29-12-2008, 11:36 AM
|
#1 (permalink)
|
Albay
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Yelkenli Amerika'yı
izlemekte gecikmedi: İlk düzenli vapur seferi 1818'de, İngiltere-İrlanda
arasında başladı. Kesinlikle bilinmiyor ama, halk bu yeniliğe kaygı ve
duraksamalı bir dönemden sonra alışabilmiş olmalı. Çünkü bu topraklarda göl ya
da ırmak söz konusu değildi. Kapalı da olsa bir deniz yolculuğuydu bu ve denizin
şakası olmazdı Gerçekten, buharlı gemiyle yolculuk konusunda kaygılar
büsbütün giderilmiş değildi. Makinelere olan güvensizlikten ötürü araçların
ancak göllerde ya da iç denizlerde işletilebileceğine inanılıyordu. Kaldı ki
yanar maddeler (A.B.D.' de odun, İngiltere'de kömür) öyle çok yer tutuyordu ki,
şilep olarak kullanılması verimli olamazdı. '(1900'lerde bu gemiler saatte
beygirgücü başına 750 gr. kömür yakıyorlardı; 1830'dakiler ise 6
kilo.)'Atlas okyanusunu geçmeyi deneyen ve başaran ilk buharlı gemi.
Amerikan yapısı Savannah oldu (1819). Yelkenleri de vardı ve ancak onların
yardımıyla Liverpool'a varabildi. Buharlı gemiler yelkenleri uzun zaman
atamadılar. Gariptir; hızlarını makinelerinden çok yelkenlerinin gelişmişliğine
borçluydular. Sözgelişi, Fransız buharlısı Sphinx (1829), 160 beygirlik bir
makineye sahip olduğu halde 13 km.'lik hızı makinesinden çok yelkenlerine
bağlıydı. Buhara karşı sürdürülen çekingenlik 1838'de İngiliz buharlısı
"Great Western"in, Bristol-New York arasında düzenli seferlere başladığı gün
daha belirli şekilde ortaya çıktı. Great Western, 1.775 tonluk ve 111 yolcu
alabilecek büyüklükte güzel bir tekne olmakla birlikte, sadece 7 yolcuyla yola
çıktı. Şunu da hemen kaydedelim güçlü bir rakip görününce yelkenli
kendini toparlamak ve miskince yerinde saymalarından vazgeçmek zorunluluğunu
duymuştu. Yenilerin XIV. Louis zamanının gösterişli yelkenlileriyle ortak bir
yönü yoktu. Ön ve arkasında köşkleri bulunmadığı gibi, yaldız boyalarla süslü
tahta oymalara da sahip değildi. Teknisyenler estetik kaygıları büsbütün bir
yana atmışlar, D. Bernoulli ve Euler'in çalışmalarına dayanarak gemiye gelişmiş
bir hidrodinamik şekil verip rüzgârın güç ve yönüne karşı gereğince donatmaktan
başka bir şey düşünmemişlerdi. XIX. yüzyılın başlarında Çin, Hindistan
ve Amerika ile ticaretin birden hızlanması, işlerin gidişine değişik bir yön
verdi. Afyon, çay, altın ve buna benzer değerli ticaret mallarının, denizleri
dolduran savaş gemileri yüzünden gideceği yere hızla taşınması, yani onlardan
kaçırılması gerekiyordu. Böyle bir ihtiyaç baş gösterince Amerikalı mühendisler
hiç bir dönemde benzeri görülmemiş güzellikte büyük ve hızlı yelken gemileri
inşa ettiler. Bunlar boyları enlerinin 6-8 katı olan 6.5 m. yükseklikte, üç ya
da beş yelken taşıyan dev gemilerdi. Great Republic (1853) 99 m. olup 5.800
metre karelik yelkenleriyle saatte 28 km. gidiyordu. Lightning (1855), saatte 34
km. yapıyordu. Buharlı gemiler bu hızı ancak 1885'te Etruria transatlantiği
sayesinde aşabildiler 1849'daysa Hong-Kong'dan Londra'ya çayı, Avustralya'dan
tahılları ve Şili'den gübreleri, Avrupa'ya bu yelken gemileri taşıyordu.
Armatörlerin cömertliğiyle kırbaçlanan deniz kurtlarının yönetimindeki
bu mükemmel araçların karşısında buharlıların durumu güçsüz görünüyordu. Ama
onlarında gittikçe gelişmekte, büyük tonajlara ve hıza uygun oldukları
anlaşılmaktaydı. Buna karşılık yelkenliler mükemmelliklerinin doruğuna
varmışlardı ve oradan öteye gitmeleri imkânsızdı. Yüzyılın ortalarına
doğru gerçekleştirilen yeni bir gelişmeden her iki rakip de yararlandılar, ikisi
de madenle inşa edilmeye başlandı. 1838'in Great Western'i tahtadandı. Birkaç
yıl sonra meydana getirilen Great Britain ve 1857'de çağın en büyük gemisi, ünlü
Great Eastern demirden yapıldı. Bu gemi bugün bile muazzam bir tekne olarak
kabul edilecek boydaydı. 19.000 ton geliyor, 4.000 yolcu ve 6.000 ton yük
taşıyordu. Boyu 211 metreydi. Beş bacası ve altı yelken direği vardı.
Çarklarının çapıysa 17 m. olup her biri 185 ton geliyordu. Makine ve
yelkenlerinin yardımıyla saatte 24 km. hızla gitmekteydi. Bu mükemmellik yine de
armatörlerini iflâstan kurtaramadı. Çünkü araç çağına göre çok ileriydi. Her
seferinde 4.000 yolcu bulması imkânsızdı. Taşıdığı yüke gelince yelkenliler hem
onun kadar hızlı hem de daha ucuzdular. Sözün kısası, 1850 yıllarında
yelkenlilerin toplam tonajı 10.000.000 ton olduğu halde buharlınınki 750.000'di.
Yani yüzde 40'a karşı yüzde 3 oran, 1870'te yüzde 16'ya karşı 3'e, 1885'teyse
1'e karşı Ve düştü. Rekabet uzun sürmüş ve yelkenlinin gözden düşüşü ancak
1870'ten sonra olmuştu. Bunun nedeni de yeni bir elemanın Watt makinesinin
lehine işe karışmış olmasıydı: Pervane icat edilmişti.
Siyaset, Bilim Ve Tarih Bilinci (Doğan Özlem )The Benefits Of TreesEnerji TasarrufuAlternatif Ucuz Enerji KaynaklarıErozyonun Tanımı Ve ÇeşitleriDünyamızın HareketleriDoğalgazDeve KuşlarıTeknolojik CellatlarımızKüresel IsınmaÇimento İşkolu Ve SorunlarıAtmosferin Başlıca Gaz KirleticileriNükleer EnerjiYapay KristallerHyrogen Fuel The Fuel Of FutureKentiçi Ulaşımı Ve Çevre SorunlarıPrcı HakkındaÇevre Kirliliği Ve SonuçlarıSivil SavunmaUluslararası Hukuk Ve Çevre Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |
Offline
| |