Birinci görüşe göre, sürünün 'V şeklinde
uçmasının amacı enerji tasarrufudur. Bu uçuş şekli ile öncelikle en öndeki kuş,
bir arkadaki kuşa gelecek rüzgarı ve hava direncini engeller ve daha az enerji
sarf etmesini sağlar. Bunun bir başka örneği de
takım
yarışlarında birbiri arkasına saklanarak giden ve sık sık en öndekini değiştiren
yarışmacılarda da görülür. Araba yarışlarında da arkadaki araba öndekine mümkün
olduğunca yaklaşarak, onun kestiği rüzgar ve hava akımının avantajı ile daha az
yakıt harcamayı amaçlar. Bu şekilde uçan kuşlarda da sık sık en öndeki liderin
değiştiği ileri sürülmektedir. Yine bu görüşe göre, öndeki kuş kanadını
çırptığında, kanadının ucunda bir hava boşluğu, yani bir girdap yaratır,
arkadaki kuş buraya yükselen havayı kanatlarının altında bularak ve daha az
enerji sarf ederek yüksekliğini muhafaza eder. Bu kuşun hareketinden de bir
arkadaki kuş faydalanır. Bu uçuş şeklinin daha ziyade büyük kuşlarda
görülmesinin nedeni de bunların büyük kanatları ile yarattıkları hava
hareketinin büyüklüğü ve arkadaki kuşun işine yarayabilmesidir. 70'li
yıllarda yapılan bir araştırma sonucunda, 25 kuşluk bir filonun bu şekilde
uçarak, uçuş mesafesini yüzde 75 artırabildiği ileri sürülmüştür. Ancak bu
teoriye göre her kuşun öndeki ile aynı mesafe ve açıda uçması ve senkronize yani
eş zamanlı kanat çırpması gerekir ki, bu, gerçekte mümkün değildir.
İkinci bir görüşe göre ise, kuşların gözleri başlarının yanındadır,
dolayısıyla tam önlerini göremezler. Bu uçuş şekli ile sürünün fertlerinin
birbirini görerek, kaybolmadan bir arada kalması sağlanır. Bu görüşe karşı
olanlar ise kuşların geceleri de uçtuklarını, bu nedenle öndeki kuşu görmenin
önemli olmadığını zaten sürüyü kuşların bağırışlarının bir arada tuttuğunu ileri
sürüyorlar.Çok basit gibi görülen bu olayın bile sebebi tam öğrenilmiş
değil, belki de görüşlerin bileşimi, yani hepsi doğru. Kuşlar konuşabilseler de
anlatsalar!
Ü-V-Y-ZŞ-T-USP-RN-O-ÖMJ-K-LH-I-İGE-FC-Ç-DBAY-ZU-Ü-VŞ-TSP-RO-ÖN