaş grubundaki öğrencilere içeriği “Annem ve ben biriz” “Öğretmenim ve ben biriz” “İnsanlar caddede yürüyorlar” (tarafsız bir beyan)olan İbranice mesajlar 6 hafta boyunca haftada 4 kez gösterilmiştir.
• 6 weeks later, the students exposed to the subliminal statement "Mommy and I are one" scored higher in a maths exam than the other groups.
• 6 hafta sonra, “Annem ve ben biriz” mesajı verilen öğrencilerin matematik sınav sonuçlarının diğer gruplardan daha yüksek olduğu gözlendi
Psychologists claimed the messages such as "Mommy and I are one" would boost the students self esteem and have an effect to help them learn. Also interestingly when the messages were revealed so the students were aware of what they were receiving the effect failed, giving support to the effectiveness of sending a subliminal message rather than an overt one.
Psikologlar “Annem ve ben biziz” mesajının öğrencilerin özsaygısını artıracağını ve onları öğrenme etkilerini artırdığını iddia ettiler. İlginç bir sonuçta öğrencilere verilen mesaj ifşa edilerek öğreniciler ne aldıklarını farkında olduklarında mesajlar işe yaramadı, buda subliminal mesajların bilinçli olanlardan daha etkili olduğunu desteklemektedir.
Helps to Quit Smoking
Sigarayı bırakmaya yardımı
Palmatier, J.R., and Bornstein, P.H. "Effects of Subliminal Stimulation of Symbiotic Merging Fantasies on Behavioral Treatment of Smokers." The Journal of Nervous and Mental Disease (1980):
Palmatier, J.R., ve Bornstein, P.H. “Sigara bağımlılarının davranışlarında Subliminal Simbiyotik birleştirme fantezilerin etkileri” The Journal of Nervous and Mental Disease (1980):
• Thirty-four people underwent a 3-week, group-oriented smoking cessation therapy package.
• Otuz dört bağımlıya 3 haftalık uygulama, gruba yönelik paket sigara bırakma tedavisi uygulandı.
• Results showed that the subliminal messages affected post-treatment smoking behavior of the group. i.e. the people who received subliminal messages after their regular therapy had a lower rate of relapse into smoking again.
• Sonuçlar subliminal mesajların bağımlıların sigara içme davranışlarını değiştirdiğini gösterdi. Yani normal terapilarinden sonra subliminal mesajlar alan bağımlıların sigara tekrar başlama oranının daha düşük olduğu gözlendi.
A follow up study by Palmatier and Bornstein found that "subliminal messaging noticeably improved the progress of subjects attempting to quit smoking", when compared to the group not exposed to subliminal messages.
Palmatier ve Bornstein çalışmalarının takibinde subliminal mesajlara maruz kalmayan denek grubunun sonuçları ile karşılaştırılınca "Sigarayı bırakma girişiminde bulunan denekler üzerinde subliminal mesajların dikkat çekici bir katkısı olduğu” görüldü.
The Mind Can "Hear" Audio Subliminal Messages
Beyin Sesli Subliminal Mesajları Duyabilir.
Kaser, V.A. "The Effects of an Auditory Subliminal Perception Message Upon the Production of Images and Dreams". Journal of Nervous and Mental Disease (1986).
Kaser, V.A. “İşitsel subliminal (bilinçaltı) algılama mesajlarının hayal ve rüya üretimi üzerine etkileri” Journal of Nervous and Mental Disease (1986).
• Subjects listened to an audio subliminal message. The message was mixed with a regular music recording. Another group of subjects simply listened to the regular music recording without the subliminals.
Deneklere sesli bilinçaltı mesajlar dinletildi. Mesaj normal müzik kayıtları ile karıştırılmıştı. Diğer denek grubuna sadece bilinçaltı mesaj içermeyen müzik kayıtları dinletildi.
• Both groups were asked to create a pre-test drawing before and immediately after the music was played as well as a drawing of any dreams they had the previous night.
Her iki gruptanda müzik dinletilmeden önce ve hemen sonrasında önceki gece gördükleri herhangi bir rüyanın taslak çizimleri istendi.
• When the drawings were examined, the effects of the subliminal message could be seen.The drawings of the people who listened to the music with subliminal hidden content contained images relating to the suggestions they were listening to, whereas no correlation could be found with the control group.
Çizimleri incelendiğinde bilinçaltı mesajların etkileri gözlenemedi. Bilinçaltı mesajlar içeren müzik dinleyen deneklerin çizimleri dinledikleri bilinçaltı mesajları ile ilgili idi ancak kontrol grubu ile karşılaştırıldığında ilişki kurulamadı.
• Kaser concluded that "the unconscious/subconscious mind is able to perceive a recorded verbal message that cannot be consciously heard", proving the existence of subliminal perception.
Kaser bilinçaltı telkinin varlığını destekleyerek “Bilinçdışı/bilinçaltı akıl bilinçli şekilde duyulamayan sesli mesajları algılayabiliyor.” Şekilde yorum yaptı.
In another study conducted by Dr. Becker experimental and control groups were asked to guess a three-digit number. The experimental group was exposed to the number subliminally embedded in behind a pink noise (similar to white noise) based audio track.
Dr. Backer tarafından yürütülen deney ve kontrol grubu içeren başka bir çalışmada katılımcılara 3 basamaklı bir sayı söylemeleri istenmiştir. Deney grubu hafif bir gürültünün arkasına saklanmış sayıya maruz bırakılmıştır.
In three different trials an average of 77% of people exposed to the subliminal numbers guessed correctly, in comparison to only 10% of people in the control groups who weren't exposed subliminally to the numbers. This again confirms that subliminal messages are perceived at a non-conscious level.
Üç ayrı çalışmada bilinçaltı mesajlara maruz bırakılmayan kontrol grubundakilerin%10unan karşın bilinç altı mesajlara maruz bırakılan deneklerin %77si bilinçaltı mesajlarda maruz bırakıldıkları sayıyı doğru tahmin etmişlerdir. Buda bilinçaltı mesajların bilinç dışı seviyede algılandığını desteklemektedir.
Losing Weight & Healthy Eating
Zayıflama& Sağlıklı beslenme
Silverman, L.H., Martin, A., Ungaro, R., and Mendelsohn, E. "Effect of Subliminal Stimulation of Symbiotic Fantasies on Behavior Modification Treatment of Obesity." Clinical Psychology (1978):
Silverman, L.H., Martin, A., Ungaro, R., and Mendelsohn, E. “Simbiyotik kurgular içeren Bilinçaltı uyarıcıların şişmanlık davranışlarının değiştirilmesine etkisi” Clinical Psychology (1978):
• Silverman et al conducted two experiments on subliminal perception with groups of 26 and 30 women. The women were at least 15% overweight. There were 2 groups, a 'subliminal group' and a 'control group'. Both groups were given some education on weight loss and healthy eating i.e. how to record calories accurately, eating at regular meal times, and how to reward themselves for eating healthily.
Silvermen 26 ve 30 kadının katıldığı iki farklı deney gerçekleştirmiştir. Kadınların ortalama %15 fazla kilosu vardır. Bilinçaltı grubu ve kontrol grubu olmak üzere iki grup yapılmıştır. Her iki gruba da
zayıflama ve sağlıklı beslenme konularında bazı yani kalorilerini nasıl kaydedecekleri, normal yemek zamanlarında yemek yemeleri ve sağlıklı beslendikleri için kendilerini nasıl ödüllendirecekleri konularında eğitimler verilmiştir
• At the start and end of all the sessions, everyone was asked to image a situation in which they would be tempted to over eat. At this point they were exposed to a subliminal message for 4 milliseconds. Either a weight loss based subliminal message for the subliminal group or a neutral subliminal message for the control group.
Her seansın başında ve sonunda hepsinden aşırı yemenin cazip geldiği durum hayal etmeleri istendi. Bu sırada 4 milisaniyelik sürelerle bilinçaltı mesajlara maruz bırakıldılar. Bilinçaltı grubuna
zayıflama ilgili mesajlar kontrol grubuna ise etkisiz sade mesajlar gösterildi.
• In both cases the 'subliminal group' lost more weight than the control group, with the subliminal group losing significantly more by the end of the follow up period. It was concluded that the use of subliminal messaging was able to help people reduce their over eating habits.
Her iki deneyde de bilinçaltı mesaj verilen grup kontrol grubundan daha fazla zayıfladı. Takip periyodu sonunda Bilinçaltı mesajlar verilen grubun kilo kaybı anlamlı derecede daha fazlaydı.
Another study conducted by Dr. Becker et al showed that the use of subliminal messages can have astounding results:
Dr. Becker et al tarafından yürütülen bir başka çalışma bilinçaltı mesajların şaşırtıcı sonuçları olabileceğini gösterdi.
• In Metairie, Louisiana, at Dr. Becker's weight loss clinic his patients heard both cassette tape subliminal messages and videotapes containing subliminals.
Dr. Beckersın Metairie, Louisiana daki
zayıflama kliniğinde hastalar bilinçaltı mesajlar içeren ses kasetleri dinlemekte ve bilinçaltı mesajlar içeren videolar izlemektedirler.
• One woman lost 100 pounds within one year. In a follow up Dr. Becker found 50% of the patients maintained over half their weight loss for up to two years following the subliminal program. Even more impressively 23% maintained between 75% and 100% of their total weight loss. These figures were significantly better than diet programs in which he did not use subliminal messaging. subliminal messages.
Hastalardan bir kadın bir yılda 100pound (45 kg) zayıfladı. Hastaların takibinde Dr Becker hastaların %50 sinin iki yıl bilinçaltı programı takip ederek fazla ağırlıklarının yarısını kaybettiklerini tespit etti. Daha etkileyici olansa hastaların %23’ünün fazla ağırlıklarının %75’i ile %100’ü arasında bir
zayıflama göstermiş olmalarıydı. Rakamlar bilinçaltı mesaj kullanmadığı diet programlarından dikkat çekecek derecede iyiydi.
.
Improve Study Skills
Ders çalışma becerisinin artırılması
Parker, K.A. "Effects of Subliminal Symbiotic Stimulation on Academic Performance: Further Evidence on the Adaptation-Enhancing Effects of Oneness Fantasies." Journal of Counseling Psychology (1982):
Parker K.A. “Simbiyotik Bilinçaltı mesajların akademik performans üzerindeki etkileri: kurguların adaptasyon-geliştirilmesi üzerine etkileri hakkında ilave kanılart”
• 60 college students on a summer law course for 6 weeks received subliminal messages before 3 of their 5 lectures per week, as also before and after a brief minute counseling session.
60 kolej öğrencisine yaz hukuk kursunda 6 hafta boyunca her hafta 5 ders saatlerinin önceki 3 saatinde ayrıca bir dakikalık danışma toplantıları öncesinde ve sonrasında bilinçaltı mesajlar verildi.
• The subjects exposed to subliminal messaging achieved significantly higher grades than the others, which were consistent with other earlier studies.
Önceki çalışma sonuçları ile uyumlu olarak bilinçaltı mesajlara maruz bırakılan deneklerin fark edilir derecede daha
Başarılı oldukları görüldü.
Subliminal Enhancements Boost Learning Capacity
Bilinçaltı uygulamalar öğrenme kapasitesini artırır.
Cook, H., Ph.D. "Effects of Subliminal Symbiotic Gratification and the Magic of Believing on Achievement." Psychoanalytic Psychology (1985):
Cook, H., Ph.D. “Bilinçaltı ödüllendirmenin etkileri ve
Başarıya inanmanın büyüsü” Psychoanalytic Psychology (1985):
• University students were split into groups and exposed to either to a subliminal message, or a control message immediately after class over a period of 12 sessions of 4 millisecond duration messages.
Üniversite öğrencileri iki gruba ayrılarak her iki gruba ders esnasında 4 milisaniye süresince 12 seans bilinçaltı mesaj yada kontrol mesajı verildi.
• Students who had received the subliminal messages ended up performing better in their end of year exams than students who received the control message.
Bilinçaltı mesaj alan grup yıl sonu sınavlarında kontrol mesajı alanlardan daha iyi performans gösterdi.
• The researchers concluded that subliminally stimulating students to feel better about themselves enabled them to learn more efficiently.
Bulgular kendilerini daha iyi hissetmeleri için bilinçaltından uyarılan öğrencilerin daha iyi öğrenmelerini sağladığı şeklinde yorumlandı.
Cure Agoraphobia
Agorafobi tedavisi
Lee, I., Tyrer, P. and Horn, S., "A comparison of Subliminal, Supraliminal and Faded Phobic Cine-Films in the Treatment of Agoraphobia. " British Journal of Psychiatry (1983):
Lee, I., Tyrer, P. and Horn, S.,”Agorafobi tedavisinde Bilinçaltı ve bilinçüstü ve zayıflatılmış korku filmlerin karşılaştırılması” British Journal of Psychiatry (1983):
• 32 patients were treated by being exposed to videos twice per week for a period of three weeks. Three of the groups saw the same movie - a selection of agoraphobic scenes, while the control group saw a potter working on his wheel. The three test groups included one group who viewed it at a level below the visual threshold (the subliminal group), one seeing it under normal conditions (the regular group), and the third was exposed to both subliminal and regular viewing as the study progressed (the faded group).
32 hasta 3 hafta boyunca haftada iki kez video tedavisi uygulanmış. Her üç grupta agorafobi sahneleri içeren aynı videoyu izlemişlerdir. Kontrol grubu tekerinde çalışan bir çömlekçi izlerken üç test grubundan bilinçaltı grubu bunu
görme eşiğinin altında, standart grup normal şartlar altında, zayıflatılmış grup hem bilinçaltında hem de normal şartlar altında izlediler.
• The faded group showed the greatest improvement out of all of the groups. The improvement was maintained over a twelve week review period.
Zayıflatılmış grup en iyi gelişmeyi gösteren gruptu. Gelişmeler 12 haftalık takip süresinin sonunda değerlendirilmiştir.
• These findings findings indicate that both subliminal and regular presentation of messages can be effective in reducing agoraphobic behavior, but when combining subliminal messaging with regular viewing there is an even greater effect.
Bulgular göstermiştirki hem bilinçaltı hem normal sunumlar agorafobik davranışların tedavisinde verimli olmaktadır. Ancak en iyi sonuçlar her iki yöntem birlikte uygulandığında alınmaktadır.
Darts Accuracy
Dart oyununda hedefin geçerliliği
Plumbo, R. and Gillman, I. "Effects of Subliminal Activation of Oedipal Fantasies on Competitive Performance." The Journal of Nervous and Mental Disease (1984):
Plumbo, R. and Gillman, I.” Bilinçaltı odipus fantezileri aktivitelerinin rekabet performansına etkileri.” The Journal of Nervous and Mental Disease (1984):
• Subjects tested for their darts accuracy. They were exposed to the following subliminal messages; "Beating him is OK", "Beating him is wrong", and a neutral control message of "People are walking".
Denekler hedeflerinin doğruluğu konusunda test edildiler. Deneklere “Onu yenmek iyidir.”, “ Onu yenmek yanlıştır.” ve doğal kontrol mesajı olarak “İnsanlar yürüyorlar” mesajları verildi.
• Results showed that people exposed to the message "Beating him is OK" showed greater
dart-throwing accuracy than people listening to any other messages.
Sonuçlar “Onu yenmek doğrudur” mesajı verilen deneklerin
dart oyununda hedef tutturma oranlarının diğer mesajları dinleyenlerinkinden daha yüksek olduğunu gösterdi.
This study shows that even a simple positive message played while throwing darts can induce a greater level of accuracy.
Bu çalışma basit pozitif mesajların oynatılmasının
dart atarken hedefi vurma oranını artırdığını göstermiştir