22-05-2010, 09:41 AM
|
#8 (permalink)
|
Binbaşı
Üyelik tarihi: Nov 2008
Mesajlar: 1,040
Tesekkür: 355
1,090 Mesajinıza toplam 4,974 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak Alıntı: sebastin Nickli Üyeden Alıntı
merhaba arkadaşlar.
ben ortalama 10 yıldır sürekli hizmet sektöründe görev almaktayım. lakin hizmet sektörü dendiği zaman her iki tarafın da durumu ele alınmalı bence.
neden diye soracak olursanız şayet;
çalışmış olduğum bu 10 yıllık süreç içerisinde öyle çok durumla karşı karşıya kaldım ki, duysanız gerçekten şaşarsınız.
insanoğlunun bitmek tükenmek bilmeyen istek ve arzularıyla beraber duymuş olduğu hazımsızlık artık hat safahada yer almakta. bahsettikleriniz bir hizmet sektörü için doğru gereçler, ancak bir de bir de hizmet sektörü olarak hizmet görecek kişilerin de durumu ele alındığında, ortaya karmakarışık bir durum çıkıyor.
ben işimde profesyonel olduğumu söyleyemem ancak iyi bir müşteride her zaman iyi bir izlenim ve şirket adına iyi bir vizyon oluşturmak konusunda elimden gelen çabayı sonuna kadar göstermeye çalıştığıma inanıyorum. buna rağmen hala da anlam veremediğim tuhaf olaylarla karşılaşıyorum.
öncelikle, Türk ticaret kanunlarında yer almayan "MÜŞTERİ HER ZAMAN HER YERDE HAKLIDIR" cümlesi, özellikle de biz türk vatandaşına hiç de iyi gelmemekte, aksine, bir millet olarak toplumumuzun ne kadar duyarsız ve ne kadar bencil olduğunu apaçık ortaya koymaktadır. yıllardır tanıdığım, bildiğim sürekli müşterim olan birçok kişi, umulmadık zamanda ve umulmadık yerlerde bu dayanağa başvurarak, kendini bir kral ilan edermişcesine çalışanın üzerinde hüküm süremeye çalışıp haklarını aramakta ve faturasını da çalışanın üzerine yükleyerek kendisinin her yerde haklı olduğunu tekrar ilan edermiş gibi bir çeşit müşteri havalarına girmektedir. bununla beraber samimi olduğunuz ve sürekli müşteriniz olan birçok kişi de birtakım yüzsüzlüklerini de ortaya koyarak sizden elinizden gelenin kat be kat fazlasını istemekte, sizi zora koşmakta, yapamayacağınızı belirttiğiniz halde de tavır almaktan geri durmamaktadır. buna benzer ve daha da öte durumlara karşı karşıya gelmiş biri olarak size bunun gibi çok durumlardan bahsedebilirim.
sosyal hayatta bir müşteri ve iş hayatında da hizmet sektörü çalışanı olarak, "müşteri her zaman haklıdır" ibaresini sonuna kadar kınıyorum.
beni yanlış anlamanızı istemem. inanın bana, sırf bu ibare yüzünden kendini bir halt sanan pek muhterem birkaç müşteri sayesinde bir iş arkadaşımızın suçsuz yere işten atıldığını bile gördüm. bu sebepten ötürü bu ibareyi ve bu ibare çerçevesi içerisinde kendini sınırsız haklara sahip gören o mevcut kitleyi kınıyorum.
bu sadece bir görüş ve paylaşımdır arkadaşlar. sakın üzerinize alınmayın. bunu sizler de düşünerek analiz edin ve hayata bir de bu şekilde bakın diye sizinle görüşümü paylaşıyorum.
saygılar diliyorum. |
kesınlıkle katılıorum.bende hızmet sekterunde yaklaşık 5 yıldır calışan bırı olarak ve onde gelen sektorlerden bırısı olmasına ragmen kesınlıkle gelen muşterıler bazens aygı sınırlarını zorluyor...yanı tek taraflı olarak bakmamak lazım olaya.. |
Offline
| |