Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılarİş Dünyası ile İlgili Cd'ler ve Zaman Yönetimi Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız İŞ DEVRETMENİN RİSKLERİNİ AZALTMAK
Elimizdeki işleri başkasına bırakmamak için birçok mazeretler bulabiliriz. Peki, siz aşağıda çıkardığınız mazeretlerden hangisini sık sık kullanıyorsunuz?
İşlerimi devretmek için vakit bulamıyorum.
Bu işleri herkesten daha iyi yapabilirim.
Eğer bir işi sevdiysem, onu hep kendim yapmak ... ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Zaman Yönetimi telkin cd indir izle İstanbul Zaman Yönetimi nerededir kimdir Zaman Yönetimi çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Zaman Yönetimi hipnoz Zaman Yönetimi olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Zaman Yönetimi hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Zaman Yönetimi kuantum düşünce kitap haberi | |
|
18-12-2010, 02:48 PM
|
#31 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar İŞ DEVRETMENİN RİSKLERİNİ AZALTMAK Elimizdeki işleri başkasına bırakmamak için birçok mazeretler bulabiliriz. Peki, siz aşağıda çıkardığınız mazeretlerden hangisini sık sık kullanıyorsunuz? - İşlerimi devretmek için vakit bulamıyorum.
- Bu işleri herkesten daha iyi yapabilirim.
- Eğer bir işi sevdiysem, onu hep kendim yapmak isterim.
- Eğer işlerimi sık sık devredersem, kendim iş ortamından koparım.
- Bu işi kimsenin benden daha iyi yapabileceğine güvenmiyorum.
Eğer yukarıdaki mazeretlerden herhangi birini sık kullanıyorsanız, davranışlarınızda biraz değişiklik yapmanız gerekir. Şu anki tutumunuz: İşlerimi devretmek için vakit bulamıyorum. Olması gereken tutumunuz: Bu iş için zaman ayırmalıyım. Geleceğe yönelik iyi bir yatırım olabilir. Şu anki tutumunuz: Bu işi herkesten daha iyi yapabilirim. Olması gereken tutumunuz: Bütün işleri benim yapmam gerekmiyor. Ekinimdeki insanların gelişmesi de sorumluluklarım arasında. Şu anki tutumunuz: Eğer bir işi sevdiysem, onu hep kendim yapmak isterim. Olması gereken tutumunuz: Eğer bu işi sevdiysem onu diğerlerine daha iyi anlatırım ve işi yapmalarını teşvik edebilirim. Şu anki tutumunuz: Eğer işlerimi sık sık devredersem, kendim iş ortamından koparım. Olması gereken tutumunuz: Zaten şu anda önemli işlerin hepsi ile ilgilenme lüksüne sahip değilimdir. Şu anki tutumunuz: Bu işi kimsenin benden daha iyi yapabileceğine güvenmiyorum. Olması gereken tutumunuz: Şu gerçeği kabul etmeliyim. Diğerleri işi benim kadar çok iyi yapamasa da, yine de yeteri kadar iyi yapabilirler. Uygun görevlendirme Uygun bir iş dağılımı gerçekleştirmek için ilk planda hangi işlerin uygun olmadığını netleştirmeniz gerekir. Açık söylemek gerekirse, her ne kadar kişiler kendilerine imkan verildiğinde zor işleri yapmak için şanslarını denese de, normal olarak onların kapasite ve becerilerini aşabilen görevler olacaktır. Önemli olan işlerin dağıtımı sonucu başarısızlık olabileceğini gözden kaçırmamanızda fayda vardır. Öte yandan, şirkete haiz bilgileri ya da bazı gizli unsurları taşıyan işlerin devredilmemesi gereği, iş dünyasının kurallarından biridir. Diğer bir husus da size devredilen bir işi, sizin bir başkasına devretmemeniz gerçeğidir. Zira, size devreden kişi sizin yetenek ve kapasitenize güvendiği için yapmış ve iş üzerindeki kontrolünü size devretmiştir. Tabi ki eğer gerçekten devretmeniz gerekiyorsa de, işi, çok yakın tanıdığınız ve kendisinden emin olduğunuz birisine devredebilirsiniz. Her ne kadar önemli, gizli ve karışık görevleri ayıklasanız bile, geride birkaç ihtimal daha kalabilir. Bunlar; - Rutin işler
- Özel yetenek gerektirmeyen işler
- Çok vakit alan işler
- Belirli aralıklarla yapılması gereken işler
- Önceden daha iyi planlanabilecek işler
- Birisinin özellikle yapmak istediği işler
Eleman seçimi Verilecek işin belirlenmesinden sonraki aşama, bu işi yapabilecek özelliklere sahip elemanı belirlemektir. Eğer bu özellikleri taşıyan bir eleman yoksa “birisi bu konuda eğitilebilir mi?” sorusunun cevabını aramak gerekir. Bütün bunları yaparken gerçekten işi yapabilecek özelliklere sahip elemanları de elememeye dikkat edin. Başlangıçta işin yapılması için yanlış kişiyi seçmiş olabilirsiniz, ama o kişi, verdiğiniz işi kendi yeteneklerini geliştirmek için bir avantaja dönüştürebilirse, uzun vadede yine siz kazançlı çıkmış olursunuz. Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım? Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz. | Offline
| |
18-12-2010, 02:52 PM
|
#32 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar NASIL GÖREV VERİLİR? Etkili bir görevlendirme için siz yöneticilerin dört unsuru göz önüne almasını tavsiye ediyoruz: - Seçtiğiniz kişiye ulaşmak istediğiniz hedefleri açıklayınız.
- Görevi sahiplenmek konusunda onu teşvik ediniz.
- İşin yapılması için ne tür bilgilerin ya da desteğin gerektiği konusunda mutabakata varın ve işin bitmesi için bir mühlet koyunuz.
- İşin yapılma sürecini nasıl izleyeceğiniz ve sonuçları nasıl değerlendireceğiniz konusunda bilgi alışverişinde bulununuz.
Süreci takip etmek Şimdi yapılan işi izlemek için kullanabileceğiniz bir takım tekniklere bakalım: - Kişileri çalışırken gözlemlemek.
- Ortaya koydukları ürünleri tetkik etmek (mektuplar, raporlar ya da herhangi bir çıktı)
- Nasıl yaptıklarını sormak.
- Çay ya da kahve eşliğinde yapılan sohbette durumu öğrenmeye çalışmak.
- İstatistikî bilgileri toplayarak analiz etmek.
- Müşterilerden ya da diğer çalışanlardan bir şeyler öğrenmeye çalışmak.
Yapılan işin sonuçlarını değerlendirmek Değerlendirme sizi, daha iyi bir yönetici yapacak ve elde ettiğiniz bilgileri gelecekteki benzer durumlar için kullanabileceksiniz. Verdiğiniz işin asıl sorumlusu halen siz olduğunuz için, istediklerinizin yerine getirilip getirilmediğini ortaya çıkarmak durumundasınız. Bu durumlar, işin doğasını da göz önüne alaraktan, şu soruların cevabını bulmanız gerekir: - Tüm amaçlara ulaşıldı mı?
- İşin yapılması için ayrılan bütçe yeterli oldu mu?
- Yeterli desteği ve bilgiyi sunabildim mi?
- İş zamanında tamamlandı mı?
- Gözlemleme aşaması etkili miydi?
- Sorunlarla gerektiği gibi ilgilenebildik mi?
- İşin kalitesi beklediğimiz standartlara ulaştı mı?
Eğer bu sorulardan herhangi birine evet şeklinde cevap vermişseniz, niçin böyle bir sorun olduğunu ortaya çıkarmaya çalışın. Böylelikle hem siz hem de elemanlarınız yapılan hatalardan ders çıkarabilirsiniz. Eğer performansta birtakım eksiklikler baş gösterdiyse, şu soruları kendinize sormanın sırasıdır: - İş aslında uygun olarak mı yapıldı yoksa beklenmeyen ekstra çalışmalar mı çıktı?
- Eleman başka bir işle meşgul edildi mi?
- Zaman çizelgeleri, bütçe ve beklentilerim gerçekçi miydi?
Yanlış giden bir şeyi, eğer varsa, analiz ettikten sonra, bir sonraki görev devrinin planlama aşamasının nasıl geliştirilebileceğine karar verebilirsiniz. Şimdi daha önceki bölümde belirlediğimiz görevi nasıl vereceğinizi planlayın. 1. Bu görevin hedefleri nelerdir? (buraya cevabınızı yazınız.) 2. Seçtiğiniz kişiyi, işi sahiplenme yönünden nasıl teşvik edeceksiniz? (buraya cevabınızı yazınız.) 3. Ne tür bilgiye ihtiyaç olabilir? (buraya cevabınızı yazınız.) 4. Ne tür bir desteğe ihtiyaç olabilir? (buraya cevabınızı yazınız.) 5. İşin bitimi için koyacağınız son süre nedir? (buraya cevabınızı yazınız.) 6. İşin yapılış sürecini nasıl gözlemleyeceksiniz? (buraya cevabınızı yazınız.) 7. İşin değerlendirmesini yaparken ne tür sorular sormanız gerekecek? (buraya cevabınızı yazınız.) | Offline
| |
18-12-2010, 02:55 PM
|
#33 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar GERİ BİLGİLENDİRME Geri bildirimin elemanlar açısından avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz: - Bir sonraki iş için performanslarını arttırır.
- Mevcut bilgilerine katkıda bulunur.
- Sorunlar üzerine yeni yaklaşımlar geliştirirler.
- Yaptıklarının takdir edildiğini görürler.
Bununla birlikte bu safhada en çok yapılan hata, geri bilgilendirme ile eleştirinin birbirine karıştırılmasıdır. Bazı yöneticiler, eleştirmeyi etkili geri bilgilendirmeye nazaran daha kolay bulurlar. Şimdi iyi bir geri bilgilendirme süreci ile eleştiri arasındaki farklara bir göz atalım. Yapıcı geri bilgilendirme Eleştiriden kaçınmak için, geri bilgilendirmenin iyi ve kötü taraflarının bir bileşimi olan yapıcı geri bilgilendirme yöntemini kullanmak bize çok şeyler kazandıracaktır. Yapıcı geri bilgilendirme, değer yargıları ve kişisel yorumların dışında bir süreçtir. Siz şahsi bir görüş öne süreceğiniz için, karşınızdaki kişi onu kabul ya da reddetme hakkına sahiptir. Elemanlarınızdan birine verdiğiniz görev ile ilgili geri bilgilendirme yaparken bir takım hususlara dikkat etmeniz gerekir. - Dürüst
- Tarafsız
- Olumlu
- Kesinlik
- Zamanında olmasına dikkat etmelisiniz.
Kişilerin sizi dinlemesini ve yaptıkları işler için sorumluluk hissetmelerini istiyorsanız, şu noktalara dikkat etmeniz gerekir: - Sahip çıkın
- Seçenek bırakın
Bir dahaki sefere görev verdiğiniz kişiye, yukarıda belirtilen maddeler ışığında olumlu geri bilgilendirme uygulayın ve söylediklerinizin, ilgili kişinin işi daha iyi bir şekilde yapılması üzerinde etkisi olup olmadığını gözlemleyin. | Offline
| |
18-12-2010, 02:57 PM
|
#34 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar BEŞİNCİ BÖLÜMÜN ÖZETİ Bu bölümde, daha önemli işlerinize vakit ayırabilmek için kullanabileceğiniz görevlendirme yöntemlerine, yani işinizin bir kısmını başkalarına devretmeye yönelik çalışmalara yer vermeye çalıştık. - Görevinizin bir kısmını devrettiğinizde, aslında sizin tarafınızdan yapılması gereken bir işin sorumluluğunu bir başkasına verdiğinizi unutmayın. Aynı zamanda söz konusu kişiye, işin yapılması yönünde karar verme yetkisini de vermelisiniz.
- Zamanlarını daha iyi kullanmak isteyenlerin en büyük sorunu, görevlerinin yanı sıra bir işle daha meşgul olmalarıdır! Zira kendi asli işlerinin yanı sıra, söz konusu kişiye yardım ve rehberlik etme konusunda da sorumluluk altına girerler.
- Can sıkıcı, rutin ve basit ama uzun zaman alan işleri devredin. Önemli, karışık ve gizli olanları kendiniz yapın.
- İşi devredeceğiniz kişiyi, yetenek ve ilgi alanlarına göre seçin. Unutmayın ki, herkes zevk aldığı ve kendisini zorlayan işleri yapmayı sever.
- Etkili bir görevlendirme dört kısımdan oluşur;
-Kişiye neye ulaşmak istediğinizi söylemek -Görevleri sahiplenmek için onu teşvik etmek, -İhtiyaç duyulabilecek bilgi ve yardım konusunda mutabakata varmak, -İşin yapılmasını nasıl gözlemleyeceğiniz ve sonuçları nasıl değerlendireceğiniz konusunda bir karar vermek. - Kişileri yapılan işin sonuçları konusunda geri bilgilendirme, görevlendirme sürecinin önemli bir parçasıdır. Aynı zamanda onları motive etmek açısından çok faydalıdır.
- Unutmayın. Geri bilgilendirme süreci;
-dürüst -tarafsız -olumlu -kesin -ve zamanında olmalı. Bununla beraber siz de; -düşüncelerinize sahip çıkmalı ve -karşınızdaki kişiye bir seçenek bırakmalısınız. Son bölümü ise faydalı olabileceğine inandığımız diğer zaman yönetimi tekniklerine ayırdık. Şimdi onlara bir göz atalım. | Offline
| |
18-12-2010, 04:57 PM
|
#35 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar ALTINCI BÖLÜM: ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN BAZI TEKNİKLER Şimdi hep birlikte, sizin hayat tarzınıza ve iş ortamınıza uygun çözümler arayacağız. Hepimizin zaman yönetimi konusunda bazı sorunları vardır. Ve bunlar, yapılan işe, yerine ve kişiye göre değişiklik gösterir. Bir kişi için geçerli olan çözüm yöntemi diğer bir kişi için uygun olmayabilir. Bundan dolayı, zaman kullanımı konusundaki sorunlarımız için kendimize ve ortamımıza uygun çözümler üretmek elzemdir. Şimdi bunlardan bazılarını hep birlikte inceleyelim: - Toplantıları daha etkili hale getirmek,
- Belge trafiği ile daha etkili baş edebilmek,
- Okunması daha kolay ve sevimli belgeler üretmek,
- Daha etkili okumak,
- Ertelemelerden kaçınmak,
- İşinizin bölünmesini engellemek,
- Telefonu daha etkili kullanmak.
| Offline
| |
18-12-2010, 05:07 PM
|
#36 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar TOPLANTILARI DAHA ETKİLİ HALE GETİRMEK Her ne kadar çalışanların bilgilendirilmesi ve işlerin yürümesi açısından faydalı olsa da, toplantılar, zaman kavramının iş dünyasındaki bir numaralı düşmanıdır. Dikkat edilmediği zaman, toplantıların akışı kontrolden çıkar, uzadıkça uzar, ana konudan uzaklaşır, kişilerin ilgisi azalır ve en önemlisi vaktiniz heba olur. Şimdi toplantılarınız ile ilgili şu sorulara bir göz atın: - Zamanında başlayıp bitiyorlar mı?
- Kesin bir hedefleri var mı?
- Gündemini koruyabiliyor mu?
- Herkes için önemli olan noktalara temas ediyorlar mı?
- Toplantı sonunda herkes sonuçtan tatmin oluyor mu?
Eğer yukarıdaki sorulardan üçten azına “hayır” dediyseniz, toplantılarınızı daha etkili hale getirmek için çözüm yolları düşünmenizin zamanı geldi demektir. Şimdi sunacağımız kriterlerle, sıkıcı, vakit kaybettirici toplantılarınızı daha eğlenceli ve verimli hale getirebilirsiniz. - Önceden çok iyi planlanmalı ve hazırlanmalı.
- Tüm katılımcılar, toplantının amaçlarından haberdar olmalı.
- Yeterli zaman ayrılmış olmalı.
- Katılımcılar iletişime teşvik edilmeli.
- Toplantılar iyi yönetilmeli.
- Katılımcılar, toplantı sonunda bir değerlendirme yapmalı.
Amacın belirlenmesi Katıldığınız ya da organize ettiğiniz bir toplantının etkisini artırmak için, toplantının asıl amacının iyi belirlenmesi gerekir. Eğer ortada elle tutulur bir sebep yoksa hiç yapılmaması daha iyidir. Bir toplantı düzenlenmeden önce, katılımcıların bir hedef ortaya koymaları gerekir. Zira toplantılar birçok kişini bilgi ve tecrübesinin bir araya koyulduğu ortamlardır. Ya katılımcılardan bilgi alınır ya da onlar bilgilendirilir. Bir toplantı, bir konuda karar almak, bir sorunu çözmek, bir ihtilafı sonuçlandırmak ya da bir işin gelişimini değerlendirmek için düzenlenebilir. İyi bir toplantı aynı zamanda elemanlar arasındaki samimiyeti ve bilgi alışverişini arttırabilir. | Offline
| |
18-12-2010, 05:22 PM
|
#37 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar BELGE TRAFİĞİ İLE DAHA ETKİLİ BAŞEDEBİLMEK Size gönderilen belgelerle gerektiği gibi ilgilenecek bir sistem kurmazsanız, “müşteri kaybetme, tüketicilerin öfkelenmesi, önemli bilgilerden mahrum kalma, sektördeki son gelişmelerden haberdar olamama” gibi birçok tehlike sizi bekliyor demektir. Bak geç yaklaşımı Elimize geçen belgelerin çok az bir kısmı doğrudan bizim hedeflerimizle ilgilidir. Bundan dolayı ilk yapmamız gereken bunları çeşitli sınıflara ayırmak ve ona göre ilgilenmektir. Belgeler şu özelliklere göre sınıflandırılabilir: - Asıl görevleriniz ve amaçlarınızla alakalı olanlar: Bunları çok iyi bir şekilde kenara ayırın ve yeterli zamanı ayırın.
- Öncelik gerektirmeyenler: Bunları uygun bir yere koyun ve boş zamanınızda bakın.
- Aciliyeti olanlar: En kısa zamanda inceleyin ama fazla zaman ayırmayın.
- Başkalarına verilebilecekler: İlgi sahasına giren kişilere verin.
- Hiçbir amaca hizmet etmeyenler: Başka birine verin ya da doğrudan çöpe atın.
İlk bakışta bir belgenin sizin için önemli ya da önemsiz olduğunu anlayabilmek her zaman mümkün değildir. Bundan dolayı, ilk etapta okumak için bir kenara ayırdığınız belgeleri ikinci bir elemeye tabi tutabilirsiniz. Bu sınıfa giren belgelerin içeriklerinin sizin için önemli olup olmadığını aşağıdaki kriterleri uygulayarak anlamanız mümkündür. Belgenin; - Başlığına bakın
- Özetleyici paragrafa bakın
- Sonuçlar, tavsiyeler kısmına bakın.
- Ana başlıklarına bakın.
| Offline
| |
18-12-2010, 05:35 PM
|
#38 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar OKUNMASI DAHA KOLAY VE SEVİMLİ BELGELER HAZIRLAMAK Daha kolay ve anlaşılabilir belgeler kaleme alırsanız, diğerlerinin de zamanı israf etmesini önlemiş olursunuz. Bu uygulamanın sizin açınızdan iki faydası olacaktır. - Size zaman kazandıracak ve
- Kullanacağınız kâğıt miktarında azalma olacaktır.
Gelecek sefere bir mektup, memorandum ya da rapor hazırlamadan önce, yazacaklarınızı planlamak ve hazırlamak için şu noktalara dikkat ederseniz, hem kendi zamanınızdan hem de belgeyi göndereceğiniz kişinin zamanından tasarruf edebileceğinizi unutmayın. - Başlamadan önce gerekli malzeme ve bilgilerin hepsini tedarik edin.
- Bir yazılı metin göndermek yerine bir telefon etmenin avantaj ve dezavantajlarını göz önüne alın.
- Belirtmek istediğiniz mevzular için bir taslak hazırlayın ve bunları mümkün olduğu kadar kısa ve öz biçimde kâğıda aktarın.
- Belgede, giriş, gelişme ve sonuç kısımlarının olmasına dikkat edin, raporların sonuna bir özet eklemeyi ihmal etmeyin.
- Basit ve anlaşılır bir dil kullanın.
- Tekrar bölümler için kısaltmalar kullanın.
- Tekrar tekrar yazmaktan kaçının bu zamanla bir takıntı halini alabilir.
Okunmak için yazın Muhatabınızın çok eğitimli bir uzman ya da sıradan bir temizlik işçisi olması önemli değildir. Zira herkes kısa bir sürede ve kolayca okuyabileceği belgeleri tercih eder. Çoğumuza okullarda, yazışmalarda doğrudan bir dil kullanmanın, muhatabımıza karşı bir saygısızlık, olacağı ve uzun ve karışık cümlelerin ciddiyet ve saygı uyandıracağı söylenmiştir. Ama tam aksine, eğer doğrudan karşınızdaki kişi ile konuşuyormuş hissi uyandıran bir yazma stili geliştirirseniz, size kulak verenlerin sayısının arttığını görebilirsiniz. - Cümleler: Uzun ve az cümleler yerine, çok sayıda kısa cümleler kurarsanız yazdıklarınız daha kolay okunur. Her bir cümlede, bir ana fikir olmasına dikkat edin.
- Paragraflar: Uzun olmamalıdır. İdeal olanı beş, en fazla on satırdır. Her paragraf aralarında mantık örgüsü bulunan satırlardan oluşmalı ve bir ana fikir yansıtmalıdır.
- Sözcükler: Mümkün olduğu kadar basit ve yaygın kelimeler kullanın. Bu tabi ki tek heceli sözcükler kullanın demek değildir. Amacınıza en uygun kısa sözcüğü tercih edin.
Bu arada okumak için yazmak, illa da hiç uzun sözcük ve kelime kullanmayacaksınız anlamına gelmez. Tabi ki gerektiği yerde kullanılmalıdır. | Offline
| |
18-12-2010, 05:54 PM
|
#39 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
sırada DAHA ETKİLİ OKUMAK başlığı altında Okuma Hızı Testimiz ve Okuma Hızı geliştirmeye yönelik tenikler var. Alıntı: birAsiAksAçlıkız Nickli Üyeden Alıntı
DAHA ETKİLİ OKUMAK Şimdi yapacağınız küçük test okuma hızınızı arttırıp arttıramayacağınıza dair sizi aydınlatabilir. - Şu andaki okuma hızınızın en üst noktada olduğuna inanıyor musunuz?
- Dikkatiniz çok çabuk dağılıyor mu?
- Gözlerinizle sayfayı tarıyor musunuz?
- Bir seferde bir kelime mi okuyorsunuz?
- Tekrar okuduğunuz kısmı gözden geçiriyor musunuz?
Eğer yukarıdakilerden en azına evet cevabı verdiyseniz, dakikadaki okuma hızınız 200 kelimenin altında olabilir. Bu okuduklarınızın çoğunu hatırlamadığınız, anlamadığınız ya da okuma hızınızı yeteri kadar kullanmadığınız anlamına gelir. Eğer okuma hızınız konusunda gerçek bir veri elde etmek istiyorsanız, dakika tutarak herhangi bir belgeyi okumaya çalışın. Elde ettiğiniz sonucu aşağıdaki tablodaki verilerle karşılaştırırsanız okuma performansınızı tespit edebilirsiniz. Eğer ortaya çıkan sonuç sizi üzdüyse, dert etmeyin. Şimdi inceleyeceğimiz tekniklerle okuma hızınızı arttırmanız mümkündür. Hızlı okuma Eğer bir metne, dikkatli bir şekilde tüm hatları ile okumadan önce kısa bir göz atarsanız, daha hızlı ve etkili okumanız mümkündür. Bunu yapmanız için metin üzerindeki başlıklara, özetlere ve resimlere göz atarsanız, içerik konusunda ön bir bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu da anlamanızı kolaylaştırır ve hızınızı arttırır. Şimdi hızlı okumaya yönelik birkaç teknik görelim: - Geri dönüşleri azaltın.
- Kelime gruplarına odaklanın.
- Gözlerinizi sayfadan ayırmayın.
- Hedefleyici kullanın.
| | Offline
| |
18-12-2010, 05:59 PM
|
#40 (permalink)
| Yüzbaşı
Üyelik tarihi: Jul 2009 Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
| Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar ERTELEMEDEN KAÇINMAK Zamanınızı planlarken, bazı şeyleri ertelemek zorunda kalmanız normaldir. Burada önemli olan neyin ertelenmesi konusunda aktif bir karar verebilmektir. Sadece üstü körü birtakım şeylerin sonraya bırakılması, endişe doğurabilir. Ertelemeleri azaltmak için öncelikle ertelediğimiz işlerin türünü ve erteleme sebeplerinizi belirlemeniz gerekir. Bunları ortaya çıkarmakla aslında kendiniz hakkında bir takım gerçekleri de çıkarmış olabilirsiniz. Mesela bazı işlere karşı olan yaklaşımınızı, korku ve çekincelerinizi keşfedebilirsiniz. Bunları belirlemek, onları ortadan kaldırmanın yarısıdır zaten. Baskı altında çalışmanız durumunda: - Veriminiz azalır.
- Kendinizi suçlu hisseder ve kendinize kızarsınız.
- İş için ayrılan mühletin sonu yaklaştıkça işler karışmaya başlar.
- Ertelediğiniz iş için tasalanarak enerjinizi ve vaktinizi harcayabilirsiniz.
- Sağlığınız, aile ilişkileriniz ve hayatınızın diğer yönleri olumsuz etkilenecektir.
Sebep ve mazeretler Çoğu insan vakit ayırıp üzerinde kafa yormadıkça, işleri ne kadar çok ertelediğinin farkına varamaz. Şimdi bu kısmı netleştirmek için birkaç soruya cevap verelim: 1. Ne tür işleri erteliyorsunuz? (buraya cevabınızı yazınız) 2. Niçin erteliyorsunuz? (buraya cevabınızı yazınız) 3. bu ertelemenin sonuçları ne oluyor? (buraya cevabınızı yazınız) Şimdi kişilerin bir kısım işleri ertelemek için kullandıkları bahanelere bir bakalım. Bunlardan sizin de öne sürdükleriniz varsa onları belirlemeye çalışın. - Bazı şeyler o kadar sevimsiz ve korkutucu ki, onlarla başa çıkamıyorum.
- Aslında yapmak istemediğim için, zaman bulamadığım bahanesini uyduruyorum.
- Eğer gerektiği kadar ertelersem, birinin onu yapacağını düşünüyorum.
- Özellikle yapamayacağıma inandığım için erteliyorum.
- Nereden başlayacağımı bilmediğim için son ana kadar erteliyorum.
- İşi yapmak için yeterli zaman olmayacağından endişe ettiğim için erteliyorum.
- Yapmaktan nefret ettiğim bir rapor yazmak yerine her türlü işi yapabilirim. Aylak aylak gezmeyi, ya da üstüme vazife olmayan işleri bile tercih edebilirim.
Eğer işlerinizi çok sık ertelerseniz, kendinizi suçlu, sıkıntılı ya da sıkılmış hissedebilirsiniz. Belki de bunların hepsini birden! Bu arada kişisel ve mesleki gelişiminize buracağınız darbelerle birlikte, kaçıracağınız iş fırsatlarını ve muhtemel başarısızlıkları da gözden kaçırmamanızda fayda var. Tutum ve teknikler Ertelemenin önüne geçmek için yapacağınız öncelikli iş, bir takım işlere karşı olan yaklaşım tarzınızı değiştirmek olabilir. Mesela; - Geçmişte çok zaman harcadığınız gerçeğini kabul ediyor musunuz? Eğer bir takım işleri ertelediğinizi kabul ediyorsanız, şimdi eyleme geçebilirsiniz.
- İşinize karşı daha olumlu yaklaşabiliyor musunuz? Böylelikle yapmaktan nefret ettiğiniz işin size getireceği avantajları görebilirsiniz.
- Kolay işleri yapmaktan artık zevk almadığınız gerçeğini görebiliyor musunuz? Öte yandan sıkıcı ve zorlayıcı bulunduğunuz işleri bitirmekten alacağınız mesleki tatmini göz önüne getirin.
- Bir işi erteleyerek ondan kurtulamayacağınız gerçeğini görüyor musunuz? Sadece işler daha da kötüleşir.
- Kendinizi zevk vermeyen işlere adapte edebilir misiniz?
- Geçmişte yaptığınız işler hakkında düşünüyor musunuz? Çok az başarısız olduğunuz –eğer olduysanız tabi- gerçeğini aklınızda tutuyor musunuz?
Şu günlerde, erteleme alışkanlığından kurtulmak için birçok teknik kullanılmaktadır. Şimdi bunlardan bir kısmına göz atalım. İçlerinden birisi muhakkak sizin için faydalı olacaktır. - Sıkıcı bir işe başlamadan bir gece önce işle ilgili planlarınızı yapın ve bu planı düşünmek için durmaksızın eyleme dönüştürün.
- İlk önce en kötü işte başlayın.
- Büyük bir işi parçalara ayırın.
- Eğer zor olan kısım başlangıç yapmaksa herhangi bir yerden yapmaya başlayın. Önemli olan bir başlangıç yapmak değil mi?
- Birine bu işi bitireceğinizi söyleyerek kendinizi taahhüt altına sokun.
- Eğer işin son bitirme tarihi yoksa kendiniz koyun.
- İşin belli aşamalarında ve bittiği zaman kendinizi ödüllendirin.
- Dikkatinizi dağıtacak şeylerden uzak durun.
- İşinizi bir saatten az çalışmadan bırakmayın.
Bunlar kullanabileceğiniz tekniklerden bazılarıdır. Eğer siz de üzerinde düşünürseniz, kendiniz de birkaç tane bulabilirsiniz. Etrafınızdaki diğer kişilere ve arkadaşlarınıza bu konudaki düşüncelerini sorun, onların deneyimlerinden yararlanın. Bazı kişiler ertelemenin sadece bir alışkanlık olduğunu söyler. O zaman yeni alışkanlıklar edinerek ondan kurtulabilirsiniz! | Offline
| | | |
Yetkileriniz
| Konu Acma Yetkiniz Yok Cevap Yazma Yetkiniz Yok Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok HTML-Kodu Kapalı | | | Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılarİş Dünyası ile İlgili Cd'ler ve Zaman Yönetimi Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız İŞ DEVRETMENİN RİSKLERİNİ AZALTMAK
Elimizdeki işleri başkasına bırakmamak için birçok mazeretler bulabiliriz. Peki, siz aşağıda çıkardığınız mazeretlerden hangisini sık sık kullanıyorsunuz?
İşlerimi devretmek için vakit bulamıyorum.
Bu işleri herkesten daha iyi yapabilirim.
Eğer bir işi sevdiysem, onu hep kendim yapmak ... ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Zaman Yönetimi telkin cd indir izle İstanbul Zaman Yönetimi nerededir kimdir Zaman Yönetimi çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Zaman Yönetimi hipnoz Zaman Yönetimi olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Zaman Yönetimi hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Zaman Yönetimi kuantum düşünce kitap haberi WEZ Format +3. Şuan Saat: 05:33 PM.
|