Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Halkla İlişkiler Danışmanlığı Alanında Kariyer Üzerine Halkla İlişkiler Danışmanlığı Alanında Kariyer Üzerine
1 Eylül 2003 Alesta Halkla İlişkiler Pazarlama ve İletişim Danışmanı Bora Alçı ile Halkla İlişkiler Danışmanlığı ve kariyer hakkında konuştuk. Bora Bey Alesta hakkında bilgi verir misiniz ?
Alesta genç bir şirket. Kuruluşu ancak 3 yıl geriye gidiyor. Alesta'nın kurucuları ve bugünkü ortakları profesyonel yaşamdan, yani masanın diğer yanından sektördeki hizmet boşluğunu doldurmak üzere yola çıktılar. Bu boşluk, hizmet verilen müşterinin günlük işini yeteri kadar anlayamadan, yani "business oriented" bakamamaktan kaynaklanan ve birikimsiz insan kaynaklarının yetenekleri ile sınırlanmış palyetif çözümler/hizmetler üretmek olarak tanımlanabilir. Alesta'nın en güçlü olduğu nokta işte tam burada ortaya çıkıyor: Alesta, yalnızca iletişim alanında değil, işin özü olan pazarlama, satış, finans, insan kaynakları gibi diğer alanlardaki toplam birikimlerini, müşterinin stratejiik hedeflerine yönelik olarak üretilecek iletişim çalışmalarına yansıtır. "İş"i bilerek hareket eder. Yaratıcılığı ve uygulamayı birer stratejik enstruman olarak ele alır. Bugün Alesta bu sayede kendi sektörlerinin önemli temsilcisi olan şirketlere hizmet veriyor. Müşterilerinin arasında, Volkswagen binek ve ticari araçlar, Filiz Makarna, Barilla, Fa, Taft, Schauma, Vital, Uni Kalem, İzmir Fuarı ve Bileşim Araştırma şirketi bulunmaktadır. Alesta, iki temel yapı içinde bu müşterilere hizmet vermektedir: (1) İletişim ve pazarlama danışmanlığı (stratejilerin oluşturulduğu ve şekillendirildiği bölüm) ve (2) Halkla İlşkiler (her
türlü PR plan ve uygulamalarının yürütüldüğü bölüm) Halkla İlişkiler Danışmanı kimdir. Danışmanlık şirketlerinin faaliyet alanları nelerdir ?
Sektörde bunun için, daha çok "stratejik iletişim danışmanı" ünvanı
kullanılıyor. Bu aslında gerçekten görevi çok iyi ifade eden 3 kelimeden oluşuyor. Bunlardan ilki olan "stratejik" kelimesi, danışmanın müşterinin "iş"ine içeriden bir gözle bakması ve iş hedeflerinin iletişim planlarına aktarımını yapabilmesi gerekir. Danışmanın toplamdaki görevi, itibar yönetimidir. Yani şirketin yürütmekte olduğu faaliyetlerinin, sosyal paydaşları nezdinde etkin iletişimini yönetmektir. İkinci kelime olan "iletişim" uygulamanın zemin bulduğu alandır. Danışman'ın iletişim alanındaki tüm uygulama alanlarında donanımlı olması beklenir. Belirli bir iletişim hedefini
gerçekleştirebilmek için hangi iletişim araçlarına (PR, reklam, web, vs) gerek duyulabileceğini belirlemesi ve bunlara yönelik yaratıcı çözümler üretmesi gerekir. Son kelime olan "danışman" ise, belli bir birikimi ve tecrübeyi simgeler. Danışmanın, alanında yetkin olabilmesi ve yekinliğini net bir şekilde ortaya koyabilmesi önemlidir. Halkla İlişkiler Danışmanlık şirketlerindeki temel işler ve bu
işler için gereken minumum eğitim, tecrübe, bilgi ve beceri düzeyi nedir ?
Halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı alanında temelde üç değişik
pozisyon bulunur. Bunlar (1) Müşteri ilişkileri, (2) Danışmanlık ve
stratejik planlama/yaratım, (3) Uygulama
Bu üç bölüm için de değişmez temel beceriler şunlardır: güçlü
kişilerarası iletişim yeteneği, çözüm odaklılık, yaratıcılık, zaman
yönetimi, sunum becerileri, ikna becerileri. Bunun dışında her bölüm
için özel yetenekler gerekir. Temel pozisyonlar olarak sıralayacak olur
isek Alesta'daki yapılanma şu şekildedir: Müşteri İlişkileri Yönetimi,
Basınla İlişkiler Yönetimi, Organizasyon ve Uygulama Yönetimi, İletişim ve Pazarlama Danışmanlığı. Yeni iletişim ortamları halkla ilişkiler danışmanlarının
faaliyetlerini ne ölçüde değiştirmiştir ?
İletişim alanındaki değişimler üç başlıkta inceleyecek olursak bu soruya şu şekilde yanıt vermek yerinde olur. 1. Müşterinin/tükecinin medya izleme alışkanlıklarındaki değişimler,
2. İletişim ortamındaki kirlenme, 3. İletişim araçlarındaki çeşitlenme.
Tüm bu faktörlerin ortak olarak işaret ettiği temel bir konu vardır.
Yapılacak olan iletişim çalışmasının tüketicinin dikkatini çekecek
yaratıcılıkta bir içerikte ve ortamda sunulması. Bu durum, kendini
tekrar etmeyen ve ilginç ancak stratejik hedeflerle örtüşen projeler
üretme zorunluluğunu getiriyor. Bunun ötesinde, fikirlerin yeni
olmasının ötesinde uygulama içindeki çeşitlilik de öne çıkıyor. Bir
iletişim konseptinin çeşitli iletişim araçlarında farklılaşan ancak
bütünsel olarak birbiri ile uyumlu ve tutarlı mesajlar verecek şekilde
uygulanması gerekiyor. Ülkemizde firmaların halkla ilişkiler alanında danışman kuruluşlardan beklentileri nelerdir. Bu beklentileri danışman kurumlar ne ölçüde karşılayabilmektedir ?
Firmaların temel beklentileri öncelikle stratejik bir bakış açısı.
Firmalar yalnızca iletişim ya da halkla ilişkiler yapmak için değil,
stratejik hedefleriyle örtüşen ve iş sonuçlarına doğrudan etki eden
iletişim yapmak istiyorlar. Bunun ötesinde yaratıcılık, uygulama
kalitesi gibi unsurlar da çok önemli ancak hala elle tutulamayan
unsurların ajans-müşteri ilişkisinde önemini koruduğunu da belirtmek
gerekir. Bunların en önde geleni, ajans-müşteri arasında kurulan kimya
yada elektrik diyebiliriz. Bu beklentilerin sektör tarafından ne şekilde karşılandığını söyleyebilmek geröekten güç ancak şunu açıkça
söyleyebiliriz ki, Türkiye'deki Halkla İlişkiler sektörü ABD ve Avrupa
ile karşılaştırıldığında hala emekleme sürecindedir diyebiliriz.
Geçtiğimiz 10 yıl içinde bu alanda önemli gelişmeler kaydedildiyse de
hala gidilecek uzun bir yolun olduğunu ilave etmek gerekir. Türkiye,
Stratejik iletişim danışmanlığı alanında hala kendi know-how'ını
üretemiyor ve yurtdışındaki know-how'a / modellere bağımlı yaşıyor. Biz
Alesta olarak, birçok değişik disiplindeki tecrübe ve birikimlerimizi
yarattığımız özgün iletişim ve pazarlama modellerimize aktardık. Şu
anda, kendi alanında ilk olan ve tamamen özgün metodolojiler ve
modellerle çalışıyoruz. Bunların arasında bir iletişim audit'i olan
MIRRORS, stratejik iletişim planlamasına NLP unsurlarının ilave edildiği CORPORATE-CV, şirket içi iletişim ve kültür geliştirmeye yönelik ADVOCATOR'ı sayabiliriz. Pazarlama alanında ise 360 derece pazarlama danışmanlığı yaklaşımıyla, pazarlama planlaması alanında BIZ-RULER, marka yaratma alanında BRAND-CV, Pazarlama rekabet stratejileri geliştirirken BİZ-WAR, Pazarlama planının etkinliğini ölçümleme ve performans yönetimi alanında BİZ-ASSESS modellerimizle müşterilerimize hizmet veriyoruz. Firmaların Internet ortamında kendilerini doğru tanıttıklarını, müşterileri ve iş ortakları ile iyi iletişim kurabildiklerini düşünüyor musunuz ?
Bu konuda Türkiye genel bir engele sahip. Bu da Internet kullanım
oranının gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında oldukça düşük olması. Bu
durum, birçok firmanın Internet'i ciddi bir iletişim aracı olarak
algılamasını engelliyor.
Alesta, Internet'in bugün itibariyle bir ana iletişim aracı olmaktan çok bir destekleyici mecra olarak kullanılmasını öneriyor. Bu durum tabiki, sektörlere ve müşteri/tüketici hedef kitle tanımlamalarına göre
farklılık gösterebiliyor. Ancak Internet şirketlerine önerimiz yeni
ekonomi kurallarının eski ekonomiden tamamen bağımsız olmadığından yola
çıkarak eski ve yeniyi harmanlayan çözümler üretmeleri. Bir diğer konu
ise Internet'in sunduğu ve diğer mecraların sunamadığı avantajlar üzerine yeni ve yaratıcı fikirler, uygulamalar getirmeleri sanırız ki,
Internet'in tercihinde etkin olurdu. Sorularımızı yanıtladığınız için teşekkür ederiz.
Bu Kategorideki Son 5 Yazı
İpek Aşkın ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine
Manolya Küçükkınacı ile Bilişim ve İnsan Kaynakları Üzerine
Buket Besen ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine
Ebru Çalım ile Halkla İlişkiler Alanında Kariyer Üzerine
Gül Yücel ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine İnsan Kaynakları Kategorisindeki Tüm Yazılar »» Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |