Lokomotif İcadını yalnız Merthyr-Tydvil Firması kabul etti (1804), fakat bu
büyük bir yarar sağlamadı. Araç, beygirin yerini tutmasına tutuyordu ama, ne
ondan daha hızlı gidebiliyor, ne de güven verebiliyordu. Perdahlı bir yüzey
üzerinde tekerlekli araçla taşıma, ancak hafif yükler için mümkündü. Çünkü belli
bir ağırlık aşılınca, kayma yapıyordu. Mühendisler bu sakıncayı giderici çareler
aramaya koyuldular. Bu yoğun çalışmalar, kömürün buharlı araçla taşınması işinin
gerçek bir ihtiyaç halini aldığını ispatlamaktadır. Trevithick ve
Vivian, artık rahatça lokomotif diyebileceğimiz bu makinenin tekerleklerine
çıkıntılar işlemeyi önerdiler. 1811'de John Blenkinsop (1783-1831), ray ve
tekerlekleri bir dişli bindirmelik şeklinde imal etmenin gerektiğini ileri
sürdü. 1812'de William Chapman (1749-1832), lokomotifi bir yana koyup yol
boyunca sabit makineler kurmak, böylece yükü kablolarla ve bu makineler
aracılığıyla çekmek gerektiği fikrini ortaya attı. 1813'te Brunton daha da saçma
bir fikri, tekerleği bir yana atıp lokomotife atınki gibi ayaklar takılması
gerektiğini savunmaya koyuldu. İşin garibi bunları dinleyenler hatta taraftar
olanlar da çıktı.Sonunda havadan sözler etmektense rayda kayma işinin ne
olduğunu anlamak için deneyler yapmayı düşünen biri ortaya çıktı: Bu Wylam maden
ocaklarında mühendis olan William Hedley idi. Lokomotife belli bir ağırlık
verildiğinde tekerleğin raya yapıştığını ve kayma yapmadığını gözlemledi. Bunun
üzerine Hedley, bütün ağırlığın yük çekmeye harcanması için çift dingilli bir
lokomotif inşa ederek, bu aracın ağır yük taşımaya elverişli olduğunu ispatladı.
Hedley'in lokomotifinin Wylam'da, Blenkinsop'unki Middleton'da başarıyla
işleyince yeni yük taşıma aracı dikkati çekmeye başladı. Makineyi görmek için
koşanlardan çoğu mühendis ve teknisyenlerdi Bunlardan biri de Killing-worth
taşkömürü ocaklarında teknisyen olan Stephenson idi. Wylam'da 9 Haziran
1781'de doğan George Stephenson'un çocukluğu yoksulluk içinde geçmişti, önce
çobanlık yapmış yedi ile on bir yaşları arasında, tarım işçisi olmuştu. Bir süre
sonra da babasının çalıştığı maden ocağına kazancı olarak girdi. Görevi, başka
birkaç işçiyle birlikte ocağa kömür atmaktan başka bir şey değildi. Buharlı
makineye karşı büyük ilgi duymuş ve işleyişini incelemişti. Bu arada aracın
değerini takdir etmekle kalmayıp kusurlarını bulmuş, bunları gidermenin
çarelerini araştırmaya koyulmuştu, işte çalışmaları bu safhaya vardığında bu
konuyla ilgili bilgisinin çok yetersiz olduğunu anladı. Sıfırdan
başlaması ve çok şey öğrenmesi gerektiğini itiraf etmek cahil kişilerde büyük
bir zekâ belirtisidir. Bu tekniğin temeli olan bilimi iyice incelemeden ve
sindirmeden en o ıfoV Kir teknik aelisme yöntemi ya da bir yenilik ileri
sürmenin doğru olmayacağını düşünmesi mucit için takdire değer bir davranıştır.
Stephenson 18 yaşında okuma yazma öğrenmeye koyuldu. Sonra da gece
kurslarına yazılarak matematik, fizik ve mekanik öğrenmeye başladı. Böylece
kendi kendini yetiştiren mucitlerin en önemlilerinden birisi oldu. Halk diliyle
yazılmış birkaç bilim kitabı okuyup bir konu hakkında az çok bilgi edindiler mi
bilgiçlik taslayan insanlara günümüzde de rastlarız.Stephenson da bu
kuralın dışında kalmadı, ama çok zeki bir insan olduğundan Newton mekaniğini
yıkmaya varan tasarıları hakkında hayallere kapılmadan önce, yıkmayı kurduğu
mekaniği köklü bir şekilde bilmesi gerektiğini anladı. Hemen oğlunun okul
kitaplarına sarıldı. Onu, kendisi gibi cahil kalmaması için koleje göndermişti.
Kendisi de onun aracılığıyla kolej derslerini izlemeye koyuldu. Newcastle'daki
Felsefe ve Edebiyat Derneğinin seminerlerine de katılıyordu. 1820'den başlayarak
Edinburg Üniversitesine giden oğlunun teşvikiyle de onunla birlikte
üniversitenin kurslarını izlemeye koyuldu. Bilimsel eğitimi, teknik
yeteneklerinin düzeyine yükseldikçe mucit dehası meydana çıkmakta ve şeflerinin
dikkatini çekmekteydi. O kadar ki, 1814'te Hedley'in makinesiyle ilgilenip bir
benzerini Killingworth'da imal etmeyi önerdiğinde, madende artık bir işçiden çok
bir mühendis olarak çalışmaktaydı. Stephenson ilk lokomotifini aynı yıl imal
etti. Bu, 4 tekerleğin üzerinde monte edilmiş yatay duran bir silindirdi, iki
yanında, bir manivela aracılığıyla tekerlekleri çeviren pistonların işleticisi
iki ufak silindir daha bulunmaktaydı. 1816'da Stephenson bu prototipi
geliştirdi. Tekerleklerin uyumlu gidişini sağlamak için bunları, birleştirici
bir devrim koluna bağladı ve ocağın çekimini artırmak için silindirden çıkan
buharın bir bacayla dışarıya atılmasını sağladı. 1817'de yeni bir model sundu.
Bunda kazan, bir basmatulumba aracılığıyla sürekli olarak su almaktaydı. 70 ton
yükle dolu vagonları 8-10 km. hızla götüren bu son lokomotif Killing-worth
demiryolunda on yıl hizmet gördü. Bu başarı Stephenson'un madenden ayrılıp bir
lokomotif fabrikası kurmasına yetecek kadar büyüktü ve mucit 1822'de
Newcastle'da fabrika açtı. İlk önemli siparişini 1825'te aldı:
Newcastle'ın güneyinde, birbirinden 39 km. uzakta bulunan Stockton-Darlington
şehirleri arasındaki demiryolu için üç lokomotif... Hat büyük bir törenle
açıldı. 90 ton yük alıp saatte 20 km. hızla gidecek olan lokomotife 'resmi
zevatı' ve müzikçileri taşıması için bir de vagon bağlandı. İlk yolcu treniydi
bu. Treni atlıların izlemesine karar verilmişti, ama o dönemde 40 km. gibi
inanılmayacak bir hızla bayırı inerek atları pes ettirdi.
Siyaset, Bilim Ve Tarih Bilinci (Doğan Özlem )The Benefits Of TreesEnerji TasarrufuAlternatif Ucuz Enerji KaynaklarıErozyonun Tanımı Ve ÇeşitleriDünyamızın HareketleriDoğalgazDeve KuşlarıTeknolojik CellatlarımızKüresel IsınmaÇimento İşkolu Ve SorunlarıAtmosferin Başlıca Gaz KirleticileriNükleer EnerjiYapay KristallerHyrogen Fuel The Fuel Of FutureKentiçi Ulaşımı Ve Çevre SorunlarıPrcı HakkındaÇevre Kirliliği Ve SonuçlarıSivil SavunmaUluslararası Hukuk Ve Çevre Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |