Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Metin Karaşahin ile Reklam Yaratıcıları Üzerine Metin Karaşahin ile Reklam Yaratıcıları Üzerine [/b]
5 Şubat 2004 Reklam Yaratıcıları Derneği (RYD) Başkanı, Metin Karaşahin ile reklam yaratıcısı kimliği ve kariyeri hakkında konuştuk. Metin Bey öncelikle reklam yaratıcısı kimdir, kısaca bilgi verir misiniz ?
Reklam yaratıcısı, pazarlama ve strateji ekipleri tarafından tanımlanan iletişim problemini çözmek için en etkili mesajı bulan ve bu mesajı en güçlü şekilde ifade eden iletişim uzmanlarıdır. Reklam yaratıcıları, James Webb Youngın "Eski unsurların yeni birleşiminden başka bir şey değildir" dediği yaratıcı fikri bulan ve bu fikri reklama dönüştüren kişilerdir. Mesleki olarak ise reklam yaratıcıları; reklam yaratıcı yönetmeni, reklam sanat yönetmeni, reklam yazarı ve grafikerlerdir. Reklam Yaratıcıları Derneği ve üye profili hakkında bilgi verir misiniz ?
Reklam Yaratıcıları Derneği (RYD), 1989 yılında reklam ajanslarında çalışan reklam yazarları tarafından Reklam Yazarları Derneği adıyla kuruldu. 2001 yılında gerçekleştirilen Genel Kurul ile derneğin adı Reklam Yaratıcıları Derneği oldu ve tüm reklam yaratıcılarını içine alacak şekilde yeniden yapılandı. Reklam sektöründe çalışan reklam yazarları, reklam sanat yönetmenleri ve grafikerlerin üye olduğu RYD, 396 üyesiyle reklam sektöründe sadece çalışanların üye olabildiği tek ve en geniş yapılanmadır.
RYDnin amacı, reklam sektöründe çalışan reklam yaratım yönetmenleri, reklam yazarları, reklam sanat yönetmenleri ve reklam grafikerlerinin güçlerini birleştirerek ve bir reklamcı bilinci yaratarak, meslek çıkarlarını korumak; aralarında mesleki bir dayanışma oluşturarak, bilgi, deneyim ve düşünce alışverişinde bulunabilmeleri için olanak sağlayarak "reklamcılık" düzeylerinin yükselmesi için çaba göstermek ve çalışma koşullarının iyileştirilmesini sağlayıcı girişimlerde bulunmaktır. RYD tarafından düzenlenen Copy Break yarışması hakkında bilgi verir misiniz ?
Copy Break; ‘Yoğun iş temposu içerisinde soluk almak ve farklı şeyler yaratarak keyifli bir performans denemesi yapmak isteyen reklam yaratıcıları ile sektöre yeni girmiş ya da henüz sektöre adım atamamış reklam yaratıcılarının kendilerini gösterme fırsatı bulabilecekleri bir yarışma olarak, 1998 yılından beri düzenlenmektedir.
15 Ocak 2003 tarihinde Copy Breakin 50. yarışması da tamamlandı ve yarışma formatı yeniden düzenlenerek 15 Mayıs 2003te tekrar başladı.
Copy Break yarışmalarında, sadece sosyal sorumluluk projeleri konu olarak alınıyor ve mutlaka bir sivil toplum kuruluşuyla işbirliği yapılıyor. Copy Breakte hazırlanan her çalışma, işbirliği yaptığımız sivil toplum kuruluşuna ait oluyor ve diledikleri zaman bu çalışmaları kampanyalarında kullanabiliyorlar.
Copy Breakte dereceye giren çalışmalar, sivil toplum kuruluşları ve medya ile işbirliği doğrultusunda yayınlanma şansı buluyor ve böylece reklam yaratıcıları, yaratıcılıklarını kullanarak sosyal bir fayda da üretiyorlar.
Herkesin kabul ettiği gibi, reklamcılığın temel unsuru ‘Yaratıcılık ve esas oyuncuları da ‘Reklam Yaratıcılarıdır. Bu yarışmanın da, sektöre yeni reklam yaratıcıları kazandırdığını ve sektördeki reklam yaratıcılarının performanslarını sınayıp geliştirdikleri bir etkinlik olduğunu düşünürsek, sektör için çok önemli bir işlevi üstlendiğini de rahatlıkla söyleyebiliriz. Copy Break, her geçen gün artan bir destek ve ilgi ile karşılaşıyor. Örneğin, ustamız Ersin Salman başkanlığındaki jürimizde, Haluk Mesci, Haydar Ergülen, Zeynep Karafakioğlu, Hulki Aktunç, Oğuzhan Akay, Serdar Benli, Bahadır Bayrıl gibi bir çok usta reklam yaratıcısı yer alıyor. Bunun dışında, Milliyet, Adel Kalemcilik/Johann Faber, Eczacıbaşı Sağlık Hizmetleri, Bilge Adam, İntertoy, TNN.NET, Rota Yayıncılık, Reklamcılık Vakfı, Türkiye Yayıncılar Birliği, Visual Türkiye gibi değerli sponsorlarımız, dereceye giren reklam yaratıcılarına çeşitli ödüller vererek bizi destekliyorlar. Türkiye'de kuruluşların reklam ve markaya yeterince doğru ve yeterli bütçe ayırdığını düşünüyor musunuz ?
Marka yatırımı sadece reklam harcamalarıyla sınırlı olan bir yatırım değildir. Her türlü iletişim kanalını kullanmak ve marka değerlerini oluşturmak için iletişim sürecinin tamamını değerlendirmek gerekir. Yani, sadece bir dönem için ayrılan bütçe ile girişilen reklam kampanyası, marka yaratmak ve yaşatmak için yeterli değildir kuşkusuz. Bunu özellikle belirtmek istememin nedeni, reklam harcaması yapan her reklamverenin, marka yaratmak ve yaşatmak için gereğini yaptığını düşünme yanılgısına düşmemesi gerektiğini vurgulamaktı. Evet, Türkiyede iyi reklam bütçeleri harcayan reklamverenler var ancak, marka yaratmak için doğru stratejilerle, entegre iletişim planları yapan reklamveren sayısı maalesef çok değil. Reklamcılık alanında reklam yaratıcısı olarak çalışmak isteyen kişiler için gereken minimum eğitim, tecrübe, bilgi ve beceri düzeyi nedir ?
Reklam yaratıcısı olmak için iletişim ve özellikle de reklamcılık bölümünde okumak elbette çok önemli bir avantaj ancak, sektör ortalamalarına baktığımızda, reklam yaratıcısı olmak için bu bölümlerde okumanın şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Tecrübe ve bilgi çok önemli tabi. Deneyim ve reklam yaratabilecek bilgiye sahip olmadığınızda, yaratıcılığınız başka şeyler yaratmanıza yarayabilir ancak, reklam yaratmanız için yeterli olmayacaktır. Genel olarak bir reklam yaratıcısının tipik bir işgününü anlatır mısınız ?
Reklam yaratıcısının tipik bir işgünü olmadığını düşünüyorum, ancak tipik bir yaratma süreci olabilir. Zira, reklam yaratıcıları, önlerine bir brief geldiği anda güne başlarlar ve o brief ile gelen iş bitmediği sürece gün de bitmez. Reklam yaratım süreci ve bu süreçte reklam yaratıcısının yapması gerekenler hakkında bilgi verir misiniz ?
1- İletişim sorunu ve gereksinimlerinin tanımlanması
2- Reklamı yaratılacak ürün ya da hizmet hakkında, rakipler, pazar, hedef kitle vb. hakkında elde edebileceğimiz her türlü bilginin biraraya getirilmesi.
3- Fikrin aranması (Daha önce de tanımladığım gibi; yaratıcı fikir, eski unsurların biraraya getirilmesiyle ortaya çıkan yeni bir birleşimdir. Yani, 2. aşamada elde edilen ve birbiriyle ilgisiz gibi görünen tüm bilgiler arasında kimsenin göremediği bir ilişkinin kurulması ve yeni bir birleşimin ortaya çıkarılması.)
4- Her şeyin unutulması. Bu aşama fikrin damıtılması aşamasıdır ve üzerinde yoğunlaştığınız her şeyi bir kenara bırakıp başka şeylerle ilgilenmeyi gerektirir.
5- Fikrin ortaya çıkarılması ve eyleme dönüştürülmesi. Yani, gereksiz ayrıntı ve bilgi parçalarından arınmış, damıtılmış bilgiyle hazır bekleyen zihnimizin kapılarını açarak fikrin ortaya çıkmasını, yaratıcı işe ve uygulamalara dönüşmesini sağlamak. Internet ve açıkhava reklamları, reklam yaratıcısı mesleğini nasıl değiştirdi ?
Reklam yaratıcısı kullanacağı her mecranın yeteneklerini ve gerekliliklerini çok iyi bilmek durumundadır. Yani, açıkhava reklamlarının tüketiciyle karşı karşıya kaldığında işlevini yerine getirebilmesi için, o reklamın söyleyeceği şeyi en güçlü ve hızlı şekilde söyleyebilmesini sağlamak, reklam yaratıcısının öncelikli sorunudur. Internet'te ise durum bundan farklı değil, hareket noktası olarak. Yani, Internet'in tüm olanakları ve tüm yeteneklerini bilmek gerektiği kadar, tüm olanaksızlıkları ve sınırları da iyi bilmek gerekiyor. Bir reklam filmi senaryosu yazar gibi banner fikri geliştirirseniz, buna ne Internet altyapısı izin verir, ne Internet yayıncıları, ne de Internet kullanıcıları. Internet'te reklamı sadece standart banner boyutlarıyla düşünen reklam yaratıcısı Internet'i tabi ki etkili kullanamaz. Ancak, bu fırsatların farkında olan bir reklam yaratıcısı da, yaratıcılığını en güzel sergileyebileceği mecralardan birinin de Internet olduğunu çok iyi bilir. Reklam yaratıcısı olarak kariyer yapmak isteyen kişilere önerileriniz nelerdir?
İlk önerim "Reklam okumaya başlayın!" olacak. Reklamı okumayan, reklamı tüketmeyen, reklamı analiz edemeyen hiç kimse, reklam yaratıcısı olamaz. İkinci önerim ise "Ne bulursanız okumaya başlayın!" olacak. Bugün biriktirdiğiniz en küçük bir bilgi kırıntısı bile, reklam yaratma sürecinizde değerli bir sermaye olarak fikrinizi zenginleştirecektir. Son önerim ise "Deneyim kazanın!" olacak. Beyninizi, fikrinizi, bilgileri nasıl kullanacağınızı, sorunların nasıl tanımlandığını ve çözüldüğünü öğrenmenin en kolay yolu, yüzlerce hatta binlerce problemi bizzat çözemeseniz bile çözüm süreçlerinde yer almanız olacaktır. Deneyim kazanmak için size sunulan hiç bir fırsatı kaçırmayın, koşulları ne olursa olsun. Sorularımızı cevapladığınız için teşekkür ederiz.
Bu Kategorideki Son 5 Yazı
İpek Aşkın ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine
Manolya Küçükkınacı ile Bilişim ve İnsan Kaynakları Üzerine
Buket Besen ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine
Ebru Çalım ile Halkla İlişkiler Alanında Kariyer Üzerine
Gül Yücel ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine İnsan Kaynakları Kategorisindeki Tüm Yazılar »» Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |