Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Bakanlıktan ayaktan tedavi merkezlerine yeni düzenleme hazırlığı AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİ YAPILAN öZEL SAĞLIK KURULUŞLARI HAKKINDA YöNETMELİK TASLAĞININ YüRüRLüKTE BULUNAN YöNETMELİKLE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİLGİ NOTU Kısaltmalar: Ayakta Teşhis Ve Tedavi Yapılan özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Taslağından Taslak olarak, Halen yürürlükte olan Ayakta Teşhis Ve Tedavi Yapılan özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelikten ise Yönetmelik olarak söz edilecektir. İlgisi olduğu ölçüde özel Hastaneler Yönetmeliği hükümleri ışığında özel hastanelerin açılış ve işleyişine ilişkin kurallar ile de karşılaştırmalı bilgi verilecektir. Bu noktada 21.10.2006 gün ve 26326 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan değişikliklerle 15 ay önce özel Hastaneler Yönetmeliğinin neredeyse bütünüyle yeniden düzenlendiğine de dikkat çekmekte yarar görüyoruz. özet Değerlendirme: 1. Taslakta, ayakta teşhis ve tedavi hizmeti verecek sağlık kuruluşlarının Sağlık Bakanlığı tarafından önceden planlanan bölgelerde, bağımsız olarak inşa edilecek binalarda açılması öngörülmektedir. Bakanlık tarafından belirlenecek asgari personel ve donanım standartlarının üzerine yapılacak ilaveler ve yeni teknoloji alımı da Sağlık Bakanlığı'nın ön iznine bağlı olarak yapılabilecektir. Böylece her isteyen kişinin istediği bölgede ve istediği kapasitede bir sağlık kuruluşu açmasına olanak tanınmayacaktır. 2. Ayakta teşhis ve tedavi hizmeti verecek sağlık kuruluşlarının türleri tıp merkezleri ve poliklinikler olarak sınırlandırılmakta, özel dal merkezleri ortadan kaldırılmakta, güzellik ve estetik amaçlı merkezler bir yıl içinde güzellik salonuna dönüştürülmektedir. Güzellik merkezlerinde verilen sağlık hizmetleri ise tıp merkezleri bünyesinde ilgisine göre dermatoloji ya da PREC uzmanları tarafından verilecektir. 3. Polikliniklerin üç hekim tarafından ortaklaşa, tıp merkezlerinin ise bir hekim tarafından en az dört tam gün süreli hekim çalıştırarak açılabilmesi öngörülmektedir. 4. Taslak uyarınca tıp merkezlerinin açılabilmesi için en az iki cerrahî ve iki dahilî uzmanlık dalı olmak üzere asgarî dört uzmanlık dalından birer uzman tabibin tam gün süreyle çalışması, iki ameliyathanenin bulunması gerekmektedir. 5. Taslak uyarınca kamu sağlık kuruluşlarında çalışan hekimler tıp merkezleri ve polikliniklerde çalışamayacaktır. Tam gün özel sağlık kuruluşlarında çalışan hekimler ise mesai saatleri dışında en fazla iki yerde kısmi zamanlı olarak ya da muayenehanesinde çalışabilecektir. 6. Tıp merkezlerinde tam gün ya da kısmi süreli sözleşmeli olarak çalışan hekimler dışında örneğin muayenehanesi olan cerrahi branş hekimleri her hangi bir tıp merkezinde ameliyat yapamayacaktır. 7. Halen açılmış bulunan özel sağlık kuruluşları için ise kısaca geçiş dönemi kuralları şöyledir; a) Bütün sağlık kuruluşları bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren en geç altmış gün içinde sağlık çalışanlarına ait diplomaları ve tam gün çalıştıklarına dair sözleşmeleri il sağlık müdürlüklerine vereceklerdir. Aykırı davrananlara süreli faaliyet durdurma cezası verilecektir. b)Bütün sağlık kuruluşları bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren en geç altı ay içinde taslakta asgari tıbbi donanım ve sağlık çalışanı için öngörülen hükümlere uygunluk sağlamak zorundadırlar. Aksi halde faaliyetin durdurulması yaptırımı uygulanacaktır. c)Yine yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren en geç üç yıl içinde sağlık kuruluşlarının bu yönetmeliğe uygun olarak bir binaya taşınmak zorunda oldukları aksi halde kapatılacakları düzenlenmiştir. Uygun binaya geçmede de ilk defa açılacak sağlık kuruluşları için aranacak olan ön izin ve alan belirleme planlamaya ilişkin hükümler uygulanacaktır. d) Güzellik ve Estetik Amaçlı Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik uyarınca açılan güzellik merkezleri en geç bir yıl içinde güzellik salonu statüsüne dönüştürülecektir. , Güzellik salonlarında hekim bulunmayacak, tıbbi mahiyette işlem yapılmayacak ve tıbbi cihaz bulundurulmayacaktır Karşılaştırmalı Değerlendirme: 1. MADDE Taslağın 1. maddesinde amaç maddesi Yönetmeliğin amaç maddesinden bütünüyle farklı düzenlenmiştir. Taslakta yatırım planı, dengeli dağılım, kaynak israfı ve atıl kapasiteye yol açmamak, faaliyet alanına uygun olarak teşkilatlanma, yetişmiş insan gücü kriterleri, fiziki yap, tesis gibi yeni ölçütler üzerinden tıbbi donanım ve hizmet standartlarının tesis edilmesi, bunlara göre sağlık kuruluşlarının açılmasına, denetimlerine, kapatılmalarına ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi öngörülmektedir. özel Hastaneler Yönetmeliği'nin 21. amaç' başlıklı 1. maddesinde ise düzenlemenin amacı etkin, verimli ve kaliteli sağlık hizmeti sunulmasını sağlamak üzere, bütün özel hastanelerin tesis, hizmet ve personel standartlarının tespit edilmesine, sınıflandırılmasına, sınıflarının değiştirilmesine, amaca uygun olarak teşkilatlandırılmasına ve bunların açılmalarına, faaliyetlerine, kapanmalarına ve denetlenmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemek olarak ifade edilmiştir. özel hastaneler ile ilgili yatırım palanı, dengeli dağılım, kaynak israfı vb. ölçütlerin hiç birine yer verilmemiştir. Hali hazırda isteyen istediği yerde istediği kapasitede özel hastane açma olanağına sahiptir. 2. MADDE Taslağın 2. maddesinde kapsam, Yönetmeliğin 2. maddesine paralel olarak düzenlenmiştir. 3. MADDE Taslağın 3. maddesi dayanağı, Yönetmeliğin 3. maddesi ile paralel düzenlemiştir. 4. MADDE Taslağın 4. maddesinde tanımlar düzenlenmiştir. Ancak Yönetmelikte yer alan tanımların bazıları değiştirilmiş, bazı tanımlara ise ilk defa yer verilmiştir. Şöyle ki; Taslakta sağlık kuruluşu tanımında yer alan klinik, dispanser, tanı ve tedavi merkezi, vb isimler altında bölümü çıkarılmış, sadece poliklinik ve tıp merkezine yer verilmiştir. Yönetmelikte hekim tanımı varken bu çıkarılmış, yerine Taslakta Sağlık insan gücü/ Sağlık Çalışanı tanımına yer verilmiştir. Muayenehane tanımı çıkarılmıştır. Daha önce tıp dalı olarak tanımlanan kavram uzmanlık dalıolarak düzenlenmiştir. Ekip tanımı teknik inceleme ekibi olarak değiştirilmiş ancak içeriği benzer düzenlenmiştir. Taslakta Tam gün süreyle çalışma:Hizmet akitlerinde aksine hüküm bulunmaması kaydıyla sağlık çalışanının, bir sağlık kuruluşunda 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 63 üncü maddesi hükmü çerçevesinde belirlenen günlük çalışma süresini, olarak tanımlanmıştır. 5. MADDE - Sağlık Kuruluşlarının Türleri Taslakta sağlık kuruluşları türü poliklinik ve tıp merkezi olarak sayılmış, Yönetmelikteki muayenehane kavramı buraya alınmamıştır. Ayrıca Yönetmelikteki poliklinik ve muayenehanelerin birinci basamak, merkezlerin ise ikinci basamak olduğuna ilişkin düzenlemeye taslakta yer verilmemiştir. özel Hastaneler Yönetmeliği'nin 5. maddesinde ise özel hastane türleri, genel hastaneler ve özel dal hastaneleri olarak belirlenmiştir. 6. MADDE- Bu maddenin Yönmelikteki başlığı merkezler iken taslakta tıp merkezi olarak değiştirilmiştir. Yönetmelikte merkezler tıp merkezi, özel dal merkezi ve teşhis merkezi olarak üçe ayrılmıştır, Taslakta ise sadece tıp merkezi tanımına yer verilmiştir Yönetmelikte tıp merkezleri Asgari olarak bünyesinde iç hastalıkları, kadın hastalıkları ve doğum, çocuk sağlığı ve hastalıkları ve genel cerrahi tıp dallarında birer uzman hekim olmak üzere asgari dört uzmanlık dalında faaliyet gösteren ve bünyelerindeki bu uzmanlardan iç hastalıkları veya çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanlarından bir kadrolu hekim ile kadın hastalıkları ve doğum veya genel cerrahi tıp dallarında bir kadrolu hekim olmak üzere en az iki kadrolu uzman hekim çalıştıran, ağız ve diş sağlığı alanında hizmet vermek amacıyla en az bir diş ünitesi ve diş hekimi ile sürekli ve düzenli olarak gelişmiş donanım ve personel desteği ile 24 saat süre ile ayakta teşhis ve tedavi hizmeti sunan özel sağlık kuruluşlar olarak tanımlanmıştır. Taslakta ise tıp merkezleri; a)bünyesinde en az iki cerrahî ve iki dahilî uzmanlık dalı olmak üzere asgarî dört uzmanlık dalında birer uzman tabib tam gün süreyle çalışır. b) Faaliyette bulunduğu uzmanlık dalları ile bu uzmanlık dallarının gerekli kıldığı diğer uzmanlık dallarına ait bu Yönetmelikte ve eklerinde belirlenen diğer asgarî şartlar bulunmak zorundadır. c) En az üç ve en fazla on gözlem yatağı bulunur. Şeklinde tanımlanmıştır. Taslak ile sağlık kuruluşları içinde yer alan özel dal merkezi: Belirli bir yaş ve cins grubu hastalar ile belirli bir hastalığa tabi tutulanlara veya bir organ veya grubu hastalara yönelik hizmet vermek üzere, biri kadrolu olmak kaydıyla ilgili uzmanlık dalında en az iki uzman hekimin görev yaptığı gelişmiş donanım ve personel desteği ile ayakta teşhis ve tedavi hizmeti sunan özel sağlık kuruluşlarıdır. düzenlemesi ile teşhis merkezlerine ilişkin düzenlemelere yer verilmemiştir. böylece bu kuruluşlar ikinci basamak sağlık kuruluşları içinden çıkarılmıştır. Ayrıca diğer koşulların yanı sıra bir tıp merkezi açmak için kadrolu iki hekim bulundurma zorunluluğu en az dört ayrı uzmanlık dalından tam gün dört hekimin çalıştırılması şekline dönüştürülmüştür. özel Hastaneler Yönetmeliğinin 4 ve 5. maddeleri uyarınca genel hastane açmak için 10 yatak ve en az dört uzmanlık dalında kadrolu uzman hekim çalıştırmak yeterli görülmektedir. üstelik bu uzmanlık dallarının Taslakta olduğu gibi belli tıp dallarından olma zorunluluğuna da yer verilmemiştir. Dal Hastanesi açabilmek için ise en az 10 hasta yatağı ve ilgili uzmanlık dallarından kadrolu iki hekim ile bu uzmanlık dallarının gerektirdiği diğer uzmanlık dalları için en az bir kadrolu hekim çalıştırma yeterli görülmektedir. Taslakta ise özel dal merkezlerinin açılmasına izin verilmediği gibi tıp merkezi açıp zorunlu tutulan dört uzmanlık dalının yanı sıra hizmet verilecek özel dallar için ilave hekim çalıştırılması gerekmektedir. Bu durumda üç hekimle özel dal hastanesi açmak olanaklı iken tıp merkezi için ise en az eğer hizmet verilmek isten alan zorunlu tıp dallarından değil ise en az 5 ya da altı kadrolu tam gün hekimin çalışması gerekmektedir. 7. MADDE- Poliklinik Yönetmelikte polikliniklerin birbiriyle bağlantısı olmaksızın bir veya birden çok tıpta uzmanlık dalının ve veya genel pratisyenlik dalından en az iki hekimin hizmet verdiği sağlık kuruluşları olarak tanımlanmıştır. Taslakta ise poliklinikler için hizmet birimleri doğrudan birbiriyle bağlantılı en az üç tabip tarafından açılan sağlık kuruluşları olarak tanımlanmıştır. 8. MADDE- Yönetmelikte 8. maddede muyanehane düzenlenmektedir. Taslakta muyaenehane olmadığından tanımına da yer verilmemiştir. Taslağın 8. maddesinde Yönetmeliğin 9. maddesinde yer alan sağlık kuruluşu açmaya ve işletmeye yetkili kişiler düzenlenmiştir. Bu nedenle yönetmeliğin 9. maddesi ile taslağın 8. maddesi karşılaştırılacaktır. Yönetmelikte, poliklinikleri ve merkezleri belirtilen sayıda hekimin müştereken açabileceği düzenlenmiştir. Taslakta ise poliklinikleri belirtilen sayıda hekimin müştereken açabileceği, ancak tıp merkezlerini bir hekimin dahi açabilmesi öngörülmüştür. Ayrıca Yönetmelikte poliklinik ve merkezleri hekimler dışında; § 2368 sayılı Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına Dair Kanun hükümlerine göre aynı hakkı haiz olan Devlet memuru veya diğer kamu görevlisi statüsünde bulunan hekimler § ayrıca ortaklarının tamamı hekim veya uzman hekimlerin bulunduğu şirketler, § kamu yararına çalıştığına karar verilen ve tüzüğünde sağlık hizmeti sunumu ile ilgili düzenleme bulunan dernekler, § Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınmış olan ve kuruluş senedinde sağlık hizmeti sunumu ile ilgili düzenleme bulunan vakıflar § Kanunla kurulan kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları tarafından açılabilir ve işletilebilir denilmiştir. Taslakta ise bu düzenlemelerin hiç birine yer verilmemiş olup ayrıksı olarak poliklinik ortağı olan tabibin vefatı veya vesayet altına alınması halinde mirasçılarının mes'ul müdürü/müdürlerinin sorumluluğu altında işletilmesine en fazla beş yıl izin verilebileceği belirtilmiştir. Tıp merkezleri ile ilgili böyle bir düzenlemeye yer verilmemiştir. 9. MADDE- Taslağın bu maddesinde Sağlık Kuruluşlarının Planlanması düzenlenmiştir. Yönetmelikte sağlık kuruluşlarının planması ile ilgili bir düzenleme bulunmamaktadır. O nedenle taslaktaki düzenleme hakkında kısaca bilgi verilecektir. Taslakta maddenin başlangıcında; § kaynak israfı ve atıl kapasiteye yol açılmaması, § Yönetmelik kapsamındaki sağlık kuruluşları ile buralarda istihdam edilecek sağlık insan gücünün ülke genelinde dengeli dağılımı için, § demografik özellikler, halk sağlığının gerekleri, § meslekî nitelikleri ve/veya sayısına göre sağlık çalışanı hizmetine olan ihtiyaç, § teknoloji yoğunluklu tıbbî cihaz dağılımı ile faaliyette olanların gerçekleştirdikleri tıbbî işlemlerin niteliği ve sayısına göre yeni tıbbî hizmet birimi ilavesine ve sağlık çalışanı artırımına ihtiyaç olup olmadığı gibi kriterler dikkate alınmak suretiyle Bakanlıkça yatırım planlaması yapılacağı ve sağlık kuruluşlarına bu planlama doğrultusunda açılma izni verileceği belirtilmiştir. Taslak maddenin devamında yöntem düzenlenmiştir. Buna göre sağlık kuruluşu açılacak yerler Bakanlıkça her yılın Aralık ayında ilân edilecek, ilan edilen yerlere başvurunu fazla olması halinde başvurular arasında kura çekilecek, hiç başvuru yapılmayan yerlere ise isteyenlere yatırım için ön izin verilecektir. 10. MADDE Taslağın 10. maddesinde sağlık kuruluşunun açılacağı yerin belirlenmesine ilişkin yöntem düzenlenmiştir. Yönetmelikte ise yer seçimi konusunda özel bir düzenleme bulunmamaktadır. Taslakta Tıp merkezi binasının bulunduğu alanın, aşağıdaki şartlarda olması gerekir denilmiştir; a) Gürültü, hava ve su kirliliğine maruz olmaması, insan sağlığını olumsuz yönde etkileyecek endüstriyel kuruluşlar ile her türlü gayrisıhhî müesseselerden uzak olduğunun valilik tarafından yetkilendirilmiş merci raporu ile tespit edilmesi, b) Ulaşım şartları, ulaşım noktaları açısından uygun ve ulaşılabilir olduğunun İl Trafik Komisyonu veya Valiliğin yetkilendirdiği ilgili merciler raporu ile belgelenmiş bulunması. c) İmar mevzuatına uygun şekilde sağlık tesisi yapılabilecek alan olması. (2) Tıp merkezleri için hasta ve hasta yakınları ile sağlık kuruluşu çalışanının ihtiyacını karşılamak üzere, 01.07.1993 tarihli ve 21624 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Otopark Yönetmeliğinin değişik 5 inci maddesinin a/8. bendindeki ölçüye uygun otopark miktarının, engellilere ayrılanlar da dahil araç park yerlerinin, varsa parsel sınırından itibaren otopark rampasının, trafik akışının ve tesis kapasitesinin binanın onaylı mimarî projesinde sayısal değerleri ile birlikte belirtilmesi zorunludur. (3) Poliklinikler, bu maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendlerinde belirtilen alanlarda ve 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun 24 üncü maddesinde açılması yasak olarak gösterilenler haricindeki binalarda kurulur. Poliklinikler, otopark yönünden bu maddenin ikinci fıkrasındaki şarta uymak zorundadır. düzenlemesi yapılmışır. Hali hazırda bu koşullar özel Hastanelerin açılışında Yönetmelik'in yer seçimi' başlıklı 8. maddesinde taslakta tıp merkezleri için aranan c) İmar mevzuatına uygun şekilde sağlık tesisi yapılabilecek alan olması ve otoparka ilişkin koşul özel hastaneler için aranmamaktadır.. 11. MADDE Taslağın 11. maddesinde tıp merkezi açılmadan önce Bakanlıktan alınacak ön izine ilişkin koşullar düzenlenmiştir. Bir üst maddede düzenlenen koşulların sağlandığına ilişkin belgelerin incelenmesi sonucu uygun bulananlara merkezin inşa edileceği yere ilişkin ön izin belgesinin düzenleneceği, ayrıca inşa edilmiş bir binanın tıp merkezine dönüştürülmesi öncesi de aynı ön izin sürecinin işletileceği, ayrıca da ruhsat verilen binaya yönelik tadilatlar öncesin de ön izin zorunluluğu öngörülmektedir. 12. MADDE Taslağın 12. maddesinde tıp merkezi ve polikilinik olarak kullanılacak binaya ilişkin koşullar düzenlenmiştir. Yönetmelikten farklı olarak tıp merkezlerinin açılacağı binaların ahşap olmayacağı ve betonarme bina şeklinde tek başına ayrı bir bina olarak inşa edilmesi, içindeki her hangi bir bölümün başka bir amaçla kullanılmak üzere üçüncü kişilere kiralanamayacağı ya da devredilemeyeceği düzenlenmektedir. Tıp merkezlerinde sadece kafeterya kantin, berber ve lostra gibi birimlerin işletilebileceği belirtilmektedir. Poliklinikler yönünden ise ayrı bina koşulu aranmamakla birlikte, acil girişi ile poliklinik girişinin ayrı olması zorunluluğu getirilmektedir. 13. MADDE Başvuru için gereken belgeler yönetmeliğin 10. maddesinde sayılarak düzenlenmişken Taslağın 13. maddesinde uygunluk belgesi başvurusu için gereken belgeler başlığı altında ayrıntılı düzenleme yapılmamış Ek-1 olarak düzenlenen bölümdeki belgelerin isteneceği belirtilmiştir. Ek 1 olarak düzenlenen bölüme baktığımızda ise Yönetmelikten farklı olarak şu düzenlemelerin yer aldığını görüyoruz. Sağlık kuruluşunda ana uzmanlık dallarında çalışacak uzman tabiplerin tam gün süreyle çalıştığına dair sözleşme istenmekte ve diğer sağlık çalışanları içinde herhangi bir kamu kuruluşunda görev yapmadıklarına dair beyan istenmektedir. Böylece kamu kuruluşunda çalışan hekimlerin ve serbest çalışma hakkı olan diğer sağlık personelinin hiçbir biçimde özel sağlık kuruluşlarında çalışamayacağı düzenlenmektedir. Yine Yönetmelikte sağlık kuruluşunda çalışacak personelden çalışma uygunluk belgesi için aranan ilgili meslek kuruluşuna üyelik belgesi taslakta istenmemektedir. Ayrıca sağlık kuruluşlarından istihdamı zorunlu personelin EK.5 te düzenlendiği belirtilmekle birlikte Ek.5 taslakta yer almamaktadır. özel Hastaneler Yönetmeliği'nde başvuru için gereken belgeler 13. madde de sayılmış, ancak bu belgeler arasında uzman tabiplerin tam gün süreyle çalıştığına dair sözleşme örneğine ve diğer sağlık çalışanları içinde herhangi bir kamu kuruluşunda görev yapmadıklarına dair beyana yer verilmemiştir. Sadece mesul müdür ve mesul müdür yardımcılarının resmi veya özel herhangi bir başka işte çalışmadıklarını beyan eden dilekçe ve Tabip odası kayıt belgesi sunmaları şartı aranmıştır.
14. MADDE Taslağın 14.maddesinde uygunluk belgesi başvurusunun değerlendirilmesi düzenlenmiştir. Benzer düzenleme Yönetmeliğin 11. maddesinde yer almaktadır. Ancak Yönetmeliğin 11. maddesinde özel sağlık kuruluşlarının şube açmalarına ilişkin bir düzenleme yer almakta iken, taslakta şube açılışına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu nedenle açıkça izin veren bir düzenleme olmadığı için tıp merkezlerinin ve polikliniklerinin şube açamayacağı düşünülmektedir. 15. MADDE Taslağın 15. maddesinde sağlık kuruluşlarına uygunluk belgesi verilmeden önce ve faaliyetleri sırasında sağlık kuruluşunun yönetmeliğe uygunluğunu denetleyecek bir teknik inceleme ekibinin oluşumu düzenlenmektedir. Bu düzenlemelere göre, ekibin bu konuda görevli sağlık müdür yardımcısının başkanlığında, sağlık kuruluşu mimarisi konusunda tecrübesi olan ve kamuda görev yapan bir mimarın yanı sıra sağlık kuruluşunda hizmet verilecek uzmanlık dallarından hekimlerden oluşacağı düzenlenmiştir. Bu hekimlerin nereden seçileceği konusunda da ayrıntılı bir düzenleme bulunmakta olup, önceliğin bulunması halinde eğitim araştırma hastaneleri eğiticilerinden, yok ise devlet hastanelerinden ayrıca gerekirse üniversite hastaneleri öğretim üyelerinden, hatta aynı ilde bulunmaz ise en yakın illerden belirtilen sıralamaya göre görevlendirileceği düzenlenmiştir. Yönetmelikte ise sadece Cerrahi Müdahale Birimlerinde benzer bir düzenleme bulunmakta olup, diğer sağlık kuruluşları için bu ekibin nasıl oluşturulacağı konusunda bir ayrıntıya yer verilmemiştir. 16. MADDE Taslakta 16. maddede teknik inceleme ekibinin çalışma yöntemi düzenlenmiştir. 17. MADDE Taslağın 17. maddesinde mesul müdürün taşıması gereken nitelikler ve görevleri sayılmıştır. Benzer bir düzenleme Yönetmeliğin 12. maddesinde yer almaktadır. Taslağın Yönetmelikten farklı yönleri ise şunlardır; Taslakta mesul müdüre tam gün çalışma zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca mesul müdürlük yaptığı yer dışında herhangi bir özel ya da kamu sağlık kuruluşunda çalışamayacağı, muayenehane açamayacağı belirtilmiştir. 18. MADDE Taslağın 18. maddesinde sağlık kuruluşunda çalışacak hekimlere ilişkin düzenleme yapılmıştır, benzer düzenleme Yönetmeliğin 13. maddesinde yer almaktadır. Taslakta yönetmelikten farklı olarak, Sağlık kuruluşlarında hekimlerin tam gün süreyle çalışabilecekleri, tam gün çalıştıkları süre dışında muayenehanelerinde veyahut iki özel sağlık kurum ve kuruluşunda kısmi süreli olarak çalışabilecekleri düzenlenmiştir. Ayrıca Yönetmelikten farklı olarak araç gereçlerin sterilizasyonu ve dezenfeksiyonundan hekimlerin sorumlu olduğu belirtilmemiştir. Bu sorumluluğa taslağın mesul müdürün görevleri için 17. maddede yer verilmiştir. 19. MADDE Taslağın bu maddesinde diğer sağlık çalışanlarının çalışma belgesi Yönetmeliğin 14. maddesi ile paralel düzenlenmiştir. 20. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşlarında ek 5'te belirtilen ancak taslak ekinde yer almayan düzenlemelere göre bulundurulması zorunlu asgari sağlık personelinden herhangi birinin işten ayrılması halinde yapılacak bildirim işlemleri ve istihdam işlemleri düzenlenmektedir. Yönetmelikte ise çalıştırılması zorunlu hekimler dışında diğer personel ile ilgili benzeri bir düzenleme bulunmamaktadır. 21. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşunda görev yapan çalışanların kıyafet ve kimlik kartına yönelik düzenleme yapılmıştır, aynı nitelikte düzenlemeler Yönetmeliğin 33. maddesinde yer almaktadır. 22. MADDE Taslağın 22. maddesinde sağlık kuruluşlarında olması gereken zorunlu hizmet birimleri düzenlenmiştir. Ancak bu düzenlemeler taslak maddede yapılmamış ek.6 da belirtilen birimlerin bulundurulacağı belirtilmiştir. Benzeri düzenlemeler ise yönetmeliğin 16. maddesinde yapılmıştır. Ek 6 incelendiğinde ise Yönetmelikten farklı olan yönleri şunlardır; Yönetmelikte sadece cerrahi müdahale birimi bulunan sağlık kuruluşları için bir adet ameliyathane bulundurma koşulu getirilmişken, taslakta ise bütün sağlık kuruluşlarının en az iki ameliyathane bulundurması zorunlu tutulmaktadır. Taslakta ameliyathanenin fiziki koşullarına daha ayrıntılı yer verilmiş olup, büyüklüğü 20 m2'den 30 m2'ye çıkarılmıştır. Diğer hizmet birimleri de benzer biçimde düzenlenmiş olmakla birlikte, poliklinik muayene odası 6 m2'den 12 m2'ye çıkarılmış, acil odası 8 m2'den 12 m2'ye çıkarılmış, hasta gözlem odası ise 8 m2'den 7 m2'ye düşürülmüştür. Yönetmelikte hasta gözlem yatak sayıları en az 3-en fazla 8 olarak belirtilmişken taslakta bu yönde bir düzenlemeye yer verilmemiştir. özel hastaneler Yönetmeliği'nin Ameliyathane' başlıklı 24. maddesinde ise, özel hastanelerde, Cerrahi uzmanlık dallarının gerektirdiği en az iki adet ameliyat salonu ile uyandırma bölümü bulunması gerektiği, hasta yatak sayısı otuz ve altında olan ağız ve diş sağlığı dal hastaneleri ile göz hastalıkları dal hastanelerinde ise bir adet ameliyat salonunun yeterli olacağı düzenlenmiştir. Ayrıca gözlem ünitesinin yatak başına en az 6 m2 olması gerektiği düzenlenmiş, fakat acil ünitesinin alanına ilişkin bir düzenlemeye yer verilmemiştir. (madde 25/A) Taslakta dikkat çekici olan bir düzenleme ise laboratuar ve röntgen birimlerinde bir tuvalet bulunması zorunluluğu getirilmektedir, oysa ki bu düzenlemeye özel hastaneler yönetmeliğinde yer verilmemiş ve TTB tarafından dava konusu edilen eksikler için bu konuya da değinilmiştir. 23. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşunda bulunan merdiven,koridor ve asansöre yönelik ölçütler belirlenmiştir. Yönetmelikte bu nitelikte özel bir madde düzenlemesi olmamakla birlikte, cerrahi müdahale birimlerine yönelik düzenlemeler içinde özellikle 42 ve 43. maddelerde bazı hükümlere yer verilmiştir. 24. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşunun ısıtma, havalandırma ve aydınlatılması düzenlenmiştir. Yönetmeliğin 43. maddesinde merkezi ısıtma taslak ile pareleldir. Ancak taslakta, soğutma ve havalandırma ile hijyenik klima sistemi kurulması yeni bir düzenleme olarak getirilmektedir. 25. MADDE Taslağın bu maddesinde tuvalet, lavabo ve banyo ile kapılar düzenlenmiştir. Yönetmelikte sadece tuvalet ve lavabo bulundurulmasına ilişkin düzenleme bulunurken taslakta, kadınlar ve erkekler için ayrı ayrı ve yeterince tuvalet bulundurulması, ayrıca banyo bulundurma zorunluluğu getirilmiş ve kapı genişlikleri düzenlenmiştir. 26. MADDE Taslağın bu maddesinde tıbbi atıkların imhası ilgili yönetmeliğe atıf şeklinde düzenlenmiştir, oysa Yönetmelikte daha ayrıntılı bir düzenleme bulunmaktadır. 27. MADDE Taslağın bu maddesinde tıp merkezlerinin çalışma usulü Yönetmeliğin 26. maddesine parelel olarak düzenlenmiştir. Ancak Yönetmelikte ağız ve diş sağlığı hizmeti veren sağlık kuruluşları yönünden yapılan düzenlemeye taslak maddede yer verilmemiştir. Ayrıca Yönetmeliğin 27. maddesinde yer alan özel dal merkezlerinin çalışma usulüne ilişkin maddeye taslakta yer verilmemiştir. 28. MADDE Taslağın bu maddesinde polikliniklerin çalışma usulü Yönetmeliğin 28. maddesine paralel olarak düzenlenmiştir. Ancak Yönetmelik maddesinden farklı olarak polikliniklerin resmi mesai günlerinde en az 8 saat çalışmak zorunda oldukları belirtilmiştir. 29. MADDE Taslağın bu maddesinde tıp merkezlerinde cerrahi müdahale ve gözlem hizmetleri düzenlenmiştir, esasen Yönetmeliğin cerrahi müdahale ve gözlem hizmetlerine yönelik dağınık bir biçimde düzenlenmiş hükümleri ile paralellik göstermektedir. Ancak Yönetmelikte çalışma uygunluk belgesi bulunmayan cerrahların genelge ile düzenlenecek belli koşullar altında merkezde ameliyat yapmasına olanak sağlanmış iken, Taslakta böyle bir düzenlemeye yer verilmemiş olup, çalışma uygunluk belgesinin aranmaması sadece nöbetçi hekimler ile sınırlı tutulmuştur. 30. MADDE Taslağın bu maddesinde acil hizmetler ile ambulansa ilişkin hükümler yönetmeliğin 29 ve diğer konuya ilişkin maddeleri ile paralel hükümleri içermektedir. 31. MADDE Taslağın bu maddesinde laboratuar ve radyoloji hizmetleri, Yönetmeliğin 30 ve 31. maddelerine paralel olarak düzenlenmektedir. 32. MADDE Taslağın bu maddesinde tıp merkezlerindeki cerrahi müdahaleler ile sağlık kuruluşlarının tıbbi donanımının bir genelge ile düzenleneceği belirtilmiştir. Yönetmelikte ise cerrahi müdahale birimlerine ilişkin bazı temel düzenlemeler yer verildiği gibi bu alt düzenlemeler yapılırken bir bilim komisyonu oluşturulması ve bu komisyonun görüşlerinden yararlanılması öngörülmüştür. Taslakta hiçbir ayrıntıya yer verilmeksizin çıkarılacak olan genelgeye atıfta bulunulmakla yetinilmiştir. 33. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşunda bulundurulması gereken kayıt ve defterler Yönetmelikte bu yöndeki 46 ve devamı maddelerinde yer alan düzenlemeler paralel olarak düzenlenmiştir. Ancak Yönetmelikte kayıtların bilgisayar ortamında tutulmasının yazılı kayıt tutma zorunluluğunu kaldırmayacağı belirtilmişken, taslak düzenlemede bilgisayar ortamında kayıt tutmaya ilişkin ayrıntılı düzenleme yapılmıştır. Ancak bilgisayar ortamında tutulan kayıtlara ilişkin sistem güvenli ise yazılı kayıt sisteminin zorunlu olmadığı belirtilmiştir. Fakat güvenli kayıt sistemine ilişkin ayrıntılı düzenlemelere yer verilmemiştir. 34. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşunda rapor düzenlenmesine ilişkin usul Yönetmeliğin 47. maddesine paralel olarak düzenlenmiştir. 35. MADDE Bu maddede sağlık kuruluşlarının bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri düzenlenmiştir. Yönetmeliğin 58. maddesinde sağlık kuruluşlarının sadece kendi hastalarına yönelik bilgilendirme amaçlı materyal hazırlayabilecekleri belirtilmişken, taslakta topluma yönelik bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri yürütebilecekleri, ilan verebilecekleri, internet sitelerinde teşhis ve tedavi edici hizmetler dışında her türlü sağlık bilgisi verebilecekleri düzenlenmiştir. Topluma yönelik bilgilendirme ve tanıtım faaliyetlerine verilen onayın reklama izin verme niteliğinde olduğu düşünülmektedir. 36. MADDE Taslağın bu maddesinde sağlık kuruluşlarının kullanacakları isimlerin Türkçe olmasına yönelik ve isim kullanılmasın ilişkin diğer düzenlemelere yer verilmiştir. 37. MADDE Taslağın bu maddesinde, Yönetmeliğin 57. maddesine paralel olarak yasaklar düzenlenmiştir. Ancak Taslakta şube açmaya ilişkin hüküm olmadığından ve de kamu kurumlarında çalışan hekimlerin özel sağlık kuruluşlarında çalışmaması öngörüldüğünden Yönetmelikte bu konularda yer alan hükümler taslakta yer bulmamıştır. 39 ve 40. MADDE Bu maddelerde sağlık kuruluşunun bir kısmında ve tamamında faaliyetin geçici olarak durdurulması düzenlenmiştir. Yönetmelikte ise faaliyetin durdurulmasına ilişkin özel ayrıntılı madde düzenlemesi yerine EK -7 de düzenleme yapılma yoluna gidilmiştir. Taslakta ise belli başlı kapatma nedenleri sayılmış, ayrıntılar yine Ek-7'ye bırakılmıştır. Kapatma yetkisi Valiliğe ait olup Bakanlığa bilgi verilecektir. 41. MADDE Taslağın bu maddesinde uygunluk belgesinin geri alınması düzenlenmiştir. Yönetmelikte ise uygunluk belgesinin geri alınması yerine süresiz kapatma, bölüm kapatma veya oda kapatma gibi yaptırımlar öngörülmüştür. 42, 43,44,45. MADDELER. Bu maddelerde sağlık kuruluşunun devri, nakli, istisnalar, hasta hakları, müeyyideler esasen Yönetmeliğe paralel bir biçimde düzenlenmiştir. Ancak Taslakta sağlık kuruluşunun naklinde de açılışta aranan ön izin ve diğer işlemlerin aranacağı belirtilmiştir. 46. MADDE Taslağın bu maddesi Ayakta Teşhis ve Tedavi Kuruluşları Yönetmeliği ile Güzellik ve Estetik Amaçlı sağlık kuruluşları hakkında Yönetmeliğin yürürlükten kaldırılmasını düzenlemektedir. EK MADDE 1-2-3 ve GEÇİCİ MADDE 1-2-3-4-5-6 Bu maddelerde açılmış sağlık kuruluşlarına ilişkin geçiş dönemi hükümleri yer almaktadır. özetle; 1- Bütün sağlık kuruluşları bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren en geç altmış gün içinde sağlık çalışanlarına ait diplomaları ve tam gün çalıştıklarına dair sözleşmeleri il sağlık müdürlüklerine vereceklerdir. Aykırı davrananlara süreli faaliyet durdurma cezası verilecektir. Bütün sağlık kuruluşları bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren en geç altı ay içinde taslakta asgari tıbbi donanım ve sağlık çalışanı için öngörülen hükümlere uygunluk sağlamak zorundadırlar. Aksi halde faaliyetin durdurulması yaptırımı uygulanır. 2- Yine yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren en geç üç yıl içinde sağlık kuruluşlarının bu yönetmeliğe uygun olarak bir binaya taşınmak zorunda oldukları aksi halde kapatılacakları düzenlenmiştir. Uygun binaya geçmede de ilk defa açılacak sağlık kuruluşları için aranacak olan ön izin ve alan belirleme planlamaya ilişkin hükümler uygulanacaktır. 3- Güzellik ve Estetik Amaçlı Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik uyarınca açılan güzellik merkezleri en geç bir yıl içinde güzellik salonu statüsüne dönüştürülecektir. ,Güzellik merkezlerinde verilen sağlık hizmetleri ise tıp merkezleri bünyesinde ilgisine göre dermatoloji ya da PREC uzmanları tarafından verilecektir. Güzellik salonlarında hekim bulunmayacak, tıbbi mahiyette işlem yapılmayacak ve tıbbi cihaz bulundurulmayacaktır, aksi davranışlara kabahatler kanununda yer alan hükümler uygulanacaktır. Ancak suçların kanuniliği ilkesi kabahatler kanununda bu nitelikte bir kabahat öngörülmediğinden yönetmelikte öngörülen fillerin Kanun kapsamında değerlendirilemeyeceği düşünülmektedir. 47 VE 48. MADDELER Bu maddeler yürürlük ve yürütmeye ilişkindir. Yönetmeliğin yayımı tarihinde yürürlüğe gireceğini ve Bakanlığın yürüteceğini düzenlemektedir. Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |