Ynt: ABBAS GÜÇLÜ Yazıyor... Türkiye yabancı dil sorununu çözdü!
Milli Eğitim Bakanlığı, hemen her konuda müthiş performans gösteriyor. Okuma yazma oranlarından okulöncesi eğitime, meslek liselerinden OKS, ÖSS, SBS’ye kadar hemen her konuda müthiş ilerlemeler kaydetti. Kişi başına düşen öğretmen sayısı arttı. Eğitimin kalitesi yükseldi. MEB’e ayrılan ödenekler ve yeni yapılan okullar TC tarihinde hiç görülmeyen noktalara ulaştı. Tıpkı tüm zamanların en büyük kampanyaları gibi.
Çelik yönetimindeki Milli Eğitim Bakanlığı’nın her şeyi yapmaya muktedir olduğunu biliyordum ama bu kadarını başaracağına, rüyamda görsem inanmazdım.
Anadolu liselerinde yabancı dili kaldırdığında kendisini eleştirmiştik. Meğerse büyük haksızlık etmişiz. Anadolu liselerindeki birkaç yüz bin öğrenciye yabancı dil öğretemezken, 20 milyon öğrenciye nasıl öğreteceksiniz diyenler de halt etmiş.
Çelik ve arkadaşları büyük bir mucizeye daha imza attı. Öğrencilerimiz, düne kadar, 10 yıla yakın bir süre yabancı dil eğitimi görüp sokakta gördüğü bir yabancıyla iki kelime konuşamıyordu. Ama artık o günler geride kaldı.
En önemlisi de, Çelik döneminde yabancı dil konusunda gösterdiğimiz üstün başarı, Fen ve Matematik’te gösterilen gelişmeyi solda sıfır bıraktı.
Peki, bütün bunları nereden çıkardık? MEB’in bu yıl gerçekleştirdiği Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarından. Yani devletin resmi rakamlarından.
Sınav sonuçları genelde iyi analiz edilmez. Oysa her şey onlar da gizlidir. Veliler hâlâ SBS puanları niye azaldı, niye çoğaldı diye ahkâm keseceklerine, MEB’in gerçekleştirdiği bu göz kamaştırıcı başarıyı alkışlasınlar.
İşte size çok çarpıcı istatistikler:
Yaklaşık birer milyon öğrencinin girdiği 6 ve 7. sınıf SBS’lerde 5 ayrı testten sorular soruldu. 6’lara 80, 7’lere de 90 soru yöneltildi.
Şimdi sıkı durun; 6’larda 19 Türkçe sorusunda Türkiye ortalaması 10.9, 16 Matematik sorusunda 4.59, 16 Fen sorusunda 4.78, 16 Sosyal’de ise 7.3. Yani öğrenciler her iki Türkçe sorusundan birini, her dört Matematik ve Fen sorusundan birini, her beş sosyal sorusundan ancak ikisini yaparken, en yüksek performansı Yabancı Dil’de gösterdi. Yabancı Dil’de Türkiye ortalaması 13 soruda 7.16. Yani yüzde 50’nin çok üzerinde. Buna başarı denmez de ne denir? 7. sınıflarda da durum farklı değil, en yüksek başarı ortalaması yine yabancı dilde.
Türkiye’nin çok kısa bir sürede öğrencilerini her iki yabancı dil sorusundan birini çözecek noktaya getirmesi çok önemli bir başarıdır. 7.5 milyon vatandaşımızın okuma yazma bile bilmediği bir ortamda, özellikle İngilizce konusunda gelinen bu nokta takdire şayandır. Umarım gerçekten de yabancı dil bizim için bir kabus omaktan çıkar. Bizler bunun sıkıntısını çok yaşadık.Şimdiki öğrencilerin bu konuda bizden şanslı olmaları sevindirici..Önemli olan da sınavlardaki başarıdan ziyade ,bunu pratiğe dökebilmek. |