TİCARETTE MANİPULASYONİş Dünyası ile İlgili Cd'ler ve Satış Pazarlama TİCARETTE MANİPULASYON Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Manipulasyon...
Manipulasyon tekniklerinin üzerimize fırlatıldığı
temel araç medyadır. Medya dediğiniz şey bir avuç
insanın toplumun çoğunluğunu etkilemek için kullandığı
araçların bütünüdür üstüne birde size para ödetirler.
Peki, bu manipulasyon dediğin şey nasıl yapılıyor
Serdar hoca derseniz, teknik terimlere kaçmadan basitçe
... ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Satış Pazarlama telkin cd indir izle İstanbul Satış Pazarlama nerededir kimdir Satış Pazarlama çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Satış Pazarlama hipnoz Satış Pazarlama olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Satış Pazarlama hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Satış Pazarlama kuantum düşünce kitap haberi |
|
03-07-2007, 09:10 AM
|
#1 (permalink)
| Guest | TİCARETTE MANİPULASYON Manipulasyon...
Manipulasyon tekniklerinin üzerimize fırlatıldığı
temel araç medyadır. Medya dediğiniz şey bir avuç
insanın toplumun çoğunluğunu etkilemek için kullandığı
araçların bütünüdür üstüne birde size para ödetirler.
Peki, bu manipulasyon dediğin şey nasıl yapılıyor
Serdar hoca derseniz, teknik terimlere kaçmadan basitçe
açıklamaya çalışayım.
Öncelikle sizi etkilemek isteyenler sizin dikkatinizi
çekerler. Bu dikkat çekme bazen bildik yöntemlerle
olur, normalde hiç alışık olmadığı bir olay veya
görüntüyle karşılaşan insanin tüm dikkati onu
kandıracak kaynağa yönelir. Gökdelene çarpan
uçaklar, İstiklal caddesinde yürüyen eli sopalı başı
sarıklı siyah giysili adamlar veya ünlü bir şarkıcının
jet ski ile denizde kaybolması gibi ilginç olaylar
kullanılır. Veyahut o zamana kadar maço bildiğiniz bir
adam kafasında saçma bir perukla karşınıza çıkarsa
ister istemez bakarsınız.
Bunların dışında birde gizli dikkat çekme teknikleri
vardır. İltifat etme bunlardan biridir. Her insan
kendini önemli görmeyi ve poh pohlanmayi sever. Bu
yüzden birisi size iltifat ederse dikkatinizi çekmeyi
de başarır. Örnek "Siz akilli ve iş bilir bir
insansınız, bu sebeple bizim x marka hayat sigortamıza
kaydolun çünkü bütün akıllı insanlar x marka hayat
sigortası olurlar, olmayanlar aptaldır" Herkes akıllı
denilmesinden hoşlanacağı ve kimsede aptal olmayı
sevmeyeceği için otomatikman paranızı kapacak x hayat
sigortası gözünüze bir başka gözükür.
Özel bilgi yöntemi de dikkat çekmek için
kullanılabilir. Askerlikte kullanılan düşmanın zayıf
noktalarını ve zaaflarını önceden tespit edip onun
üzerine gitme tekniğine benzer. Hedef kitle gizlice
izlenir,anket çalışmaları yapılır ve zaafları
belirlenir. X firmasının ürettiği ürün bildiğiniz
sokak terliğidir. Toplum kesimlerinin hangisinin yaz
aylarında terlik giydiği belirlenir, bu kesimin kültür
seviyesi ve kendini özdeşleştirdiği insanlar
araştırılır. Bu kesimin sevdiği kişi veya sanatçılar
bir süre sonra elinde terlik ağzında o kesimin sevdiği
tür şarki ekrana arzı endam ederler ve terlikler sular
seller gibi satar çünkü "Kııızz bizim ablamızda bu
terliği giyiyormuş hadi hemen gidip alalım" olayı
yaratılmıştır. Bu ailenin evinde 10 çift terlik olması
"ablanın" kendilerine al dediği terlikleri almalarına
engel olmaz.
Dikkat çekmeden sonra sıra satılacak malın veya fikrin
güzelce paketlenmesine gelir. Şöyle açalım konuyu.
Size satılmak istenen mal sizin canınızı çektirecek ve
içindekinin ne olduğunu ancak malı aldıktan sonra
anlayacağınız şekilde paketlenir. Ambalaj sizi
avlayacak yemdir. Yemlerin cinsi avlanacak kurbana
göre değiştirilir. Nasıl ki balık avlamak için oltanın
ucuna balığın sevdiği solucan takılırsa veya kapanın
içine minik fareciğin ağzını sulandıracak leziz bir
peynir konursa sizleri de sizin seveceğini
ambalajlarla avlarlar. Yalan bombardımanı yüzünden
zaten artık gerçek ihtiyacınızla size kabul ettirilen
sahte ihtiyaçlar arasındaki farkı anlayamayacak
seviyeye geldiğinizden avlanmanız kolaylaşmıştır. X
firması konserve balık üretiyor. Sizde deniz kıyısında
ve on metre ilerisinde taze balık satan balıkçının
olduğu bir evde yaşıyorsunuz. Size normal şartlarda
konserve balık satmalarına imkan yoktur çünkü
ihtiyacınız yok. Peki diyelim ki sizin o aralar en çok
kafa yorduğunuz şey üniversite sınavını kazanmak. Bir
gün televizyona bakarken bir kaç saniyeliğine
beyninize bir mesaj gönderilir. Sınavı kazanmak
eşittir akilli olmak o da eşittir X marka konserve
balık yemektir diye. Bu mesaj bir kaç hafta üst üste
tekrar etti mi bir de bakarsınız taze balığın yerini
konserve balık alıvermiş. Çünkü taze balığın kazanmak
istediğiniz sınavla ilişkisini beyninizde kuran
olmadı,ilişki konserve balıkla kuruldu. Bu örneğe göre
düşünün bakalım son bir kaç haftada aslında
ihtiyacınız olmayan neleri size aldırdılar
manipulasyon uzmanları.
Ambalaj tekniğinden sonra sıra "Mesajın tekrarlanması"
olayına geldi. Bu teknik şu basit kurala dayanır. Bir
yalan ne kadar çok tekrar edilirse o mesajı doğru
kabul etme olasılığı her tekrardan sonra artacaktır.
Bu bazen sizi uyaracak ufak bir zil sesi ve arkasından
kısa bir slogan olarak da verilebilir. Örnek mi hemen
verelim. "Ding dongg donngg.. X firması en büyük" ilk
duyduğunuzda "hadi canım sende" dersiniz. Ama bu mesaj
her saat başı sürekli dinlediğiniz radyo ve
televizyondan bıkmadan usanmadan 3 ay boyunca
tekrarlanırsa olacağı şudur siz artık "dinnng donngg
dongg" sesini duyar duymaz "x firması en büyük" lafını
kendiniz söyleyecek hale gelirsiniz çünkü fark etmeden
beyniniz yıkanmıştır sevgili dostlar. Daha fazla açıp
güncel örnekler vermek isterdim ama iyi bir avukatım
yok ne yazık ki ..
Başka bir yöntemde "sürüye uydurma" tekniğidir. Bu
tekniğin temeli "Herkesler yapıyor ama" düşüncesine
bağlıdır. İnsanların geneli herkesin yaptığını kabul
ettiği şeylerin doğru ve yapılması gereken şeyler
olduğu düşüncesine eğilimlidir. Bir örnek verelim hali
vakti yerinde,mülayim ve kibar bir adamın sokağa çıkıp
hiç tanımadığı insanlara "fincanı taştan oyarlar,size
böyle ...." gibi bir küfür etmesi imkansızdır değil
mi. Ama aynı insan bir futbol maçında etrafındaki otuz
bin kişiyle elini de ayıp bir şekilde sahaya doğru
sallayarak hiç tanımadığı ve belki normalde yanlarına
koşup imza isteyeceği insanlara bu küfrü var gücüyle
edebilmekte. Sürü psikolojisi temelde budur.
Manipülatörler bunu şöyle kullanır. Y firmasının
ürünlerini satan dükkanda oturan dükkân sahibi kös kös
oturmakta ve bomboş dükkanında elinde sinek raketi
sinek avlamaktadır. Kamera hemen karşıya X firmasının
ürünlerini satan dükkana kayar ve bütün bir mahalle
halkı ellerinde para birbirlerini itip kakarak o
dükkana dolmuştur. Reklam sonunda "Herkes X ürünlerini
kapışıyor siz daha bekliyor musunuz" spotu geçer.
Mesaj "sürü X firmasını seçti sen eğer Y firmasını
seçersen sürüden dışlanırsın ve aptalsın" demektir. Bu
yöntem siyaset alanında da çok işe yarar. Mesela "X
partisi yapılan anketlere göre oyların yüzde 60'ını
alıyor" demekle oyunu başka partiye atacakların
etkilenmesi son derece kolaydır. Bakınız örnek son
yerel seçimler.
Sürüye uydurmanın bir başka şekli daha vardır. Bu da
toplum tarafından otorite kabul edilen kişilerin veya
kurumların kullanılmasıdır. "Gazetede yazıyor kesin
doğrudur", "Doktorlar X firmasının ürününü çocuğunuza
tavsiye ederler", "Ünlü deprem uzmanı X size Y
firmasının evlerinde oturmanızı önerir", "Amerikalı
bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre Bira çok
faydalıdır" (Bir bira firması haber için para
vermiştir, bir kaç ay sonra ayni bilim adamları bu
sefer kahve çok faydalı derler).
Manipulasyonun temeli akıl ve mantığınızı kısa devre
ettirerek sizi duygularınızla yönlendirmektir. Bu
sebeple en kutsal duygu ve inançlarınız bile
kullanılır. Bu inançların ve değerlerin sizin
üzerindeki etkisi sizi maniple etmek için kullanılır.
Örnekler :
"Erkekkk adammm X firmasının ürününü kullanır"
(Erkeklik onuru kullanılır)
"Şişko ve kimsenin beğenmediği çirkin bir bayan olmak
istemiyorsan Y firmasının ürününü ye"
"En büyük senin takım. Senin takımın yıldızı Hans Z
firmasının gazozunu içer,sen de iç"
"Yakışıklı ve kadınların üzerine atladığı bir erkek
olmak istiyorsan A firmasının kokusunu sürün"
"Müslüman adam iftarda yemeğini paylaşır,sen de B
firmasının gazozunu al ve paylaş"
"Mutlu bir aile babası olmak ve ileride çocuğunun
karşısında küçük düşmek istemiyorsan C firmasının
hayat sigortasını yaptır" vs,vs.
Sizi etkilemek için en sık kullanılan duygu korku
duygunuzdur.
Genelde insanların duydukları korkular
üçe ayrılır. Bunlar;
1) Kazandıklarınızı kaybetme duygusu
" Yüzünün güzelliğini kaybetmek istemiyorsan A
firmasının güzellik sütünü kullan"
" Dişlerini kaybetmek istemiyorsan normal diş macunu
yetmez B firmasının diş macununu kullan"
" Kız arkadaşını kaybetmek istemiyorsan C firmasının
saç jölesini saçına boca et"
2) Bilinmeyene duyulan korku
" Yarın çok sevdiğin otomobilinin kazaya uğrayıp
parçalanmayacağını nereden biliyorsun,
X firmasının araba sigortasını kullan"
" Yolda giderken ya önüne aniden bebek arabalı bir
kadın çıkar ve frenlerine bastığın halde araban
durmazsa,Y firmasının lastiklerini kullan"
" Evine hırsız girmeyeceğini nereden biliyorsun, Z
marka ev alarm sistemi kullan ve korun"
3) Gerçeklere duyulan korku
" Yaşlanıyorsun, herkes fark edecek. T firmasının saç
boyası ve bakım setini kullan"
" Boyun ufak, Y şirketinin sütünü iç"
Manipulasyon yöntemlerinde değineceğim son konu ise
karar verme sürecinizin etkilenmesi olacak. İnsanlar
bir şey hakkında karar verirken o konu hakkındaki
bilgilerini kullanırlar. İnsanların kendi istedikleri
şekilde karar vermesi için manipülatörler tek yanlı
taraflı bilgi verme sistemini kullanır. Mesela L
firmasının sattığı telefon hattı size pek çok hizmet
sunar ama bu hizmetlerin hepsi için ayrı para vermeniz
gereklidir. Reklamlarında size ayrıca para vereceğiniz
ya hiç söylenmez ya da ekranın altından karınca
alfabesiyle ışık hızında bir yazı geçer. Hattı almaya
karar verirken siz bunu bilmezsiniz tabii ki. Hattı
alır ve diğer hatlardan hiç bir farkı olmayan yeni
ürününüzle baş başa kalırsınız.
Evet dostlar, yalan üzerine kurulu sistemin
temellerinden biri olan yalan söyleme ve insanları
kullanma bilimi "Manipulasyon" budur. Gözünüzü, kulağınızı ve aklınızı hep
açık tutmanız dileğiyle.
Serdar KURU Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. |
| |
26-11-2007, 11:09 PM
|
#2 (permalink)
| Administrators ♥Ozlem Şahin ♥
Üyelik tarihi: Feb 2007 Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 5,030
Tesekkür: 13,842
2,276 Mesajinıza toplam 13,392 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Ynt: TİCARETTE MANİPULASYON uygulardık ta 24 kasım biz de öğretmenler günü ama
batı dünyası tüketim çılgınlığına bir çare buldu: sag
24 kasım günü başta abd olmak üzere pek çok ülkede "satın almama günü" olarak kutlanıyor. bu günün ortaya çıkışıyla ilgili dr. veli sırım tarafından kaleme alınan "sade yaşa mutlu ol" isimli kitabından konuyla ilgili küçük bir bölümü paylaşmak istedik:
kanada’nın vancouver şehrinde yaşayan ted dave grafik sanatçısıydı ve bir reklam şirketinde çalışıyordu. işi reklam hazırlamaktı. reklamlarla çeşitli ürünleri insanların tüketmesini sağlamaktı. insanlara bir ürünü tükettirdiği oranda para kazanıyordu.
ted dave işinde çok başarılıydı. ama o, içten içe yaptığı işten rahatsızlık duymaya başlamıştı. çünkü günlük yaşantıdaki karşılaştığı her olaya reklamcı gözüyle baktığı için, kendisi de dahil bütün insanların başkaları tarafından yönlendirildiğini görüyordu. insanlar kendi istekleriyle değil, gazetelerden ve dergilerden okudukları, radyo ve televizyonlardan gördükleri reklamlar doğrultusunda birşeyler alıyorlardı. üstelik sürekli birşeyler satın alma işlemi alışkanlık sınırlarını da aşmış, bir bağımlılık haline gelmişti.
1992 yılı sonbaharında yaşadığı çalkantılı dönemi, “bu tablo zihnimi sürekli olarak meşgul ediyordu. bu gidişatı geri çevirecek bir yol bulunmalıydı” sözleriyle ifade ediyor ted dave. özellikle her kasım ayının son perşembe günü abd ve kanada’da şükran günü olarak kutlanıyordu ve bu iki ülke tam bir tüketim çılgınlığına sahne oluyordu. onun ardından noel ve yılbaşı günleri ile tüketim çılgınlığı insanların ruhlarına kadar işliyordu.
ted dave işte tam o sıralarda radikal bir karar aldı. insanları biraz olsun kendilerine getirmek ve tüketim çılgınlığından kurtarabilmek için bir kampanya planladı.
ted dave bu kampanya ile insanları sadece bir günlüğüne alışveriş yapmamaya çağırıyordu. kampanya için seçtiği ve “no shop day” (alışverişsiz gün) adını verdiği gün ise, bir yıl boyunca en fazla alışverişin yapıldığı şükran gününün hemen ertesi günü, yani kasım ayının son cuma günüydü.
yıllarca bir reklamcı olarak çalışan ted dave, bu kez hazırladığı afişler ve posterlerle insanları tüketmemeye, alışveriş yapmamaya çağırıyordu.
ted dave, vancouver halkından 24 saat boyunca hiçbir harcama yapmamayı istiyordu. ancak onun amacı, tüketimi sadece bir günlüğüne frenlemek değildi. temel hedefi, özellikle medya aracılığıyla topluma yerleşen tüketim kültürüne karşı bir set oluşturmaktı. çünkü tüketim kültürüyle insanlar daha rahat ve daha konforlu bir hayatın kendilerini mutluluğa ulaştıracağına inanmışlar, bunun için de sürekli tüketmeyi, sürekli birşeyler satın almayı zorunlu olarak görmeye başlamışlardı. insanlar böyle inanıp, bu doğrultuda harekete geçince de bir tür “tüketim tutsakları” haline gelmişlerdi. böylece, güç tamamen piyasaya ürün süren ve bu ürünü tükettirmek için her türlü aracı kullanan kesimin eline geçmişti. bu süreci tersine çevirmek gerekiyordu. işte bu yüzden, dave “bu kampanyadaki amacım, alışverişteki asıl gücün satıcılardan alıcılara geçmesini sağlamaktı” diyordu ve tüketim bağımlısı olan insanların zihinlerine bu bağımlılıktan kurtulabilecekleri düşüncesini yerleştirmeyi hedefliyordu. bunun için hazırladığı tanıtım afişlerinde şu soruyu yöneltmişti: “alışveriş yapmadan bir gün geçirebileceğinizi hiç düşündünüz mü?”
kendini tüketme sade yaşa mutlu ol!
dr. veli sırım
kitlesel üretim, batı kaynaklı bir gelişme. ama kitlesel tüketim tüm dünyayı ilgilendiriyor. çünkü insanlık, özellikle son yarım yüzyıl içinde “hedef kitle” olarak görüldü ihtiyacının çok çok üzerinde tüketime yönlendirildi.
medya organlarında boy gösteren renkli ve şatafatlı reklamlar, geniş kitlelere örnek gösterilen yapay şöhretler, tüm insanlığı aynı noktada, “tüketim” eksenli bir yaşam tarzında birleştirdi.
zaman içinde tüketim ortak bir kültür, bir anlayış, hattâ bir bağımlılık haline geldi. insanlar ihtiyaçları olsa da olmasa da, sürekli bir şeyler almayı, her fırsatta bir şeyler tüketmeyi bir zorunluluk olarak görmeye, hissetmeye başladılar. çünkü tüketim, “mutluluk!” kılıfına sarılarak sunulmuştu. ve tüm insanlık “gerçek mutluluğa ulaşma” adı altında kitlesel bir yarışa sokuldu.
bu yarışta tek kural vardı: “ne kadar tüketirsen, o kadar mutlu olursun!”
peşinde koştuğumuz mutluluk, ne gariptir ki bizden hep kaçıyor. tam “yakaladık!” derken, elimizden kaçıveriyor. bu kez dışarıdan bize “daha hızlı ve daha hırslı tüket!” komutu geliyor. biz farkında olmadan bu emre amade oluyoruz ama mutluluk yine bir hayalden ibaret oluyor…
elinizdeki bu kitap, kendimizi tüketmemeyi, hızlandırdığımız hayatımızı yavaşlatmayı, mutluluk adına elimize tutuşturulan tüm fazlalıklardan kurtulmayı ve peşinden ısrarla koşup ta yakalayamadığımız mutluluğu yakalamayı öneriyor.
gerçek mutluluk sadelikte… hayatı hızlı değil, hazlı; insanca ve insana yakışır bir tarzla yaşamakta…
__________________ ben mevlana değilim, insan ol öyle gel.. | Offline
| |
30-06-2008, 10:17 PM
|
#3 (permalink)
| Üsteğmen
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 144
Tesekkür: 2
121 Mesajinıza toplam 510 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Ynt: TİCARETTE MANİPULASYON ilginc bir yöntem | Offline
| | |
Yetkileriniz
| Konu Acma Yetkiniz Yok Cevap Yazma Yetkiniz Yok Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok HTML-Kodu Kapalı | | | TİCARETTE MANİPULASYONİş Dünyası ile İlgili Cd'ler ve Satış Pazarlama TİCARETTE MANİPULASYON Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Manipulasyon...
Manipulasyon tekniklerinin üzerimize fırlatıldığı
temel araç medyadır. Medya dediğiniz şey bir avuç
insanın toplumun çoğunluğunu etkilemek için kullandığı
araçların bütünüdür üstüne birde size para ödetirler.
Peki, bu manipulasyon dediğin şey nasıl yapılıyor
Serdar hoca derseniz, teknik terimlere kaçmadan basitçe
... ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Satış Pazarlama telkin cd indir izle İstanbul Satış Pazarlama nerededir kimdir Satış Pazarlama çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Satış Pazarlama hipnoz Satış Pazarlama olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Satış Pazarlama hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Satış Pazarlama kuantum düşünce kitap haberi WEZ Format +3. Şuan Saat: 03:03 PM.
|