Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14-08-2008, 11:08 PM   #3 (permalink)
nurhanza
Yüzbaşı
 
nurhanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nov 2006
Bulunduğu yer: tekirdağ,Çerkezköy
Mesajlar: 662
Tesekkür: 29
269 Mesajinıza toplam 773 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
nurhanza has a spectacular aura aboutnurhanza has a spectacular aura aboutnurhanza has a spectacular aura about
Standart Ynt: küresel pazarlama

ULUSLARARASI PAZARLARA NİÇİN YÖNELMELİ?
Eğer firmanın üretim kapasitesi tümüyle kullanılmıyorsa veya kapasite artırma olanağı varsa uluslararası pazarlara açılmak toplam satış ve karın artmasını sağlayacaktır.
Kapasite kullanımının artması ayrıca birim maliyetlerini düşürmek sureti ile birim karının da artması ile sonuçlanacaktır.
Eğer uluslararası pazarlar iç piyasadan hızlı gelişiyorsa firmanın büyüme hızı da artacaktır.
İç piyasa satışları mevsimlik oynamalar gösteriyorsa durgun sezonlarda ihracat yoluyla üretim dengeli ve hale getirilebilir.
Çeşitli dış pazarlara yönelmek firmanın iç piyasadaki rizikosunu azaltacaktır. Firma, iç piyasada talebin düşmesi veya rakiplerin faaliyetlerinden ötürü aleyhine meydana gelebilecek değişikliklerden daha az etkilenecektir.
Yüksek bir gümrük duvarı ile korunan iç piyasanın dışına çıkmak ve dinamik bir rekabet ortamı ile karşılaşmak firmayı ve ürünlerini daha çağdaş ve verimli hale getirecek, bu iç pazardaki başarısına da katkıda bulunacaktır.
Geçmişte mevzuat, ihraç ürünü üreten kuruluşun ihracat gelirinin yarısı kadar dövizi ihtiyaçlarının ithalatında kullanmasına olanak tanımaktaydı. Uluslararası pazarlara yönelik üretici acil hammadde, makine ve aksam ihtiyaçlarını döviz darboğazı şartlarında bile dışarıdan sağlayabilmek ve sadece iç piyasada varlık gösterebilen rakibinden Uluslararası pazarlara açılmak firmayı geleceğin getireceği koşullara hazırlayacaktır. Türkiye bir gün Avrupa Birliği'ne katıldığında yabancı pazarlarda açılan olanaklardan en çok o pazarlara önceden girmiş kuruluşlar yararlanacaktır. Gene AB üyeliği sonucu Türk piyasasına yabancı ürünler kolayca girebilir duruma gelip de Türk firmalarının iç piyasa payları azalınca, dış pazarlara önceden açılmış firmalar bu düşüşü dışarıdaki pazar paylarını artırıp kısmen veya tamamen dengeleyebileceklerdir.
YAPITIN AMAÇ VE BÖLÜMLERİ
Uluslararası pazarlamada başarılı olabilmenin önemli bir koşulu bu konunun eğitimini yaygınlaştırmaktır. Ticaret liseleri, üniversite ve akademilerle, firma içi eğitim programlarında konu ele alınmalı ve gereken uzman kadrolar yetiştirilmelidir. Umudumuz "Uluslararası Pazarlama"nın bu çabaya bir katkıda bulunmasıdır.
ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ
ULUSLARARASI PAZARLAMA VE ÇAĞDAŞ PAZARLAMA ANLAYIŞI
• Firmaların uluslararası pazarlama faaliyetlerine katılma dereceleri
• Tamamen iç pazara dönük firmalar
• Yurtdışı pazarlanma faaliyetlerini süreksiz bir biçimde sürdüren firmalar
• Uluslar arası pazarlama faaliyetleri sürekli ve düzenli sürdüren firmalar
• Pazarlama faaliyetlerini evrensel boyutlarda sürdüren firmalar
• Firmaların uluslar arası pazarlama faaliyetlerine katılma derecelerinin pazarlama faaliyetlerinin niteliği üzerindeki etkileri
İHRACAT PAZARLAMASI, ULUSLARARASI PAZARLAMA, BAZI ÖNEMLİ TANIMLAR
Uluslararası Pazarlama" (International Marketing) ile aslında uluslararası veya çokuluslu firmaların (international, multinational or global companies) pazarlama faaliyetleri tanımlanmalıdır. Bu firmalar görüldüğü gibi ihracat aşamasını aşmış, yurtiçi-yurtdışı pazar ayrımı gözetmeyen dev kuruluşlardır. Bununla birlikte, ihracatı toplam satışlar içinde önemli bir paya ulaşmış, hatta sadece yurtdışı pazarlar için üretim yapan çeşitli dış pazarlarda faaliyet gösteren üçüncü gruptaki firmalar içinde. uluslararası veya evrensel pazarlama terimi kullanılabilir. Çünkü bunlar da yeterince evrensel bir görüş açısına salı ip olmuşlardır.
Öte yandan hemen belirtelim ki yurtiçi pazarlamacıların uluslar arası pazarlamaya geçildiğinde farklı olan kullanılan pazarlama vasıtaları değil, bunların nitelik ve düzeyini belirleyen pazar çevresidir. Başka bir ifade ile pazarlama prensip ve vasıtaları evrenseldir. Örneğin bir fiyat-miktar ilişkisi her ortamda geçerliliğini korur. Temel pazarlama araştırma kavram ve yöntemleri her pazarda kullanılabilir. Bu nedenle. çoğu zaman uluslararası pazarlamanın yurtiçi pazarlamadan farklı olmadığı pazarlamacının yurtiçi bilgi ve tecrübesinin uluslararası faaliyetleri yürütmek için yeterli olduğu öne sürülür.
Ne var ki, pazarlama prensip ve vasıtalarının evrenselliğine dayanan bu görüşü savunanlar önemli bir noktayı gözden kaçırırlar. Her ne kadar bir iç pazarda da çeşitli müşteri grupları, helerogen bir yapı mevcutsa da, yurtdışı pazarlar arasında öylesine önemli farklar vardır ki, bunlar uluslararası pazarlamaya ayrı bir disiplin olma özelliğini kolayca kazandırır.
Ayrıca örneğin, ihracatı düzenleyen mevzuat da, ihracatçı farklı bir bilgi ve tecrübeye sahip olmasını gerektirir.
Nihayet uluslararası pazarlama ve "Uluslararası Ticaret" (International Trade) arasında da önemli bir fark vardır. Bu nedenle eşanlamlı olarak kullanılmamaları gerekir. Uluslararası ticaret ve uluslararası mübadele birbirine daha yakın kavramlardır. Örnek olarak Uluslararası Kahve Örgütü verilebilir (International Coffee Organization). Bu örgüt alıcı satıcıları karşı karşıya getirir. Kahvenin uluslararasındaki mübadelesi kolaylaştırır. Ancak hiçbir zaman tekil bir firma gibi belirli bir markanın tutundurulması için çaba sarf etmez. Pazarlama sorunları uluslararası pazarlamada genellikle fonksiyonel değil yönetimsel bir yaklaşım ele alınır ve incelenir. Nitekim, çoğunlukla gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin hacmi ile uluslararası ticaret hacmi birbirine eşit değildir.
Birçok uluslararası pazarlama faaliyetleri uluslararası istatistiklerde yer almaz. Çünkü bunların bir bölümü ulusal sınırları aşmaz. Örnek olarak Türkiye'de televizyon üreten ve bunu Türkiye pazarına satan bir Alman firmasının uluslararası pazarlama faaliyeti verilebilir
__________________
Neoglance Derneği -nurhanza
nurhanza isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla