04-05-2010, 01:11 PM
|
#1 (permalink)
|
Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 145,988
Tesekkür: 45
92 Mesajinıza toplam 143 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Emniyet kemerlerinizi takin ve taktirin Emniyet kemerlerinizi takin ve taktirin
10 Saniyenizi ayirin, hayatinizi güvence altina alin Ayiracaginiz zaman sizin ve sevdiklerinizin hayatlarini kurtarabilir
50 km/saat süratle bir kaza yaptiginizda, sadece 0.015 saniye sonra hava yastiklariniz tam sismis ve emniyet kemeriniz ise aktif gergiyle sizi koltugunuza sabitlemis olacaktir. Bu durumda yaralanmadan bir kaç saniye içinde aracinizdan rahatça inebilirsiniz.
Ama - kaza anindan 0.14 saniye sonra eger arka camin önünde herhangi bir sey birakmissaniz ki bu sadece 2 kg agirliginda bir ajanda bile olabilir, bu ajanda siz durdugunuz halde o hala 50 km/saat hizla seyahat etmeye devam ettigi için 40 kg dan fazla bir agirlikla kafaniza çarpacaktir. Araciniza sizin can güvenliginiz için konmus olan hava yastiklari ve aktif gergili emniyet kemerleri siz araç içinde gerekli tedbirleri almadiginiz sürece yeterli olmayabilir.
Esyalarinizi bagajda veya koltuk arkasinda tasiyin, tasittirin.
çocuklarinizi otomobilinizin her zaman arka koltuguna ve emniyet kemerleri takili bir sekilde oturtunuz. Yaslari küçük olan çocuklar mutlaka kendileri için özel olarak üretilen araç koltuklarina oturtulmali ve kemerleri siki olarak takilmalidir.
50 km/saat bir hizla meydana gelen kazada 4 yasindaki bir çocuk öne dogru 400 kg.lik bir agirliga esit güçte savrulur (Bu küçük bir filin agirligina esittir).
Dogru olarak araç koltuguna baglanan çocuklarin kazalarin %75 hiç zarar görmedikleri ve büyük kazalarda ise % 67 korunduklari tespit edilmistir. Buna karsilik ailelerin % 80 'inin çocuklarini koltuga bagladigi fakat bunun ise % 50 ile 70 arasinda yanlis yapildigi ve çocuklarin gevsek baglandigi tespit edilmistir. çocuk koltuklarinin büyük bir kisminin da çocuklar için küçük oldugu belirlenmistir.
çocuk koltugu alirken lütfen dogru seçimi yapmak için yetkililerden yardim aliniz. çocugunuzu koltuk üreticisinin talimatlarina göre yerlestiriniz ve baglayiniz.
Aracinizla seyahat ettiginizi ve önde giden araç ani durdugu için sert bir fren yaptiginizi düsünün. Arkanizdan gelen sürücü sizin kadar ani fren yapamaz ve size arkadan çarpar ise basiniz beklemedigi bu darbe yüzünden hizla geriye gidecek ve darbe sona erdigi anda ise ayni hizla öne dogru ilerleyecektir. Bu duruma whiplash adi verilir. Bu durum kisaca akselerasyon ve ters akselerasyon yasayan boynunuzda olusan enerji transferidir. Boyun kaslariniz böyle bir darbeyi ememez ve kaslarda gerilme ile kemiklerde, damarlarda ve sinirlerde hasara yol açabilir. Bu durumun olusmasi için sadece 10 km/saat hizla bir çarpisma yeterlidir.
Bu tür kazalarin en sik görülen yaralanma türü whiplashtir. Arka baslik dogru olarak ayarlanmayan araçlardaki bu sekilde olusan kazalarin % 95'inde kisiler boyun zedelenmesine maruz kalmistir.
Daha yüksek süratlerde olusan arkadan çarpma durumlarinda boyun kirilmalari en çok olusan durumlardandir.
Aracinizin basliklarini üst noktasinin bas seviyenizin üst noktasina gelecek seviyede ayarlayiniz ve buna üsenmeyin.
Araçta oturan herkesin emniyet kemeri takmasi artik tüm Avrupa'da benimsenmistir. Bunun sebebi ise araçlarda meydana gelen kazalarda emniyet kemerlerinin hayat koruyucu özelligidir. Emniyet kemeri sadece önde oturanlarin degil ayrica arkada oturanlarinda takmasi gereken bir donanimdir.
50 km/saat hizla olusan bir kazada arka koltukta oturan bir yetiskin 3.5 ton agirlikla öne savrulur, bu bir filin agirligidir. Hayati tehlike sadece öne firlayan yolcuda degil ayni zamanda çarpacagi sürücü veya önde oturan yolcuda da olacaktir. 3.5 ton agirlikla ön koltuga çarpan yolcu ön koltugu kiracak ve öndeki yolcu, aracin gögüs kismi ile koltugunun üzerine çikmis bir filin agirligi arasinda sikismis etkisi ile karsi karsiya kalacaktir.
Emniyet kemerlerinizi takin ve taktirin ! Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |
Offline
| |